ik heb laatst een gasten netwerk aangelegd, helemaal gelukt. alleen sindsdien heb ik met mijn laptop geen internet meer, maar heb wel wifi verbinding. hoe kan dit en hoe krijg ik met de desktop weer internet mbv wifi?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het MAC-adres van de Wi-Fi-adapter van jouw PC wordt vermeld, hierdoor wordt internettoegang via Wi-Fi geblokkeerd. Verwijder deze (laatste) regel en sla de instellingen op, daarna moet het probleem opgelost zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
natuurlijk heb ik alles opnieuw opgestart
opnieuw verbinding gemaakt met ziggo
apparaatbeheer desktop geraadpleegd
netwerkadapers verwijderd en opnieuw geinstaleerd
instellingen modem bekeken en aangepast
probleemoplosser windows werkt volgens mij niet helemaal zoals het hoort
ipconfig /all
uitvoeren en hiervan het resultaat plaatsen?
Het lijkt erop dat jouw PC via zowel ethernet als Wi-Fi is verbonden en internettoegang via ethernet wel beschikbaar is.
Maak je verbinding met Ziggo ???
Ziggo is de wifispot.
Of maak je verbinding met je eigen wifinaam van je modem ???
Zo nee, probeer daar eens verbinding mee te maken.
gastnetwerk
Ziggo-gast5097815
en dan kunnen ze een QR code scannen om meteen toegang tot netwerk te krijgen
Jouw PC is via zowel ethernet als Wi-Fi verbonden (Wi-Fi lijkt overbodig en kun je uitschakelen) en bij beide zie ik geen reden waarom internettoegang niet beschikbaar zou zijn, de IP-configuratie ziet er prima uit. Kun je ook onderstaande commando's uitvoeren?
ping ipv4.google.com
ping ipv6.google.com
bijgevoegde
bovenste deel als ethernet kabel is aangesloten
onderste als ik de kabel uit mijn laptop haal
nog een keer ipconfig/all
maar dan zonder aangesloten ethernet kabel op laptop
eerste keer fout gedaan, maar denk dat je dit bedoelt
Via ethernet is dus wel (volledige) internettoegang beschikbaar, maar via Wi-Fi niet. Kun je eens controleren of het MAC-adres van jouw Wi-Fi adapter (c0:b5:d7 etc.) vermeld is bij Geavanceerde instellingen → Beveiliging → MAC-filtering in de webinterface van het modem? Het lijkt er namelijk op dat internettoegang hier geblokkeerd wordt.
Kun je verder omlaag scrollen naar MAC-filterlijst? Jouw PC moet niet in deze lijst vermeld zijn.
Het MAC-adres van de Wi-Fi-adapter van jouw PC wordt vermeld, hierdoor wordt internettoegang via Wi-Fi geblokkeerd. Verwijder deze (laatste) regel en sla de instellingen op, daarna moet het probleem opgelost zijn.
het is opgelost, na het verwijderen van die regel heb ik ook modum teruggezet naar fabrieksinstellingen, ik had modum wel gereset, maar las op internet dat als je de reset knop 20 seconde indrukt je naar fabrieksinstellingen kon. Dit heb ik geprobeerd en nu ziet het scherm van MAC filtering er inderdaad anders uit. Er staat helemaal geen adressen meer in die onderste lijst. Mag ik u hartelijk danken voor de medewerking, het probleem is opgelost en het heeft mij meer kennis gegeven over hoe de modum en netwerk in elkaar zit. En hoe het samen werkt met de pc. hartelijk bedankt.🙂👍
Fijn om te lezen en graag gedaan. Terugzetten naar fabrieksinstellingen was overigens niet nodig. Van de andere twee MAC-adressen kon ik geen fabrikant achterhalen, waarschijnlijk horen ze bij Android/iOS-apparaten, daarvoor is internettoegang nu ook weer beschikbaar.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.