1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
drentseboer

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

NAT loopback problemen Compal Connectbox - NAS server slecht bereikbaar

iemand een idee. als ik soms inlog in mijn nas server. dan is verbinding ineens dan start de modem ook ineens op nieuw op. heeft iemand een idee wat dit kan wezen

ik dacht dat het aan mijn nas server lag, heb nu nieuw aan geschaft maar met deze doet die het ook heb nog nooit eerder dit gehad

met vriendelijk groet dennis
422 Reacties 422
Meldingen
Aan Uit
Ruud8

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

Sinds een paar maand hebben wij een NAS met daarop nextcloud. Wij onder vinden ook het zelfde probleem dat hier beschreven wordt. Ook heeft een familie lid hetzelfde probleem bij het hosten van een game sever. Wij hebben momenteel een Compal Connectbox met software versie 6.12.18.26-3p6.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

@Ruud8 - Kun je mij in een privebericht de twee adressen en klantnummer doorgeven waarbij deze ruil gewenst is? Op basis van de beschikbare gegevens in je Community profiel kan ik ook jouw adres niet helemaal verifieren, dus graag beide doorgeven.

willem84

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Mark Ziggo ,

Gelukkig heb ik dit forum en draadje gevonden..!
Ik ervaar dezelfde problemen met mijn Compal.
Dacht eerst dat het vooral problemen in mijn setup was, maar lijkt er dus niet op  
Zou je mij ook een Arris ConnectBox kunnen toe sturen?

Thanks alvast!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Dat kan ik zeker @willem84, de Arris Connectbox is bij dezen onderweg.

Ruud8

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

We hebben nu een paar dagen de Arris en alles werkt nu zoals het hoort.

mge

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste @Mark Ziggo en mede-Ziggogebruikers,

inmiddels heb ik al een tijdje een Arris-modem, maar in tegenstelling tot velen, kan ik binnenshuis nog steeds niet bij mijn intern gehoste website. Wel van buitenaf (4G op telefoon, buitenshuis), maar niet van thuis (‘the connection has timed out’). Een ‘ping’ (IPv4) naar mijn website op de PC thuis levert keurig hetzelfde IP op als het adres dat ik zie via bijv. www.speedtest.net. De port forwarding is via UPnP ingesteld vanaf mijn NAS en lijken prima te werken, gezien het van buitenaf wel allemaal werkt.  

Het enige wat ik nog kan bedenken is IPv4 versus IPv6 en zodoende heb ik zojuist ook mijn IPv6 adres toegevoegd als verwijzing in de DNS. Via mijn browser kan ik dit schijnbaar niet testen, een ping geeft vooralsnog ‘unresolved’, in afwachting van het doorvoeren van de wijziging. Uitschakelen van IPv6 DNS in mijn browser maakte geen verschil.

Ter info, mijn DNS is die van Ziggo: 84.116.46.21 en 84.116.46.20. DHCPv6 staat op ‘stateless’ (default) en er is geen IP/MAC filtering actief (default).

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Groet, Max

P.S. Het opnieuw opstarten is wel verholpen, waarvoor vele malen dank!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

@mge - Nee sorry Max ik heb geen idee, het hosten van een eigen website is niet mijn specialiteit. Misschien beter om een eigen topic hiervoor aan te maken om jouw specifieke probleem uit te kunnen zoeken, er zijn vast andere Community leden die hier wel ideeën bij hebben!

MaxCoin

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste …

Ik heb het advies gekregen om hier een korte samenvatting van mijn verhaal te plaatsen, van een topic die heb gepost. (https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/rdp-verbinding-loopt-vast-na-enkele-seconden-na-ontvang...)

Ik heb 2 problemen sinds het ontvangen van mijn nieuwe modem (CH7465LG-ZG), namelijk:
Voor meer info zie link hierboven naar het originele topic.

1. Het opzetten van een RDP werkt, maar na enkele seconden staat de sessie vast.
    Met het oude modem werkte dit altijd naar behoren.
  2. Ik kom niet het modem in, ondanks meerdere fabrieksinstellingen/resets blijft de modem de ‘First Installation’ stappen willen doorlopen.. Als ik dan uiteindelijk toch op de homepagina van het modem kom, geeft de pagina aan dat er een fout is opgetreden en bij het verversen opent zich weer de ‘First installation’ pagina. 

Hier nog wat meer info over 't modem:

In het topic wordt eerder dit vermeld: Is dit eventueel een oplossing voor mij?

Er is nog een ander benaderingsprobleem met de Compal, wat opgelost wordt door die om te ruilen voor een Arris, dat kan alleen via dit forum, via de onderste link.

Maar of dit overeenkomt met jouw probleem kan ik niet goed beoordelen, mogelijk speelt er meer, vermeld daar kort je verhaal met de link hier direct onder voor meer info en dat dit je eigen topic is.

https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/rdp-verbinding-loopt-vast-na-enkele-seconden-na-ontvang...

en Mark van Ziggo kan dan kijken wat er gedaan moet worden.

