Vraag
Reacties
Oplossing
Kaminah
Level 2

Na aanmaken gastennetwerken geen verbinding meer met mijn laptop, hoe kan dit?

ik heb laatst een gasten netwerk aangelegd, helemaal gelukt. alleen sindsdien heb ik met mijn laptop geen internet meer, maar heb wel wifi verbinding. hoe kan dit en hoe krijg ik met de desktop weer internet mbv wifi?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het MAC-adres van de Wi-Fi-adapter van jouw PC wordt vermeld, hierdoor wordt internettoegang via Wi-Fi geblokkeerd. Verwijder deze (laatste) regel en sla de instellingen op, daarna moet het probleem opgelost zijn.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Meldingen
Aan Uit
Kaminah
Level 2
Topicstarter

natuurlijk heb ik alles opnieuw opgestart

opnieuw verbinding gemaakt met ziggo

apparaatbeheer desktop geraadpleegd

netwerkadapers verwijderd en opnieuw geinstaleerd

instellingen modem bekeken en aangepast

probleemoplosser windows werkt volgens mij niet helemaal zoals het hoort

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
  • Wat bedoel je precies met "gasten netwerk aangelegd"?
  • Kun je de Opdrachtprompt starten, het commando ipconfig /all uitvoeren en hiervan het resultaat plaatsen?

Het lijkt erop dat jouw PC via zowel ethernet als Wi-Fi is verbonden en internettoegang via ethernet wel beschikbaar is.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Maak je verbinding met Ziggo ???

Ziggo is de wifispot.

Of maak je verbinding met je eigen wifinaam van je modem ???

Zo nee, probeer daar eens verbinding mee te maken.

0 Kudos
Kaminah
Level 2
Topicstarter

Schermafbeelding 2024-08-16 172326.pngSchermafbeelding 2024-08-16 172501.png

0 Kudos
Kaminah
Level 2
Topicstarter

gastnetwerk

Ziggo-gast5097815

en dan kunnen ze een QR code scannen om meteen toegang tot netwerk te krijgen

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Jouw PC is via zowel ethernet als Wi-Fi verbonden (Wi-Fi lijkt overbodig en kun je uitschakelen) en bij beide zie ik geen reden waarom internettoegang niet beschikbaar zou zijn, de IP-configuratie ziet er prima uit. Kun je ook onderstaande commando's uitvoeren?

• ping ipv4.google.com
  • ping ipv6.google.com
Kaminah
Level 2
Topicstarter

bijgevoegdeSchermafbeelding 2024-08-16 184811.png

0 Kudos
Kaminah
Level 2
Topicstarter

bovenste deel als ethernet kabel is aangesloten

onderste als ik de kabel uit mijn laptop haal

0 Kudos
Kaminah
Level 2
Topicstarter

Schermafbeelding 2024-08-16 185603.png

0 Kudos
Kaminah
Level 2
Topicstarter

nog een keer ipconfig/all

maar dan zonder aangesloten ethernet kabel op laptop

eerste keer fout gedaan, maar denk dat je dit bedoelt

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Via ethernet is dus wel (volledige) internettoegang beschikbaar, maar via Wi-Fi niet. Kun je eens controleren of het MAC-adres van jouw Wi-Fi adapter (c0:b5:d7 etc.) vermeld is bij Geavanceerde instellingen → Beveiliging → MAC-filtering in de webinterface van het modem? Het lijkt er namelijk op dat internettoegang hier geblokkeerd wordt.

Kaminah
Level 2
Topicstarter

Schermafbeelding 2024-08-16 204836.png

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je verder omlaag scrollen naar MAC-filterlijst? Jouw PC moet niet in deze lijst vermeld zijn.

0 Kudos
Kaminah
Level 2
Topicstarter

Schermafbeelding 2024-08-18 185439.png

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het MAC-adres van de Wi-Fi-adapter van jouw PC wordt vermeld, hierdoor wordt internettoegang via Wi-Fi geblokkeerd. Verwijder deze (laatste) regel en sla de instellingen op, daarna moet het probleem opgelost zijn.

Kaminah
Level 2
Topicstarter

het is opgelost, na het verwijderen van die regel heb ik ook modum teruggezet naar fabrieksinstellingen, ik had modum wel gereset, maar las op internet dat als je de reset knop 20 seconde indrukt je naar fabrieksinstellingen kon. Dit heb ik geprobeerd en nu ziet het scherm van MAC filtering er inderdaad anders uit. Er staat helemaal geen adressen meer in die onderste lijst. Mag ik u hartelijk danken voor de medewerking, het probleem is opgelost en het heeft mij meer kennis gegeven over hoe de modum en netwerk in elkaar zit. En hoe het samen werkt met de pc. hartelijk bedankt.🙂👍 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen en graag gedaan. Terugzetten naar fabrieksinstellingen was overigens niet nodig. Van de andere twee MAC-adressen kon ik geen fabrikant achterhalen, waarschijnlijk horen ze bij Android/iOS-apparaten, daarvoor is internettoegang nu ook weer beschikbaar.