1
Vraag
2
Reacties
Karmal

Level 3
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

NRC nieuwsbrieven worden gezien als Spam (Whitelist)

Dag allemaal,

 

Ziggo ziet de nieuwsbrieven van de NRC zeer hardnekkig als spam wat ik ook doe. Wie heeft tips? Hartelijk dank alvast voor meedenken !

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karmal
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Dag allemaal & bedankt voor alle feedback.

 

De uiteindelijke oplossing was door steeds bij abuse@ziggo.nl te melden dat er false positives in mijn spamfolder zaten en dan de voorbeelden mee te sturen.

 

Groet

Mark

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Sleep of verplaats de mails via IMAP of in de webmail naar de inbox, daar leert de spamfilter van.

Karmal
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Dat doe ik dus steeds, spamfilter lijkt een beetje hardleers helaas.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De automatische spamfilter moet meerdere malen een dergelijke actie zien van jou en anderen, dan past die zich aan.

Duurt het nog een paar dagen, dan is nog een volgende stap, maar die is pas nodig als dit niet werkt.

Karmal
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

IK ben reuze benieuwd naar die volgende stap ! ben al vanaf 9 april 2022 aan het modderen met dit probleem, nrc nieuwsbrieven als niet spam aan te merken.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Karmal ,

In de webmail eerst de NRC mail naar postvak in verplaatsen en dat voorlopig dagelijks doen. Als er een NRC mail in de spam map blijft staan dan heeft het filter daar problemen mee. Heeft hier met een email bijna 2 maanden geduurd voordat hij gewoon in postvak in kwam.

Succes.

 

Karmal
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Aha een slow learner dus 't ziggo spam filter, ik blijf het nog even proberen iig.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hoe is het gegaan met de mails van NRC @Karmal? Heeft de Spamfilter al zijn ding gedaan waar die voor bedoeld is? 😄 

Karmal
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Carlien, Nog niet zo heel erg eigenlijk,  ik heb enig overleg met abuse gehad zij stellen dat het door filterregels van mijn email programma zou komen. Ik heb dat uitgetest door alleen de webmailer te gebruiken maar het lijkt er toch op dat 't Ziggo spamfilter de NRC nieuwsbrieven als spam ziet en naar de spamfolder stuurt.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hm helder! Goed dat je contact hebt gehad met Abuse. Dan zou ik ze gewoon telkens weer in je inbox zetten totdat deze niet meer gezien wordt als spam zoals @Sparco1955 aangeeft! 

Karmal
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Tja rinse & repeat & geen oplossing helaas. Het Ziggo spamfilter lijkt nogal hardleers ik was dus al geruime tijd aan het verplaatsen van spam naar inbox voor ik het hier meldde.

Karmal
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Dag allemaal & bedankt voor alle feedback.

 

De uiteindelijke oplossing was door steeds bij abuse@ziggo.nl te melden dat er false positives in mijn spamfolder zaten en dan de voorbeelden mee te sturen.

 

Groet

Mark

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic