Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag medeziggo’ers.
Ik heb hetzelfde probleem als @NanoSector beschreef.
Ook ik gebruik NextCloud op een zelfbouwserver. Als ik upload (via het domein) gaat de modem uit en start deze opnieuw op.
De reden dat ik ik er nu tegenaan loop, is dat ik nu thuis werk en mijn opdrachtgevers toegang moet geven tot o.a. de audiobestanden die ik voor ze maak.
De modem start soms ook opnieuw op als ik niet precies weet wat er aan de hand is (wellicht begint een computer aan een backup o.i.d. of downloadt een klant een groot bestand) maar iedere keer dat ik een upload doe naar mijn eigen server gaat de modem geheid uit, dus dat probleem is
Wellicht ten overvloede: studio-pc en server staan allebei direct wired aangesloten op de modem. De server draait unRAID met Nextcloud in een docker, inclusief reverse proxy.
Ik heb het idee dat de modem ‘geen onderscheid’ kan maken tussen binnenshuis en buitenshuis en de domein niet inzet in een lokaal IP. Ik weet niet precies hoe dat werkt. Ik ben een nerd, maar duidelijk geen netwerknerd…
Verder: DOCSIS 3.0; Hardware versie: 4.01.
Zou een Arris voor mij ook een oplossing zijn? Kan ik daar ook m’n poorten nog op forwarden? Mag ik jou weer even taggen, @Mark Ziggo ?
En natuurlijk: sterkte allemaal. Houd ‘t veilig!
Kun je als workaround binnen je LAN niet het interne Ip van de Server gebruiken ipv het externe Ip/domain name?
Goedemiddag @Cecilia Ziggo en @Mark Ziggo
Ook ik ervaar helaas de problemen i.c.m. met mijn Synology Surveillance Station en Compal modem. Het probleem dat meerdere personen beschrijven (vanuit wifi netwerk via extern IP / URL de NAS / Surveillance station benaderen) zorgt ervoor dat het modem reboot.
Is het mogelijk dat jullie een Arris modem opsturen zodat ik dit probleem kan oplossen?
hanh wrote:
Kun je als workaround binnen je LAN niet het interne Ip van de Server gebruiken ipv het externe Ip/domain name?
Zolang ik binnenzit (en dat is nu even) geldt dat voor mij wel. Ook al lijkt dat niet altijd goed te gaan.
Maar de backups van mijn telefoon heb ik wel uit moeten zetten…
Hallo @Mark Ziggo, Ik heb ook dezelfde problemen, zoals op dit forum beschreven, met de Compal Connectbox en het hosten van een Minecraft server. Zou ik ook mijn Compal Connectbox mogen omruilen voor een Arris Connectbox?
hanh wrote:
Wauw. Na wat eerste pogingen in januari met een Unifi USG en de TC7210 in bridge mode, bleken webpagina’s onwerkbaar langzaam te laden. Aangezien ik samen met de telefonische helpdesk na meerdere malen proberen niet lukte om mijn USG aan de gang te krijgen. heb ik van Ziggo een nieuw modem gekregen: een Compal Connectbox. Sinds die dag start het modem bij tijd en wijlen opnieuw op en valt dus steeds het internet weg. Sindsdien heb ik verschillende monteurs op bezoek gehad, die elk iets anders vonden van mijn huis, de bekabeling en van de plek waar de kabel binnenkomt in huis. Het feit dat het 5 jaar lang probleemloos had gewerkt totdat er een Compal moest komen, leek er niet toe te doen. Het terugzetten van de TC7210 kon helaas ook niet meer (‘virtueel afgeschreven’). Enfin, we zijn nu drie frustrerende maanden verder….
Ogenschijnlijk heb ik dus ook last van een hairpinning/loopback-probleem en start mijn Compal Connectbox op de meest ongemakkelijke momenten opnieuw op en heb ik intern geen toegang tot m'n server via het externe webadres. Het is me daadwerkelijk een grote teleurstelling dat ik zelf avonden lang moet zoeken naar een oplossing, terwijl Ziggo kennelijk op de hoogte is van dit probleem. Anderzijds is het een grote opluchting dat er kennelijk nu licht aan het einde van de tunnel lijkt te zijn. 😉
@Mark Ziggo Zou mijn modem vervangen kunnen worden door een Arris? Is er verder iemand die een Unifi USG achter dit modem gebruikt? Of kan ik met m'n Compal en een USG ook uit de voeten? Bridge mode leverde verschrikkelijk traag internet op, ondanks dat DNS en speedtest goed lijken te gaan. DMZ is me ook niet gelukt, waarschijnlijk door een mix van problemen met verschillende oorzaken?
Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp, groet, Max
in januari met een Unifi USG en de TC7210 in bridge mode, bleken webpagina’s onwerkbaar langzaam te laden.
Lijkt op een probleem van de Unify USG. Vervangen van de TC7210 lag niet voor de hand.
Uit het vervolg is het me niet helemaal duidelijk of het ook mis ging met de Connectbox in Bridge Mode. Dat was wel te verwachten. Hoe zat het? Heb je de Connectbox in Bridge Mode gezet of meteen in Router Mode laten staan?
Wel meld je dat de Connectbox (in Bridge Mode?) steeds opnieuw ging opstarten. Dat was een nieuw probleem lijkt me.
Het feit dat het 5 jaar lang probleemloos had gewerkt totdat er een Compal moest komen
Werkte het 5 jaar probleemloos met TC7210 in Bridge Mode en de Unify USG?
En dan ineens niet meer. Of begonnen de troubles na de komst van de Unify? In januari waarschijnlijk. Dat vermoed ik op grond van de openingszin. Klopt dat?
Ogenschijnlijk heb ik dus ook last van een hairpinning/loopback-probleem en start mijn Compal Connectbox op de meest ongemakkelijke momenten opnieuw op en heb ik intern geen toegang tot m'n server via het externe webadres.
Hier lijkt het erop dat de Connectbox niet (meer?) in Bridge staat, anders kun je van de Connectbox geen NAT Loopback probleem hebben.
Je hebt het niet weer over het traag laden van Web Sites. Was dat probleem weg? Omdat de Unify uit je netwerk is gehaald?
Kortom: Er ontbreken wat details om de zaak scherp te krijgen.
Kun je nog wat aanvullende info geven?
Misschien interessant in betrekking tot de laatste kwestie: ik heb inmiddels een andere modem (Netgear) gekocht en de Compal Connectbox in bridgemodus gezet. Geen onverwachte crashes meer, intern bereik ik veel hogere en stabielere snelheden en zelfs extern lijkt het volgens speedtests wat vlotter te gaan, maar dat lijkt me sterk.
Ik kan in ieder geval mijn klanten met een gerust hart doorsturen naar mijn Nextcloud nu.
Ik lijk hetzelfde probleem te hebben. Zodra ik via een extern adres verbinding maak met mijn server crashed mijn modem en start hij opnieuw.
@Alpacac, ja zo omzeil je de hele router in de Compal natuurlijk. Ik neem aan dat ik je modem nu niet meer om hoef te ruilen!
@pvholst, @GerbenBazuin, @Bakker123, @mge en @casper889, jullie Arris Connectboxen zijn bij dezen aangevraagd.
hanh wrote:
in januari met een Unifi USG en de TC7210 in bridge mode, bleken webpagina’s onwerkbaar langzaam te laden.
Lijkt op een probleem van de Unify USG. Vervangen van de TC7210 lag niet voor de hand.
Uit het vervolg is het me niet helemaal duidelijk of het ook mis ging met de Connectbox in Bridge Mode. Dat was wel te verwachten. Hoe zat het? Heb je de Connectbox in Bridge Mode gezet of meteen in Router Mode laten staan?Wel meld je dat de Connectbox (in Bridge Mode?) steeds opnieuw ging opstarten. Dat was een nieuw probleem lijkt me.
Het feit dat het 5 jaar lang probleemloos had gewerkt totdat er een Compal moest komen
Werkte het 5 jaar probleemloos met TC7210 in Bridge Mode en de Unify USG?
En dan ineens niet meer. Of begonnen de troubles na de komst van de Unify? In januari waarschijnlijk. Dat vermoed ik op grond van de openingszin. Klopt dat?Ogenschijnlijk heb ik dus ook last van een hairpinning/loopback-probleem en start mijn Compal Connectbox op de meest ongemakkelijke momenten opnieuw op en heb ik intern geen toegang tot m'n server via het externe webadres.