Ik verneem graag wat de mogelijkheden zijn, op dit moment zit ik via een mobiele hotspot verbonden en dat werkt niet al te prettig.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Max

mge

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha @Mark Ziggo, wellicht ter nuance, met ‘website’ bedoel ik puur een DNS-verwijzing, bijv. www.mijneigenziggoip.com (fictief), die bij bijv. een ping netjes wordt vertaald naar 94.XXX.XXX.XXX. misschien was ‘webadres’ een betere term geweest. Mocht dat de zaak veranderen, hoor ik 't graag. Zo niet, zal ik m'n weg moeten vinden met 't Arris-modem.

In ieder geval, bedankt voor je hulp tot dusver.

Voor de meelezende mede-ziggoklant: er lijkt wel na verloop van tijd te worden doorverwezen van de http-poort naar https op een andere poort. Daarna krijg ik een time-out. Vanaf externe adressen geen enkel probleem.

Groet, Max

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes

@Mark Ziggo

Het probleem van @MaxCoin (2 reakties terug) past niet helemaal op dit Topic.
Ik maak we wel wat extra zorgen over de vreemde bereikbaarheid van de Compal met de laatste Firmware. Dit soort gedoe is mij bekend van mijn en andermans Connectbox Giga, maar dit terzijde.

Factory Reset is al geprobeerd om dit op te lossen.
Max denkt eraan op te stappen bij Ziggo. Zie zijn eigen Topic.https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/rdp-verbinding-loopt-vast-na-enkele-seconden-na-ontvang...

Anders zit er voor mij niks anders op dan overstappen, aangezien er geen ander type modem wordt uitgeleverd en ik i.v.m. werk genoodzaakt ben om vanuit huis te werken en niet genoeg data heb om week in week uit op mijn 4g bundel te werken.

Heb jij nog opties, Mark?
Weet bijna zeker van wel. Zelf ben ik machteloos in deze.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Hi @MaxCoin ik reageer dadelijk ook even in jouw eigen topic. Hopelijk biedt de Arris Connectbox uitkomst.

bassie1986tje

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag @Mark Ziggo .

Ik zou ook graag willen Arris Connectbox.
Connectbox Compal » Switch » Qnap gaat vaak valt uit dan gaat vaak moest ik stoeien om

qnap weer herstellen soms gaat niet herstellen dan moet ik alle utp kabels eruit halen en dan alleen maar switch en qnap dan pas gaat hij starten dan kan ik weer alle utp aansluiten en ik heb ook nieuw tv philips android valt vaak 5ghz weg dan 2.4ghz vind ik nogal vervelend. en las ik hier forum ziet bijna dezelfde bij mij probleem en ben ik erg benieuw naar Arris Connectbox.

ps: heb via social messenger poging en heeft niks geholpen en ze weten ook niet wat oorzaak
tot dat ik kwam hier aan forum en hoop dat deze kan mij geholpen.

Mijn excuses schrijftaal.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Hoi @bassie1986tje, de omschrijving van jou probleem is me niet helemaal duidelijk, maar je herkent jou probleem in de verhalen van anderen hier. Daar ga ik dan maar vanuit, ik stuur je een Arris Connectbox toe!

bassie1986tje

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt en ik zie vanzelf wel post Arris Connectbox.

Inderdaad ik zie hier forum herken dat dezelfde probleem.

Overal wanneer Ziggo valt uit (te veel verbinden 4 poort en 1 switch met 3 poort en 4 wifi
wanneer valt uit Ziggo modem dan gaat Qnaps niet meer willen netwerk verbinden en moest ik eerst allemaal utp uithalen behalve nas dan start eindelijk Qnap wel weer maar niet alleen dat ook 5GHZ vaakste uitvallen dan 2.4ghz.

BadBennie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook de problemen als de rest kan ik ook een nieuw modem ontvangen?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Hi @BadBennie, dit probleem speelt op de Compal Connectbox terwijl jij een Arris Connectbox hebt. De Arris Connectbox stuur ik juist op om de NAT-loopback problemen op te lossen (en met succes), dus ik vrees dat jij een ander probleem ervaart. Wellicht handig om een nieuw topic te starten en daarin exact te omschrijven wat jij ervaart?

bieder2003

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Mark Ziggo ,
Ik heb dezelfde problemen met de compal. Zou ik ook een arris mogen ontvangen?

Alvast bedankt!

BadBennie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:

Hi @BadBennie, dit probleem speelt op de Compal Connectbox terwijl jij een Arris Connectbox hebt. De Arris Connectbox stuur ik juist op om de NAT-loopback problemen op te lossen (en met succes), dus ik vrees dat jij een ander probleem ervaart. Wellicht handig om een nieuw topic te starten en daarin exact te omschrijven wat jij ervaart?

Nee, probleem is exact het zelfde als iedereen in dit topic. Ik heb het nu opgelost door het Ziggo modem in bridge modes te zetten en daar achter een Unifi secure gateway te hangen.

Mijn problemen zijn nu voorbij.. het is alleen jammer dat ik daar zelf geld voor moet uitgeven.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes

Nee, probleem is exact het zelfde als iedereen in dit topic. 

Dat is pech. Hoe kan Mark denken dat je al een Arris hebt?
Staat het ook verkeerd in je Mijn Ziggo?

BadBennie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blijkt wel een Arris te zijn. Zie het merk ook op de onderkant staan. Maar toch als nog de problemen ermee.