Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Lex wrote:
Het is gelukt!!!!
Ik heb de stappen gevolgd uit het artikel en dat bleek te werken. Het blijkt een combinatie te zijn. De router schijnt niet heel goed om te gaan met statische adressen, dus dit moet je echt op je console zelf doen. Toen ik dit had gedaan, kreeg ik op de Xbox One een Open NAT melding, in het spel Destiny kreeg ik nog steeds de melding Strict NAT. Daarna heb ik het IP adres van de Xbox One in de DMZ gezet, toen was de melding in het spel ook weg.
Ik zal hieronder mijn instellingen posten zodat anderen daar ook wat aan hebben.
Allereerst de Xbox instellingen:
Ik heb mijn Xbox zelf een IP adres gegeven. Ook heb ik de tip overgenomen om het IP adres buiten de DHCP range geplaatst, om conflicten te voorkomen.
Ga op je Xbox naar Settings -> Network -> Advanced Settings.
Bij IP settings en DNS Settings heb ik de volgende settings ingevoerd:
IP adres: 192.168.178.9
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.178.168.1
Primary DNS: 8.8.8.8
Secondary DNS: 8.8.4.4
Vervolgens op de router de volgende instellingen:
(intern) IP adres: 192.168.178.1
Onder DHCP:
DHCP: Yes. Local Range starts from 192.168.178.10
Onder Options:
UPnP staat gewoon aan
Onder Port Forwarden:
Ik forward de volgende poorten
- 53 (BOTH)
- 80 (TCP)
- 88 (UDP)
- 500 (UDP)
- 3074 (BOTH)
- 3544 (UDP)
- 4500 (UFP)
Let erop dat je bij Local IP het IP adres van de Xbox invult. Extern IP kan je op 0.0.0.0 laten staan.
Onder DMZ Host:
Hier vul je het IP adres van je Xbox in.
Verder heb ik de volgende zaken ook geprobeerd, maar die maakte geen enkel verschil
- De firewall van de router zou uit moeten staan (maar staat nu weer aan, op Low)
- Poort 1683 open zou moeten staan. Die bleek ik verkeerd ingesteld te hebben, dus maakte geen verschil
Ik weet dus alleen nog niet hoe ik met mijn Xbox 360 ga oplossen, omdat je maar 1 adres in de DMZ kan zetten. Maar dat is iets voor de volgende keer 😛
DarylMS wrote:Lex wrote:
Het is gelukt!!!!
Ik heb de stappen gevolgd uit het artikel en dat bleek te werken. Het blijkt een combinatie te zijn. De router schijnt niet heel goed om te gaan met statische adressen, dus dit moet je echt op je console zelf doen. Toen ik dit had gedaan, kreeg ik op de Xbox One een Open NAT melding, in het spel Destiny kreeg ik nog steeds de melding Strict NAT. Daarna heb ik het IP adres van de Xbox One in de DMZ gezet, toen was de melding in het spel ook weg.
Ik zal hieronder mijn instellingen posten zodat anderen daar ook wat aan hebben.
Allereerst de Xbox instellingen:
Ik heb mijn Xbox zelf een IP adres gegeven. Ook heb ik de tip overgenomen om het IP adres buiten de DHCP range geplaatst, om conflicten te voorkomen.
Ga op je Xbox naar Settings -> Network -> Advanced Settings.
Bij IP settings en DNS Settings heb ik de volgende settings ingevoerd:
IP adres: 192.168.178.9
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.178.168.1
Primary DNS: 8.8.8.8
Secondary DNS: 8.8.4.4
Vervolgens op de router de volgende instellingen:
(intern) IP adres: 192.168.178.1
Onder DHCP:
DHCP: Yes. Local Range starts from 192.168.178.10
Onder Options:
UPnP staat gewoon aan
Onder Port Forwarden:
Ik forward de volgende poorten
- 53 (BOTH)
- 80 (TCP)
- 88 (UDP)
- 500 (UDP)
- 3074 (BOTH)
- 3544 (UDP)
- 4500 (UFP)
Let erop dat je bij Local IP het IP adres van de Xbox invult. Extern IP kan je op 0.0.0.0 laten staan.
Onder DMZ Host:
Hier vul je het IP adres van je Xbox in.
Verder heb ik de volgende zaken ook geprobeerd, maar die maakte geen enkel verschil
- De firewall van de router zou uit moeten staan (maar staat nu weer aan, op Low)
- Poort 1683 open zou moeten staan. Die bleek ik verkeerd ingesteld te hebben, dus maakte geen verschil
Ik weet dus alleen nog niet hoe ik met mijn Xbox 360 ga oplossen, omdat je maar 1 adres in de DMZ kan zetten. Maar dat is iets voor de volgende keer 😛
Volgens mij staat je Gateway: 192.178.168.1 verkeerd... want je ip is 192.168.178.1 ... je heb voglens mij 168.178 omgedraaid, just saying 😉
DONRozeboom wrote:
Waarom zo moeilijk? Als je je modem in bridge mode heb staan, heb je aan een router met UPnP genoeg. WiFi of niet..
danielsan wrote:
Heej,
Ik zat je bericht te lezen en opeens dacht ik toen ik ook een 360 had, had ik ook strict. Vervolgens zat ik het internet aftestruinen en
kwam ik op de site: www.portforward.com. hier staan alle stappen die je moet volgen per router en bij het begin is er zelfs de keus
om PS4, 360, one te selecteren. Probeer het zou ik zeggen. In het verleden gedaan met de 360 en toen had ik open.
Gr. Daniel
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.