Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
NanoSector wrote:
Ik heb vandaag (ondertussen gisteren) de Arris Connect Box (modelnummer TG2492LG-ZG) binnen gekregen. Na even stoeien en alles opnieuw instellen draait het nieuwe modem als een zonnetje 🙂 Als bonus heb ik zelfs IPv6 erbij gekregen. Ik had mijn DNS records alleen nog niet geüpdatet met IPv6; dit ga ik morgen (vandaag?) proberen te regelen.
Ook heb ik geen last meer van crashes als ik nu mijn domein benader van binnen het netwerk (natuurlijk heb ik de pi-hole 'patches' uit gezet). Voor mij lijkt het probleem dus opgelost! Mark Ziggo
Mark Ziggo wrote:NanoSector wrote:Super! Fijn dat de problemen bij jou zijn opgelost NanoSector.
Ik heb vandaag (ondertussen gisteren) de Arris Connect Box (modelnummer TG2492LG-ZG) binnen gekregen. Na even stoeien en alles opnieuw instellen draait het nieuwe modem als een zonnetje 🙂 Als bonus heb ik zelfs IPv6 erbij gekregen. Ik had mijn DNS records alleen nog niet geüpdatet met IPv6; dit ga ik morgen (vandaag?) proberen te regelen.
Ook heb ik geen last meer van crashes als ik nu mijn domein benader van binnen het netwerk (natuurlijk heb ik de pi-hole 'patches' uit gezet). Voor mij lijkt het probleem dus opgelost! Mark Ziggo
Hebben anderen ook behoefte aan een Arris Connectbox? Dan kan ik deze opsturen op verzoek. (Bizziebis mbass drentseboer BasRoovers?)
NB: Als je meerdere Sonos boxen bekabeld hebt aangesloten op de Connectbox zou ik geen ruil adviseren (hierom), tenzij je deze via wifi aan kunt sluiten.
Mark Ziggo wrote:NanoSector wrote:Super! Fijn dat de problemen bij jou zijn opgelost NanoSector.
Hebben anderen ook behoefte aan een Arris Connectbox? Dan kan ik deze opsturen op verzoek. (Bizziebis mbass drentseboer BasRoovers?)
NB: Als je meerdere Sonos boxen bekabeld hebt aangesloten op de Connectbox zou ik geen ruil adviseren (hierom), tenzij je deze via wifi aan kunt sluiten.
Mark Ziggo wrote:
drentseboer BasRoovers - Is bij dezen voor jullie aangevraagd!
mbass wrote:
Hoi Mark Ziggo , voor mij ook graag. Hopelijk lost dat dan het probleem op.
NanoSector wrote:
er geen port-forwarding is voor IPv6
NanoSector wrote:
Aangezien er geen optie is om Pi-hole adressen (en dus zichzelf als DNS) te laten uitdelen + er geen optie is om een eigen DNS server in te stellen
Using this setting you can enable/disable the DHCP server of the Pi-hole. Note that you should disable any other DHCP server on your network to avoid IP addresses being used more than once. You have to give the range of IPs that DHCP will serve and the IP of the local router (gateway). If the DHCP server is active, the current leases are shown on the settings page. IPv4 DHCP will always be activated, IPv6 (stateless + statefull) can be enabled.
NanoSector wrote:
Hier staat als eerste mijn ipv4 pihole DNS, daarna de ipv6 DNS van ziggo, en daarna de Pihole ipv6 DNS. Ik wil die servers van Ziggo er niet tussen hebben staan zonder dat ik dit op ieder apparaat hier aan moet passen, want op deze manier heeft het hebben van de pihole totaal geen nut.
Er is dus in de connect box ook geen optie om de DHCP van ipv6 uit te zetten; er is alleen stateless of stateful.
evd wrote:
hoi Mark Ziggo, heb net het andere topic gelezen van het Arris modem. Ik ken pi-hole niet, maar als ik met allerlei workarounds moet gaan werken laat dan maar. Kan ik er ook een eigen router achterhangen?
mijn probleem is met name dat mijn modem telkens reboot. Als ik dit oplos door een eigen router erachter te zetten, dan kies ik daarvoor.
NanoSector wrote:
Even terugkomend op mijn enthousiasme voor IPv6, dit blijkt nu een enorm struikelblok wat betreft Pi-hole. Aangezien er geen optie is om Pi-hole adressen (en dus zichzelf als DNS) te laten uitdelen + er geen optie is om een eigen DNS server in te stellen + er geen port-forwarding is voor IPv6 EN er geen mogelijkheid is om zelf IPv6 weer uit te zetten, zou ik graag terug willen naar alleen IPv4 totdat er een firmware is met meer mogelijkheden want ik vind dit storend weinig opties. Moet ik hiervoor de klantenservice bellen of kan dit ook zo via de community geregeld worden?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.