1
Vraag
2
Reacties
Manitobawolf201

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Na bridgemode internetsnelheid veel te traag

Hallo ik stel deze vraag voor een vriend van mij.

Wij hebben het zelfde pakket 200 mbps

Bij mij ( rijtjes huis en geloof dat ik dat ik in de straat met twee mensen samen Ziggo heb)
Krijg ik een nette snelheid behaald zelfs met meerdere apparaten in werking en alle verdiepingen elke kamer is bekabeld met tv en internet.

En nog steeds betaal ik dikke resultaten
Ben erg tevreden over alle aansluitingen en werking van het geheel
Ik heb losse router op het modem en GEEN bridge mode gewoon de modem van Ziggo

Ggemiddelde snelheden bij mij variëren tussen de 199 en 205 download
En upload tussen de 17.4 en 25 upload.
Lijkt mij prima en zoals gezegt meerdere bekabelde apparaten dien hij best maar krijg het niet lager ( mits ik download dan trek ie weg maar tv alles blijft prima draaien )
Ik gebruik meerder versterkers voor de kabels en dit werkt prima

Ik heb dan ook 1x 2 uur ivm landelijke storing even zonder internet gezeten maar verder altijd en alles werkt.

Ik ben dus dik tevreden .

Nu heb ik een kameraad wiens situatie helemaal anders ligt.
HIj woont in een enorme flat 10 etages
En veel buren met ziggo.

Hij heeft een 300mbps router en de ziggo modem in bridge mode.
Hij heeft van de 200 max 89 op download
En 17 tot 20 upload

Die upload zit goed en hoort te zijn zo hoe het moet
Maar de download snelheid blijft laag
En heeft verder niks aangesloten zoals de horizon /ziggo tv box enkel 1 pc via de kabel

Ik twijfel over de splitter om dat ie bij mij anders is dan bij hem maar de mo deur heeft alles zo aangesloten

Kan dit komen om dat de buren veel internet gebruiken dat de algemene kast overbelast word
Of moeten we verder kijken
Sowieso probeer ik doe splitrer nog even
Maar sowieso wil ik dit algemeen toch wel weten

Kn het zo zijn dat als je met meerdere in groots betalen gebruik maal van internet de snelheid omlaag zak in de algemene ( meestal grijze kast buiten) overbelast word op 1 provider

Mvg
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Manitobawolf201
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank ullie wel voor alle goede tips probleem is verholpen lag simpel aan de router die na de modem komt en deze vervangen was de oplossing.

Maar wil nog steeds weten
Of de algemene ( grijze kast) overbelast kan raken bij groot gebruik door meerdere gebruikers
Van een internet provider.
En dit kan leiden tot snelheids verlies
Puur interesse.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Welkom Manitobawolf2019

Op de Ziggo Community, een Klant helpt Klant forum waar we elkaar zo goed mogelijk proberen te helpen.

Je zou het voor je kameraad/vriend het volgende kunnen proberen:

Probeer eens een ander wifi kanaal 1,6,11
Je zou een andere Cat UTP kabel kunnen proberen, Cat5 of hoger.
Probeer eens met deze Speedtest te meten, want die van Ziggo is niet 100% betrouwbaar gebleken.
Wat je al aangeeft even Splitter of versterker proberen kijken of het verschil uitmaakt.

Als dit geen resultaat oplevert dan moet er verder gekeken worden en kunnen we altijd nog hulp inroepen van een moderator die dan kan kijken wat er betekend kan worden.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Een snelheid van net onder de 100mb doet denken aan een probleem met het netwerk.
Als er ergens in de keten iets niet goed zit schakelt dit van 1gb terug naar 100 mbps.
De netwerkkaart kan ingesteld staan op 100mbps, De kabels of aansluitingen zijn niet geschikt of een switch/router beperkt de snelheid.

Ook een slecht contact of een kabelbreukje kan dit veroorzaken.

http://www.computerhandleiding.nl/netwerk/gigabit-netwerk.html
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je zou een andere Cat UTP kabel kunnen proberen, Cat5 of hoger.

Moet zijn: Cat 5e of hoger.

Als je bestaande cat5 bekabeling hebt liggen, kun je per verbinding testen of 1 Gbps lukt, alvorens de hele boel te gaan vervangen.
Je kunt geluk hebben. Volgens de officiele standaard moet het kunnen, maar onvolledige support van die standaard op Switches kan het probleem zijn.
Bij nieuw aanschaffen zou ik cat6 nemen.
ComputerSmurf

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ook kan het hem in de router zitten.
300mbps routers zijn ook de nieuwste niet meer.
Welk modem heeft je vriend van ziggo?
Een recente modem?
Als het een recent modem is dan zou ik hem uit bridge laten halen.
en dan proberen of je de juiste snelheden wel haalt

Wat jij ook kunt doen is met een latop van jou aan zijn kabel hangen.
Als jou laptop het wel haalt kan het aan zijn laptop liggen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Manitobawolf2019

Kun je hier uit het modem van je vriend de downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo het huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Mocht dit ouder zijn, dan wordt dit door een Ziggo monteur gratis vervangen en kan hij kijken of het probleem daarmee weg is of dat er nog meer moet gebeuren om de volledige snelheid in orde te krijgen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
ComputerSmurf en anderen.
Als het Ziggo kastje in Bridge staat kun je de bekabelde internetspeed ook daarop testen om uit te sluiten dat er iets met de Router zou kunnen zijn.
Daarvoor hoeft ie niet naar Router Mode.
Sluit een testsysteem aan op de poort waarop de eigen Router is aangesloten.
Restart het testsysteem om zeker te weten dat er een extern IP binnenkomt van de Ziggo DHCP Server. Je hebt dan een nette Internetverbinding.
Etc.
NB het is mogelijk dat je externe Ip kan veranderen door deze handelingen. Check this out, als dat Ip nodig is voor het van buiten kunnen bereiken van services op je thuisnetwerk. Dat kan ook gebeuren als je het Ziggo kastje tijdelijk in Router Mode laat zetten.
Manitobawolf201
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank ullie wel voor alle goede tips probleem is verholpen lag simpel aan de router die na de modem komt en deze vervangen was de oplossing.

Maar wil nog steeds weten
Of de algemene ( grijze kast) overbelast kan raken bij groot gebruik door meerdere gebruikers
Van een internet provider.
En dit kan leiden tot snelheids verlies
Puur interesse.
ComputerSmurf

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Manitobawolf2019 wrote:
Dank ullie wel voor alle goede tips probleem is verholpen lag simpel aan de router die na de modem komt en deze vervangen was de oplossing.

Maar wil nog steeds weten
Of de algemene ( grijze kast) overbelast kan raken bij groot gebruik door meerdere gebruikers
Van een internet provider.
En dit kan leiden tot snelheids verlies
Puur interesse.



Hallo,

Nee deze kasten kunnen niet overbelast raken.
Dit word allemaal op afgesteld om het maar zo te noemen.
Ook heeft elke woning gewoon zijn eigen kabel.
En deze kasten die je bedoeld zijn alleen van ziggo.

Weet niet of dit de antwoord op je vraag was?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic