Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
drentseboer
Level 1

NAT loopback problemen Compal Connectbox - NAS server slecht bereikbaar

iemand een idee. als ik soms inlog in mijn nas server. dan is verbinding ineens dan start de modem ook ineens op nieuw op. heeft iemand een idee wat dit kan wezen

ik dacht dat het aan mijn nas server lag, heb nu nieuw aan geschaft maar met deze doet die het ook heb nog nooit eerder dit gehad

met vriendelijk groet dennis
e-mail meldingen
Aan Uit
422 Reacties 422
G.Dijkstra
Level 1
G.Dijkstra wrote:

Hallo, Mark

Ik heb een gameserver thuis, en zodra ik mijn server binnen kom dan heb ik slechte verbinding en dan valt het modem uit. Door dit topic weet ik dus waarom. 

Mvg, G. Dijkstra

ik heb eigenlijk precies het zelfde probleem als josriechelmann

Zou u mij ook zo'n ander modem willen opsturen? Ik heb namelijk een Compal connectbox.

0 Kudos
MuiGuro
Level 1

@Mark Ziggo wij hadden een arris en die is defect gegaan.. na omruilen van compal naar arris alle problemen verholpen met de nas.

zojuist ziggo gebeld dat er een compal is opgestuurd en dat wij een arris nodig hebben maar ze weigeren een arris op te sturen omdat ze daar blijkbaar geen zicht op hebben.. en daarom niet nog een nieuwe gaan opsturen. Blijkbaar moet daar een monteur voor komen nu als we een arris willen.

kun jij een arris opsturen? Anders ben ik genoodzaakt over te stappen.

alvast bedankt!

0 Kudos
MuiGuro
Level 1

Via omweg hebben we al een monteur hierheen laten komen met een arris:) probleem verholpen.

zou echt een stuk makkelijker zijn als de helpdesk de optie krijgt tussen de compal en arris.. daar zullen vele klanten blij mee zijn 

G.Dijkstra
Level 1

Tsja wij zijn net overgestapt van KPN naar Ziggo en loop al tegen verschillende problemen waarvan de helpdesk niet de kennis heeft en je weer doorstuurt naar deze community. Eigenlijk ben ik er wel klaar mee met deze zooi! gewoon antwoorden krijg je niet.. 

Hierbij nogmaals mijn vraag! Ik zou graag de Arris Connectbox willen want dan schijnen  we van de problemen af te zijn.. Net als josriechelmann

Zodra alles naar behoren werkt net als bij KPN dan hoor je mij niet weer!

Gr. G.Dijkstra

0 Kudos
josriechelmann
Level 1

Bedankt voor de service hij doet het geweldig.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @G.Dijkstra, sorry dat ik hier pas zo laat aan toekom. Er komt zsm een Arris Connectbox jouw kant op!

Goed om te horen dat het voor jou al geregeld is @MuiGuro, het zou mijn werk ook een stuk makkelijker maken als de Klantenservice dit zelf kan. Helaas wil men daar voorlopig niet aan toegeven.

KevoSoft
Level 1

Dag allen,

Ook ik loop tegen dit probleem aan met mijn NAS (Debian Buster + Samba) en Teamspeak 3 server. Echter heb ik met één van mijn apparaten dezelfde verschijnselen (crash/restart van de router) wanneer ik via het locale ip (192.168.x.x) naar mijn nas toe verbind, zowel via SSHFS als via CIFS.

Ik heb zowiezo wel vaker wat gek behaviour met de Compal. Hoge latency, 5GHz wat geen responses geeft etc. Niets wat een reboot niet oplost, maar wel vervelend.

Mits het mogelijk is, zou ik ook graag een Arris Connectbox willen proberen @Mark Ziggo.

0 Kudos
BoyW
Level 1

Hi @Mark Ziggo,

Helaas heb ik hetzelfde probleem met mijn Compal box. Via de klantenservice kom ik helaas niet verder dan het antwoord dat ik via de community contact moet opnemen. Zou ik via jou ook de Compal kunnen omruilen naar een Arris?

Thanks! 

