Vraag
Reacties
Oplossing
Apegape
Level 1

NAT type veranderen Playstation 4

Mijn zoon speelt Call of Duty en klaagt dat hij niet kan joinen bij vrienden. Met PS4 gebeld maar die ondersteunen dat niet. Vervolgens weer naar Ziggo gebeld en daar een doorverwijzing gekregen naar dit forum. Kan ik hier bij geholpen worden?

Mvg,
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
level4
Level 1
Zoals de laatste schermafbeelding is weergegeven staat alles goed.
UPnP op "ENABLE", en daarna "Save Settings".

Bekijk in context

0 Kudos
14 Reacties 14
level4
Level 1
Welk nat-type wordt nu aangegeven ?

Nat type 2 (moderate) is het hoogst haalbare (meestal / dit hangt af van het gebruikte modem). Voor zover ik weet is Nat-Type 2 zonder beperkingen bruikbaar voor alle spellen, m.u.v. GTA.

Voorwaarde voor type-2 is dat in het Modem de uPnP functie is ingeschakeld, of handmatig portforwardings zijn aangemaakt richting de PS4.
0 Kudos
Apegape
Level 1
Topicstarter
level4 wrote:

Nat type 2 (moderate) is het hoogst haalbare (meestal / dit hangt af van het gebruikte modem). Voor zover ik weet is Nat-Type 2 zonder beperkingen bruikbaar voor alle spellen, m.u.v. GTA.

Voorwaarde voor type-2 is dat in het Modem de uPnP functie is ingeschakeld, of handmatig portforwardings zijn aangemaakt richting de PS4.
level4 wrote:

0 Kudos
Apegape
Level 1
Topicstarter
Bij CoD kan ik zien dat hij strict aangeeft maar wel NAT type 2. Het modem is een Cisco EPS3928. Er wordt ook dikwijls op de PS3 gespeeld, kan dat ook nog invloed hebben?
0 Kudos
level4
Level 1
Dat snap ik eigenlijk niet..

Type2 = Moderate
Type3 = Strict

Een andere combinatie is (voort zover ik weet) niet mogelijk.. Maar wie weet :).

Hoe dan ook, zeker bij gebruik van meerdere playstations is uPnP vereist.
Schakel deze in op het modem, en herstart het modem.

Herstart hierna beide playstations, dit zou op beide dan minimaal Type2 moeten opleveren.
0 Kudos
Apegape
Level 1
Topicstarter
Ik begrijp je verhaal. Alleen moet ik weten hoe ik uPnP inschakel.
0 Kudos
level4
Level 1
Apegape wrote:
Ik begrijp je verhaal. Alleen moet ik weten hoe ik uPnP inschakel.

0 Kudos
Apegape
Level 1
Topicstarter
Ik zie wat moet gebeuren. Ik kom helaas niet verder dan dit. Ik heb wel mn wachtwoord dus zou aanpassingen kunnen maken.

level4
Level 1
Zoals de laatste schermafbeelding is weergegeven staat alles goed.
UPnP op "ENABLE", en daarna "Save Settings".
0 Kudos
Apegape
Level 1
Topicstarter
Gelukt. NAT type open! Hartelijk dank voor je moeite.

mvg,
level4
Level 1
Top! :cool:
Bob2401
Level 1
Ik heb hetzelfde probleem. Deze stappen hebben bij mij het probleem niet verholpen.. Andere ideeen?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Welk modem heb je in gebruik? Bob2401
Graag merk, model, cijfers en letters.

Zie je hier een IPv6 adres onder IPv6 connectivity? http://ipv6-test.com
0 Kudos
YokoOhno
Level 1
Hallo, ik heb ongeveer het zelfde probleem heb twee playstations 4 staan. Deze geven een Nat 2 aan. Maar zodra deze beide online gaan in hetzelfde spel of voice-chat veranderd het Nat-type naar Nat 3 en ontstaan er verbindings problemen. Het is een ubee evw321b modem en uPnP staat aan.
Nu heb ik op reddit gezocht naar oplossingen en een daarvan is het ziggo modem in bridge modus te laten zetten en mijn eigen router te gebruiken om te playstation systemen op aan te sluiten. Er van uit gaande dat hiervan de uPnP wel degelijk is.
Maar aangezien ik mijn router niet wil verplaatsen i.v.m. het wifi signaal is dit niet mijn eerste keuze qua oplossing.
Nu mijn vraag is er een modem wat Ziggo levert of kan leveren waarbij de uPnP werkt bij twee playstation systemen.

Ps. Geen behoefte aan portforwarding of DMZ
0 Kudos
John M.
Level 8
Ik ervaar soortgelijke problemen, maar dan met het Fifa 18.
Ik kan prima online spelen, soms wel met behoorlijke vertraging. Dit zal wellicht met de tegenstander te maken hebben.

Wel heb ik het volgende probleem en dat is de chat audio.
Ik zie in beeld dat de tegenstander tegen mij aan het praten is, maar ik hoor de tegenstander niet. De tegenstander hoort mij ook niet.

Heeft iemand een suggestie?
0 Kudos