Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
RobertKoopman wrote:
Maar jij geeft zelf een vast ip adres aan je NAS en laat dat niet doen door de DHCP server van het Ziggo modem/router.
Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van.
Vaste adressen kan de router prima uitdelen via DHCP en regel je alles op één centraal punt.
Gateway en dat soort instellingen staan dan ook meteen goed.
RobertKoopman wrote:
Maar jouw antwoord was niet voor de vraag van de TS, die wilde het namelijk in zijn Ziggo router doen 😉
Sluit jouw nas aan in een ander netwerk met een andere ip range en je ziet hem niet.
Staat hij op DHCP dan heb je dat probleem niet.
Inloggen via ip adres moet je altijd dus dat maakt niet uit.
Heb je 1 of 2 vaste ip adressen in je netwerk kan je het in de cliënt doen maar zodra je er veel meer hebt blijft centraal instellen in de router echt veel handiger.
Bennop wrote:
Hallo Forum,
Hoe geef ik mijn Synology NAS een vast IP-Adres in het witte Ziggo modem?
Bennop wrote:
Bedankt voor de antwoorden, gazet proberen:wink:
Bennop wrote:
Ik heb beide oplossing geprobeerd maar toen kon ik de synology nas niet meer vinden . Ik heb het maat weer gauw terug gezet naar het oude.:wink:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.