1
Vraag
2
Reacties
Harriebraam

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Na de snelheids verhoging is mijn snelheid naar beneden gegaan

Na de snelheids verhoging is mijn snelheid naar beneden gegaan.

Ik had 150 Mbit/s en zou naar 200 Mbit/s gaan maar haal nu maar 90 Mbit/s.

Ik heb een Ubee modem nooit geen problemen mee gehad.

Ik heb de snelheid rechtstreeks met kabel naar de pc gemeten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ben benieuwd naar je ervaringen met het nieuwe aansluitmateriaal. Indien je alleen een modem hebt aangesloten, dan is een splitter overbodig en kun je het modem met de nieuwe IEC/F-kabel straks direct op het AOP aansluiten, in zowel DS als US is het vermogen dan nagenoeg perfect.

 

De EVW3200/3210 is inderdaad verouderd, maar kan nog prima voldoen, afhankelijk van je wensen.

 

Het AOP zelf valt onder verantwoordelijkheid van Ziggo en mag door klanten niet zelf worden vervangen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

90 Mbit/s lijkt op een defecte netwerkkabel.

Kun je een andere netwerkkabel proberen?

 

Geen resultaat?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Harriebraam
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
 
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In de downstream zijn vermogen en MER te laag (< -8 dBmV, < 35 dB) en is een hoge CER (uncorrectable errors) aanwezig, vrijwel zeker door instraling van 4G en 5G. Simpel gezegd, een zwak signaal met veel ruis.

 

We kijken uit naar een foto van de installatie.

Harriebraam
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Die snelheids verhoging heb ik tijdens dat ik op vakantie was bericht van gehad en kon toen ook een nieuw modem aanvragen omdat de ubee verouderd was. Ik heb dus ook een nieuwe modem aangevraagd maar die is er nog niet zou ca twee weken duren.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als je een nieuw modem gaat ontvangen, dan is het al helemaal van belang om de oorzaak van het slechte inkomende signaal op te sporen, dit gaat op het nieuwe modem meer problemen opleveren dan op het huidige modem.

Harriebraam
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
 
Harriebraam
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb mijn abonnement nog even nagekeken ik heb zelfs 300 Mbits en zou naar 350 Mbits gaan.

Voor mijn vakantie haalde ik deze snelheden nog.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het is goed mogelijk dat het modem eerder een andere kanalenset (met lagere frequenties) heeft gekoppeld, die zodoende minder problemen opleverde.

 

Het aftakelement (UMU-1006) is verouderd en moet worden vervangen door een POA-01-B met nieuwe IEC/F-kabel voor het modem. Deze onderdelen worden kosteloos toegestuurd. De TV-kabel kan ook het beste vervangen worden, wat is hiervan de lengte? Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is verouderd en wordt idealiter vervangen door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.

 

De UMU levert een hoge demping van 10 dB in de downstream op, bij de POA-01-B is dit 4 dB, hiermee wordt het downstream-vermogen acceptabel maar blijft het aan de lage kant. Het upstream-(zend)vermogen stijgt 2 dB en bereikt hiermee de maximaal acceptabele waarden.

Harriebraam
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik de modem een half uur van het stroom gehaald en daarna weer gestart tot mijn verbazing heb ik mijn snelheid terug 300 Mbit/s down en 30 Mbit/s up.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zoals ik in mijn reactie hierboven aangaf, is de kans groot dat het modem na een reset een andere RCS (kanalenset downstream) koppelt, welke minder problemen oplevert. Dit neemt niet weg dat de aanwezige signaalproblemen moeten worden opgelost voor een (meer langdurige) betrouwbare werking van het modem.

Harriebraam
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als het Het aftakelement binnenmomt ga ik deze vervangen met de nieuwe IEC/F-kabel voor het modem.

Volgens ziggo is modem verouderd dus daar komt ook een nieuwe voor.

De oude a coax kabel voor tv is buiten gebruik en heb ik verwijderd.

Het AOP is inderdaad oud mijn huis is van 1986 deze kan ik als het nodig is zelf wel vervangen, maar ik heb hier al die jaren geen problemen mee gehad. Ben al jaren lid van Home het latere Ziggo en nooit geen problemen met de internet snelheid gehad.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ben benieuwd naar je ervaringen met het nieuwe aansluitmateriaal. Indien je alleen een modem hebt aangesloten, dan is een splitter overbodig en kun je het modem met de nieuwe IEC/F-kabel straks direct op het AOP aansluiten, in zowel DS als US is het vermogen dan nagenoeg perfect.

 

De EVW3200/3210 is inderdaad verouderd, maar kan nog prima voldoen, afhankelijk van je wensen.

 

Het AOP zelf valt onder verantwoordelijkheid van Ziggo en mag door klanten niet zelf worden vervangen.

Harriebraam
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Komt vandaag binnen als het is aangesloten last ik het weten.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Harriebraam, is het gelukt met aansluiten? 

Harriebraam
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja het is gelukt.

Mijn internetsnelheid is nu 350Mbits/s

Tot nu toe geen problemen meer gehad.

 Bedankt voor de hulp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic