aventius
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

NAT Type 3: geen verbinding mogelijk

ondertussen word ik ziedend van altijd maar dat NAT-type als ik wil gaan gamen via de ps4 verschillende instellingen al geprobeerd maar geen succes! zit er over na te denken om eens van provider te wisselen
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
aventius
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ondertussen heb ik geen problemen meer met het NAT-type. de ziggo helpdesk heeft mijn modem in bridge-mode gezet en sindsdien geen probleem meer.

Bekijk in context

7 Reacties 7
aventius
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
NAT-TYPE 3 GEEN VERBINDING MOGELIJK
Pasi
Expert
Expert
  • 3867Reacties
  • 222Oplossingen
  • 1417Likes
Hallo, misschien staat in DIT draadje de oplossing?

Als ik dat draadje doorlees, lijkt het dat als je een vast IP-nummer voor je ps4 instelt, dat de oplossing is. Dat kan je natuurlijk zelf en binnen een paar minuten instellen ( en daarna je PS4 opnieuw starten ) en testen.
Nick999
Expert
Expert
  • 3906Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1067Likes
aventius wrote:
ondertussen word ik ziedend van altijd maar dat NAT-type als ik wil gaan gamen via de ps4 verschillende instellingen al geprobeerd maar geen succes! zit er over na te denken om eens van provider te wisselen

Andere provider gaat niet helpen. Even googlen en je zult al snel zien dat het bij iedere provider voorkomt (en dat toch iedereen zijn provider de schuld geeft :sunglasses: )
Darkje
Gedreven Raadgever
  • 476Reacties
  • 11Oplossingen
  • 74Likes
Via onderstaande heb ik dit probleem kunnen oplossen. Met dank aan PU

https://www.pu.nl/artikelen/feature/sneller-gamen-stel-je-je-ps4-in-op-het-juiste-nat-type/
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes
Wat gebruik je voor Modem/Router van Ziggo?

Er zijn situaties waarin je NAT Type 2 niet zomaar voor elkaar kunt krijgen.

• Je Modem/Router is de Mediabox XL met IPv6 DS-LIte Firmware; dan heb je een aparte Modem/Router nodig om dit op te lossen.
  • Heb je een Connectbox met IPv6 DS-Lite Firmware, dan is overstap naar andere Firmware nodig.
aventius
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ondertussen heb ik geen problemen meer met het NAT-type. de ziggo helpdesk heeft mijn modem in bridge-mode gezet en sindsdien geen probleem meer.

Bekijk in context

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes
Je had dus een eigen Router in je netwerk.
Het was handig geweest dit te vermelden. Je probleemstelling was te vaag.
Als je dit goed doet, dan krijg je andere, betere, antwoorden op je vraag.
Zoals:
'Waarom zet je de Ziggo Modem/Router eigenlijk niet in Bridge Mode'.

Nu was reageren moeite voor niets. Een antwoord op reakties kon er 2 dagen ook niet af. Waarom hier dan een vraag gesteld?

Waar je meteen niet vaag over was, is: 'overstappen op een andere Provider'.
Zou niet veel hebben geholpen met een network setup die je verzweeg.

Ik vind het fijn voor je dat je nu een oplessing hebt, maar wel erg opmerkelijk allemaal.
Gr Han

Uitgelicht topic