1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
drentseboer

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

NAT loopback problemen Compal Connectbox - NAS server slecht bereikbaar

iemand een idee. als ik soms inlog in mijn nas server. dan is verbinding ineens dan start de modem ook ineens op nieuw op. heeft iemand een idee wat dit kan wezen

ik dacht dat het aan mijn nas server lag, heb nu nieuw aan geschaft maar met deze doet die het ook heb nog nooit eerder dit gehad

met vriendelijk groet dennis
422 Reacties 422
Meldingen
Aan Uit
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

@bieder2003 - Een Arris Connectbox is bij dezen naar je onderweg.

 

BadBennie wrote:

Nee, probleem is exact het zelfde als iedereen in dit topic. Ik heb het nu opgelost door het Ziggo modem in bridge modes te zetten en daar achter een Unifi secure gateway te hangen.
Mijn problemen zijn nu voorbij.. het is alleen jammer dat ik daar zelf geld voor moet uitgeven.

 

BadBennie wrote:

Blijkt wel een Arris te zijn. Zie het merk ook op de onderkant staan. Maar toch als nog de problemen ermee. 

Dan heb je dus niet hetzelfde probleem als iedereen in dit topic, want met een Arris had je dat probleem niet gehad. Welk probleem je wel hebt ervaren weet ik niet want dat heb je verder niet omschreven. Enfin, je hebt het al opgelost/omzeild met een losse router.

Shabam

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Mark Ziggo geldt deze actie nog? Ik heb vandaag mijn modem uit bridge modus gehaald en heb hier nu ook opeens last van...

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Hi @Shabam, dit topic is vier maanden stil geweest zie ik en ook dat het aantal bezoekers (die geen reactie plaatsen) is enorm gedaald, wow! Dan lijkt er toch iets verbeterd in de laatste firmware (wat misschien niet 100% waterdicht is).

Ik kan nog steeds een ander modem sturen als jij op dit moment nog problemen ervaart met je NAS, of heb je het inmiddels op kunnen lossen misschien?

Shabam

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Mark Ziggo ik heb het nog even extra gecontroleerd, maar het lukt toch echt niet.

Mijn connect box draait de laatste versie volgens jouw update (6.12.18.26-3p6).

Het enige wat ik me kan bedenken dat het probleem zou kunnen zijn is dat er een extra router tussen ons interne netwerk en de ziggo router zit, maar zelfs als ik via wifi direct met het ziggo router verbind heb ik het probleem nog steeds. Dus dat is niet het probleem...

Als jij mij een nieuw modem op kan sturen zou ik dat heel fijn vinden! Bedankt voor de hulp

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes

Let op. Het probleem van dit Topic was: geen of slechte NAT loopback bij de Compal Connectbox. Tot de Update van de Compal werd dit opgelost door omruil met een Arris Coinnectbox

Jij hebt een  Arris en dus ogenschijnlijk een a-typisch probleem.
Waar heb je nu precies last van?
 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

@hanh - Dat was de vorige melding in juli. Shabam heeft wel degelijk een Compal Connectbox.

 

Shabam wrote:

Het enige wat ik me kan bedenken dat het probleem zou kunnen zijn is dat er een extra router tussen ons interne netwerk en de ziggo router zit, maar zelfs als ik via wifi direct met het ziggo router verbind heb ik het probleem nog steeds. Dus dat is niet het probleem...

Je hebt een dubbele NAT setup dus? Dat compliceert de boel wel ja.

In bridge krijgt je eigen router het publieke ip-adres. Je verstuurt vanaf je PC een bericht aan je eigen publieke ip-adres (bedoeld voor een ander apparaat in je interne netwerk) en je router herkent dat (omdat hij zelf dat publieke ip-adres heeft) en stuurt het bericht meteen intern door op basis van de port-forwarding regels alsof het pakketje van buitenaf komt.

Met het modem in router mode krijgt je eigen router een lokaal ip-adres. Je verstuurt vanaf je PC een bericht aan je eigen publieke ip-adres maar je router herkent dat niet (omdat hij geen publiek ip-adres heeft) en die stuurt het bericht door aan de Connectbox. Ik kan me voorstellen dat daarin iets misgaat en ik weet niet of de Arris Connectbox daar beter mee omgaat...
Heb je dit ook zonder je eigen router ertussen getest (met alle apparaten in hetzelfde subnet achter de Connectbox)?

Shabam

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Mark Ziggo Het is opgelost hoor, ik had me niet beseft dat NAT loopback met port forwarding werkte. Zelf gebruik ik namelijk een DMZ om het 2e router direct met het internet in verbinding te brengen.

Maar blijkbaar werkt het dus niet met een DMZ, door expliciet een port forward voor poorten 80 en 443 in te stellen lijkt het allemaal weer te werken! Bedankt voor de hulp!

Moriaty

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Mark Ziggo ik heb een nieuw modem gekregen (Compal) en nu krijg ik NAT loopback niet aan de gang met DMZ, wat voorheen wel prima werkte. Weet niet of ik voorheen een Arris had waardoor ik nu problemen heb? Kan jij dat nog zien en zoja, zou je dan weer een Arris kunnen toesturen? Dank!

Moriaty

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Moriaty wrote:

@Mark Ziggo ik heb een nieuw modem gekregen (Compal) en nu krijg ik NAT loopback niet aan de gang met DMZ, wat voorheen wel prima werkte. Weet niet of ik voorheen een Arris had waardoor ik nu problemen heb? Kan jij dat nog zien en zoja, zou je dan weer een Arris kunnen toesturen? Dank!

Is opgelost dmv port forwarding, excuses.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes

@Moriaty  Mooi zo, maar misverstand ??? Een NAT Loopback probleem los je niet op met Port Forwarding.

sanderstar

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@hanh Ik liep ook tegen dit probleem.
Ik had 2 dingen op mijn netwerk draaien die met elkaar moesten verbinden via domein naam maar ik kreeg de hele tijd een time out.
Nadat ik dit heb gelezen en op de ziggo router ook heb geportforward.
Nu krijg ik geen time out meer.
Dus hieruit haal ik dat het echt een probleem is met DMZ en dat je moet port forwarden om het te fixen.

M.Vester

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Mark Ziggo

Ik heb sinds vandaag een nieuw modem (Compal, sw-versie CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p8-NOSH ) en nu heb ik problemen met aangesloten apparaten (via ethernet en draadloos), waaronder een NAS. Ik zie niet alle apparaten in het overzicht, moet een deel van het netwerk verwijderen (ethernet kabel eruit trekken) om ander deel van het netwerk te kunnen benaderen (waaronder camera's). Verwijderde apparaten blijven op modem zichtbaar als verbonden. Heb inmiddels ook geprobeerd om IP adressen te reserveren voor specifieke apparaten in de hoop dat dan alles zichtbaar wordt, maar dat helpt niet. Het lijkt of IP adressen overlappen of niet alle apparaten een IP-adres krijgen, maar omdat niet alle aangesloten apparaten zichtbaar zijn kan ik dit niet controleren. Dit werkte met mijn oude Cisco modem (defect) perfect. Verder gaan de lampjes na opstarten uit. Nu vindt ik dat niet erg, maar volgens de gebruiksaanwijzing zou dit niet OK zijn.

Kan je ajb mijn modem omruilen voor een Arris, waarin dit blijkbaar is opgelost?

Dank, Marcel

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Hi @M.Vester, dit klinkt niet als een NAT loopback probleem maar iets heel anders. Ik ben dit ook nog niet eerder tegengekomen (behalve dat verbonden apparaten nog een tijdje in het overzicht blijven staan).

M.Vester wrote:

Het lijkt of IP adressen overlappen of niet alle apparaten een IP-adres krijgen, maar omdat niet alle aangesloten apparaten zichtbaar zijn kan ik dit niet controleren.

Kun je dat niet op de apparaten zelf controleren? Zeker als je de apparaten een vast ip-adres hebt gegeven vanuit het modem (en niet per ongeluk een ander vast ip in het apparaat) moet je ze op het door jou ingestelde ip-adres kunnen benaderen natuurlijk.

TopperHarley

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds dit weekend ook een Compal modem en ik kan melden dat NAT hairpin loopback niet werkt.

Versie CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20558Posts
  • 1400Oplossingen
  • 8065Likes

@TopperHarley Kun je aangeven waar je op dit moment tegen aanloopt? We kijken hier dan graag me je naar een oplossing. 

TopperHarley

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat ik dus vanaf mijn interne netwerk niet naar mijn eigen server kan komen en vanuit een ander netwerk (4G bv.) wel.

Heeft altijd gewerkt.

Via het interne netwerk adres kan ik ook bij mijn server komen.

Bovendien is er maar 1 ding gewijzigd: de Compal ipv de Cisco EP3928.

 

Dit probleem ben ik al veel vaker tegen gekomen (ik wil nog wel eens wat voor anderen doen) en ik had gehoopt dat het opgelost zou zijn in een firmware update zoals in eerdere berichten gemeld is. Maar helaas.

TopperHarley

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Paul,

Was je al in de gelegenheid geweest om hiernaar te kijken?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1125Oplossingen
  • 4397Likes

Hi @TopperHarley,

 

Sorry voor de vertraging! Als ik het goed begrijp heb je op dit moment een Compal Connectbox en heb je nu een NAT Loopback probleem zoals eerder in dit topic besproken. Ik ga navraag voor je doen! Wil je in de tussentijd je adresgegevens aanvullen in je profiel? (alleen zichtbaar voor Ziggo moderators).

TopperHarley

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat heb je goed begrepen. Ik heb mijn gegevens aangevuld.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1125Oplossingen
  • 4397Likes

Hi @TopperHarley,

 

Voor zover bekend zijn de problemen m.b.t hairpinning in de Compal Connectbox opgelost. Een modemruil gaat het niet oplossen dus. Kun je aangeven of en hoe je op dit moment je port forwarding hebt geconfigureerd voor je netwerk? Ik raad je aan een eigen topic daarover te starten om het overzicht wat te bewaren en je daar verder te helpen.