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Geregeld @KevoSoft en @BoyW, de Arris Connectboxen zijn onderweg!

BoyW
Level 1
Mark Ziggo wrote:

Geregeld @KevoSoft en @BoyW, de Arris Connectboxen zijn onderweg!

Bedankt! 

MdeS
Level 1

Ook hier dezelfde problemen helaas.

Dagen ben ik inmiddels bezig geweest om mijn Home Assistant Server (met oa Adguard) op te zetten op mijn Raspberry Pi. Een belangrijk onderdeel hiervan is om via remote access toegang te hebben tot de server en daarvoor is port forwarding nodig. Deze combinatie gaat dus vooralsnog niet met de Compal ConnectBox wat een groot gemis is. 

Daarom mijn vraag aan @Mark Ziggo: kan mijn Compal ConnectBox ook voor een Arris Connectbox worden omgeruild?

PS: het zou fijn zijn om in de Connectbox de mogelijkheid te krijgen om je eigen DNS server adres in te geven. (dit ivm oa Adguard).

Alvast bedankt!

0 Kudos
KevoSoft
Level 1
Mark Ziggo wrote:

Geregeld @KevoSoft en @BoyW, de Arris Connectboxen zijn onderweg!

Ik heb de Arris vanmiddag aangesloten, hij werkt perfect! De problemen die ik met de Compal had zijn niet meer te bekennen, en met een file transfer test vanaf mijn laptop naar m’n server een stabiele verbinding gehad.

Hartelijk dank voor de hulp en de vlotte reactie!

Marvin86
Level 1

Hallo Ziggo,

Ik heb heel vergelijkbare problemen. Mijn thuisnetwerk verliest elke keer zijn internetverbinding wanneer ik mijn NAS aan mijn router verbind (bekabeld). Wanneer ik de NAS loskoppel (en dus niet kan gebruiken) en mijn router opnieuw opstart heeft het netwerk weer toegang tot internet. Dit is begonnen sinds er onderhoud door Ziggo in de buurt heeft plaatsgevonden.

Het betreft een Compal Connectbox die in bridge mode is verbonden met een eigen router waar mijn netwerk op draait. Ik heb al wekenlang in mijn vrije uurtjes zitten zoeken naar een oplossing buiten Ziggo om, omdat ik dacht dat er iets tussen de communicatie tussen mijn router en NAS verkeerd ging. Maar bij het vinden van dit topic denk ik de oorzaak te hebben gevonden. Zouden jullie a.u.b. een Arris toe kunnen sturen zodat ik mijn Compal kan inwisselen? 

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Geregeld @MdeS en @Marvin86, er komt een Arris Connectbox jullie kant op.

0 Kudos
DennisBor
Level 2

Beste @Mark Ziggo ,

Ik ervaar de laatste tijd ook veel problemen met het benaderen van mijn servers. Ik maak momenteel gebruik van de Compal ConnectBox. Is het mogelijk een Arris exemplaar te ontvangen? De berichten daarover lijken positief.

0 Kudos
fmudde
Level 1

Beste @Mark Ziggo ,

Ook ik zat te wachten op een oplossing voor het loopback probleem. Deze blijkt nu helaas uit te blijven. Zou je mij ook een Arris ConnectBox op kunnen sturen?

Alvast bedankt!

0 Kudos
G.Dijkstra
Level 1

Ik heb de Arris ontvangen en alles werkt nu perfect. Bedankt 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @DennisBor en @fmudde, ik heb een Arris Connectbox voor jullie aangevraagd.

MdeS
Level 1

@Mark Ziggo : De nieuwe Connectbox ontvangen en gelijk geïnstalleerd. De problemen heb ik niet meer!

Bedankt voor de snelle reactie en actie, top!

DennisBor
Level 2
Mark Ziggo wrote:

Hi @DennisBor en @fmudde, ik heb een Arris Connectbox voor jullie aangevraagd.

@Mark Ziggo zojuist ontvangen en geïnstalleerd. Tot nu toe lijkt alles vlekkenloos te werken. Enorm bedankt!