Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi allemaal, ik ga vanaf nu geen modems meer omruilen omdat de nieuwe firmware-update vlakbij is en deze bug daarin is opgelost.
Edit: gezien de eerste reacties is deze bug nog niet opgelost.
Edit2: dit topic is vier maanden stil geweest zie ik en ook dat het aantal bezoekers (die geen reactie plaatsen) is enorm gedaald! Dan lijkt er toch iets verbeterd in de laatste firmware (wat misschien niet 100% waterdicht is).
Deze update (6.12.18.26-3p6) wordt op dit moment in fases uitgerold over alle regio's en ik verwacht dat de uitrol eind april afgerond is. Benieuwd of de update al beschikbaar is in jouw regio? Reset je modem dan een keer door de stroom er even af te halen, bij het opstarten zal de nieuwe firmware worden geladen en geïnstalleerd indien beschikbaar.
Voor degenen waar de update nu nog niet beschikbaar is: houd moed, het duurt niet lang meer!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
NanoSector wrote:
Ik heb eenzelfde probleem.
Wanneer ik via NextCloud op mijn thuisserver bestanden probeer te downloaden besluit ons Compal modem dat het genoeg is geweest en start deze opnieuw op. Als ik van buiten het thuisnetwerk download is er niks aan de hand.
NanoSector wrote:
efok Ik draai Nextcloud op de zelfbouw NAS die ik hierboven beschrijf. Ik benader hem binnen mijn netwerk, maar via mijn domeinnaam (zou terug naar binnen mijn netwerk moeten verwijzen; in de logs zie ik dan ook het IP adres van het modem). Het maakt niet uit of ik een browser (ik heb Safari en Firefox geprobeerd) of de sync client gebruik. Het maakt ook niet uit of ik 4MB of 4GB wil uploaden of downloaden, bij alles gaat het mis.
De webserver achter Nextcloud is Nginx met php-fpm.
Wanneer ik de Nextcloud instantie van buitenaf benader via dezelfde domeinnaam dan is er thuis niks aan de hand. Ik heb vandaag op de opleiding een paar GB zitten downloaden en dat ging prima.
Ook als ik Plex vanaf dezelfde NAS gebruik naar onze LG WebOS smart TV dan is er niks aan de hand.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.