Hier lijkt het erop dat de Connectbox niet (meer?) in Bridge staat, anders kun je van de Connectbox geen NAT Loopback probleem hebben.
Je hebt het niet weer over het traag laden van Web Sites. Was dat probleem weg? Omdat de Unify uit je netwerk is gehaald?Kortom: Er ontbreken wat details om de zaak scherp te krijgen.
Kun je nog wat aanvullende info geven?
Beste @hanh, dank voor je vragen. Heel fijn dat er iemand mee wil denken!
De afgelopen 5 jaar heb ik veel plezier gehad van de TC7210 in normale router mode.
In januari dit jaar heb ik een USG aangeschaft om zelf meer routerfuncties tot m'n beschikking te hebben. Met wat ik toen wist, werd ‘dubbele NAT’ afgeraden en was er geen andere optie dan de TC7210 in bridge mode te zetten. De tutorials die ik vond voor de USG op bijv. youtube, lieten duidelijk zien dat er ‘out of the box’ (default fabrieksinstellingen) ‘goed’ internet beschikbaar was. Dit was bij mij niet het geval. De interne speedtest heeft nooit gewerkt, ondanks dat er internet gedetecteerd wordt door de USG. Ook werkte het niet na een aantal pogingen om de firewall van de USG helemaal open te zetten. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik nog niet bekwaam ben met deze firewall. Voornaamste probleem leek mij dat de USG geen ziggo-IP kreeg, maar bleef hangen op een adres à la 192.168.XXX.XXX. Dit is te zien in de Unifi Controller, die op m'n NAS draait. Dit waren in totaal twee pogingen van router-mode naar bridge-mode, en weer terug omdat het niet werkte. Lees, vier belletjes naar Ziggo voor het omschakelen en een hoop zwoegen en spreekwoordelijke hoofdpijn van mijn kant.
Als laatste redmiddel heb ik Ziggo nog één maal gebeld met de vraag of ze mee konden kijken vanuit het modem. Hieruit is door Ziggo geconcludeerd dat het mogelijk aan hun modem kon liggen en is mij een nieuw modem toegestuurd (Compal Connectbox). Het leek me dat dit sowieso geen kwaad kon, ervan uit gaande dat een nieuw modem altijd beter is dan de oudere. Dit modem heeft nog niet in bridge-mode gestaan, omdat de ‘gewone’ router mode al niet goed werkte (opnieuw opstarten en daarmee internet bij vlagen).
Sindsdien heb ik nog wel een poging gedaan om de USG via de DMZ te gebruiken, maar dit resulteerde wederom in erg traag ladende pagina's. De DNS servers worden netjes doorgegeven naar de PC en speedtest direct via Ookla lijken OK, maar responstijd van webpagina's zijn om te huilen en deden me terugdenken aan de tijd van Zonnet. De USG ligt dus al tijden ongebruikt in de meterkast en internet via de Compal is redelijk stabiel nadat hij is vervangen door een ‘senior’ Ziggomonteur (naar zijn zeggen ‘nieuw’ ipv ‘refurbished’). Ik geloof best dat we nu hebben vastgesteld dat het probleem bij de USG ligt, maar vooralsnog laat ik die nog even links liggen tot ik ervan uit kan gaan dat ik ook zonder de USG stabiel internet heb.
De hypothese is nu dus dat de USG op de één of andere manier niet goed is ingesteld en dat daardoor webpagina's traag laden. Ik heb geroken aan IPv4 en IPv6, beiden geven de DNS goed door aan de PC. Het zou helpen om te weten of de USG daadwerkelijk met fabrieksinstellingen dusdanig is ingesteld dat internet zou moeten werken. Mocht iemand tips hebben, hoor ik ze graag.
Alvast bedankt, Max
Bedankt. Snap het nu helemaal. Eerlijk gezegd klopte het met mijn vermoedens, maar bevestiging is beter.
Eerst even een detail dat me opviel:
Voornaamste probleem leek mij dat de USG geen ziggo-IP kreeg, maar bleef hangen op een adres à la 192.168.XXX.XXX
Op dat moment moet de Connectbox niet in Bridge Mode hebben gestaan.
Nu de kern van de zaak.
Helaas kan ik je niet helpen met het Unify USG probleem, dat er duidelijk was en is.
Ik kan er wel iemand bijroepen, maar dat is nu niet zo handig omdat de Unify nu even geen rol speelt in je netwerk. Dat kan latere nog in een apart te openen Topic.
De kwestie is nu even: heb je in de huidige opzet wel of niet last van een NAT loopback probleem met de Compal. Zo ja, dan kan Mark je een Arris toesturen.
Mijn vraag is dus: bij wat doet dit probleem zich nog voor.
hanh wrote:
Bedankt. Snap het nu helemaal. Eerlijk gezegd klopte het met mijn vermoedens, maar bevestiging is beter.
Eerst even een detail dat me opviel:
Voornaamste probleem leek mij dat de USG geen ziggo-IP kreeg, maar bleef hangen op een adres à la 192.168.XXX.XXX
Op dat moment moet de Connectbox niet in Bridge Mode hebben gestaan.
Nu de kern van de zaak.
Helaas kan ik je niet helpen met het Unify USG probleem, dat er duidelijk was en is.
Ik kan er wel iemand bijroepen, maar dat is nu niet zo handig omdat de Unify nu even geen rol speelt in je netwerk. Dat kan latere nog in een apart te openen Topic.De kwestie is nu even: heb je in de huidige opzet wel of niet last van een NAT loopback probleem met de Compal. Zo ja, dan kan Mark je een Arris toesturen.
Mijn vraag is dus: bij wat doet dit probleem zich nog voor.
Beste Hahn,
wat op dit moment rest is dat mijn externe webadres niet bereikbaar is binnen mijn netwerk en het modem af en toe opnieuw opstart, wat een onderbroken verbinding betekent. Volgens mij is er al een modem onderweg, dus dat moet binnenkort opgelost zijn.
Met het Arrismodem verwacht ik een stabiel ‘plan B’ te hebben als ik er met de Unifi USG niet uitkom. Daar hoop ik binnenkort weer eens een poging mee te wagen. Dank voor je tijd!
@Mark Ziggo, met het vele thuiswerken begin ik nu ook tegen het NAT loopback probleem aan te lopen en heb al een aantal keer de lessen van mijn dochters onderbroken door het ophalen van een file van mijn NAS
Ook ik zou graag in aanmerking komen voor het omruilen van mijn modem voor een Arris variant gezien de vele positieve reacties in dit draadje.
Alvast bedankt!
Bij dezen geregeld @GuidoT, er komt een Arris Connectbox jouw kant op.
@Mark Ziggo ik heb dit probleem wanneer ik data van en naar mijn sftp server in huis kopieer.
zou ik ook mijn modem kunnen ruilen voor de Arris Connectbox?
Beste Mark,
Wij hebben momenteel ook een modem van Compal. Ook bij ons start de modem opnieuw op, in mijn geval komt het omdat iemand inlogt op mijn Minecraft server.
Ik zou graag een Arris willen aanvragen.
Met vriendelijke groet,
Martijn Buur
Hi allemaal, ik ga vanaf nu geen modems meer omruilen omdat de nieuwe firmware-update vlakbij is en deze bug daarin is opgelost.
Edit: gezien de eerste reacties is deze bug nog niet opgelost.
Edit2: dit topic is vier maanden stil geweest zie ik en ook dat het aantal bezoekers (die geen reactie plaatsen) is enorm gedaald! Dan lijkt er toch iets verbeterd in de laatste firmware (wat misschien niet 100% waterdicht is).
Deze update (6.12.18.26-3p6) wordt op dit moment in fases uitgerold over alle regio's en ik verwacht dat de uitrol eind april afgerond is. Benieuwd of de update al beschikbaar is in jouw regio? Reset je modem dan een keer door de stroom er even af te halen, bij het opstarten zal de nieuwe firmware worden geladen en geïnstalleerd indien beschikbaar.
Voor degenen waar de update nu nog niet beschikbaar is: houd moed, het duurt niet lang meer!
Beste Mark,
zojuist de firmware bijgewerkt naar 6.12.18.26-3p6 , maar ik kan intern nog steeds mijn nas niet benaderen via via quickconnect of synology.me. Dit zou toch opgelost zijn met deze firmware update?
Gr,
Karim
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.