1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
PieterH

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MyCloud niet te benaderen sinds nieuw modem

Hallo,

 

ik heb een nieuw modem van Ziggo ontvangen.

sinds dien kan ik mijn MyCloud niet meer zien.

 

ik zie het apparaat wel in de lijst van Verbonden Apparaten, maar vi de buitenwereld krijg ik geen contact.

 


Iemand een tip?

met het oude modem werkte het prima.

 

Dank!

Oplossingen
33 Reacties 33
Meldingen
Aan Uit
PieterHAms

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hi @puppie , @Dave ,

 

Ik heb geprobeerd om mijn 'My Cloud Home' te benaderen via het IP adres. (@Dave  ik heb dus het product zoals op jouw rechter foto, met de grijze onderkant met ribbels.)

 

http://192.168.178.234 gaf "This site can't be reached. 192.168.178.234 took too long to respond".

Aangezien het IP adres in de ConnectBox als volgt staat genoteerd heb ik het ook met de '/24' geprobeerd; http://192.168.178.234/24 Dit gaf ook een time out.

 

Ondertussen heeft WD Support aangegeven geen opties te zien. Mijn garantie is verlopen en ik kan geen log leveren. Daardoor kunnen zij niets bieden.

 

Ik heb nog steeds sterk het vermoeden dat het in het Ziggo modem ligt, aangezien dit issue begonnen is toen ik een nieuw modem kreeg.

Weten jullie of ik het modem volledig kan laten vervangen?

 

Wederom dank!

 

puppie

Level 17
  • 2994Posts
  • 76Oplossingen
  • 1208Likes

Download radmin eens en scan daar je netwerk eens mee. > radmin-klik  <

Kijk dan eens welk ip adres jouw nas krijgt.

ik denk dat je een verkeerd adres gebruikt.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24746Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8073Likes

@PieterHAms 

 

Als eerste in je modem, welk type modem heb je van Ziggo

de Sagemcom 1e plaatje, de Smart Wifi Modem Giga of de Smart Wifi Modem Compal/Arris

 

 

 

Log in op je modem http://192.168.178.1 dan password/pincode 

Ga naar Geavanceerde instellingen 

 

Klik op Draadloos > Draadloos Signaal

Als je Smart Wifi hebt met de eventuele Smart Wifi Pods dan moet hier bij pijltje op Kanaal optimalisatie AAN staan als je 

Wifi Mesh ( TP-Link Deco's ) of andere Mesh systeem dan moet Kanaal optimalisatie UIT staan.

 

Schermafbeelding 2023-01-02 om 16.04.50.png

 

Klik dan Beveiliging aan

Hoe staat je Firewall ingesteld.

 

Dave_0-1676028259706.png

 

Vervolgens ga naar Mac-Filtering helemaal onderaan, deze  moet zijn Ingeschakeld

 

100490E8-6DF2-460B-B904-3CE4030B2348.png

Ga vervolgens naar DHCP toe en staat je modem alsvolgt:

 

Schermafbeelding 2023-03-07 om 22.11.32.png

Achter de /24 hoef je niet te gebruiken. http://192.168.178.234 en inlog maken

 

Bij verbonden apparaten via DHCP gereserveerd staat mijn WD MyCloud nu als volgt

Schermafbeelding 2023-03-07 om 22.39.13.png

 

 

Dan heb je op https://home.mycloud.com/ een account aangemaakt waarmee je dus kan inloggen en web scherm ziet

 

Schermafbeelding 2023-03-07 om 22.22.22.pngSchermafbeelding 2023-03-07 om 22.22.58.pngSchermafbeelding 2023-03-07 om 22.23.30.png

 

Als je dit wel hebt gedaan, dan zou je bij je IP Adres van WD MyCloud Home de http://192.168.178.234 moeten kunnen inloggen, lukt het niet, Haal je modem even 5 minuten van de stroom, en daarna ook je WD MyCloud Home. Herstart je Modem opnieuw en wacht tot ie geheel weer online is en je compleet Wifi netwerk te bereiken is, daarna start je de WD MyCloud op. Je kan ook even kijken via de App of je Firmware up to date is. Dan nog een keer, want je kan nu via het IP adres ook Accounts aanmaken met inlog ( wat ik dus heb gedaan voor netwerk) 

 

Ik hoop dat dit zal werken anders laat maar even weten, we gaan dit fixen voor je, ik zit met een Macbook voor mij was het ook uitzoeken geblazen.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24746Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8073Likes

@puppie  Radmin is voor Windows zie ik en niet voor MacOS of IOS denk niet dat hij daar verder mee komt, tenzij er een Windows PC bij @PieterHAms  is.

 

Ik heb wel allemaal Apple maar er staat hier 1 Windows11 Laptop en 1 Android Tablet Samsung Tab A8 want je weet maar nooit als je iets moet testen. 😉

 

Maar ik ben van de 

puppie

Level 17
  • 2994Posts
  • 76Oplossingen
  • 1208Likes
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24746Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8073Likes

@puppie  dank je wel, handige tool en zo leer je weer van elkaar.

 

Super Thnx 🤗

PieterHAms

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heren,

 

Ik ben een klein stapje verder.

Ik heb radmin gebruikt en kan bevestigen dat 192.168.178.234 het juiste IP is.

Ik heb een Compal modem staan.

En ik gebruik een Windows laptop.

 

Nu volg ik de tips van @Dave en kom er achter dat ipv6 en dhcpv6 bij mij uit staan. Dit omdat ik in het verleden port forwarding nodig had voor een projectje.

 

Ik heb contact met de Ziggo helpdesk opgenomen en geprobeerd om ipv6 en dhcpv6 weer te laten activeren.

Dit is na 2x proberen niet gelukt (1x handmatige reset van het modem, 1x reset door Ziggo medewerker).

 

Momenteel is de helpdesk gesloten. Dus ik ga het vrijdag weer proberen (morgen heb ik geen tijd).

 

Wanneer ipv6 en dhcpv6 weer aanstaan zal ik Dave zijn tips volgen.

 

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Dank!

 

Pieter

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24746Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8073Likes

Misschien is het handig dat Ziggo medewerker @Paul  of @Jacob  je een ander modem een Smart Wifi Modem Giga of Smart Wifi Modem Arris toe stuurt, deze hebben meer optie's dan de Compal. Denk dat je modem dit probleem veroorzaakt.

Ik hou de moderators even in de gaten dan zal zekers goed komen, we gaan dit fixen.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20493Posts
  • 1398Oplossingen
  • 8028Likes

@PieterHAms Zo te lezen heb je al een boel tips gekregen waarmee je aan de slag kunt. Is het nog gelukt om de tips van @Dave op te volgen? We zijn benieuwd of het gelukt is. Mocht het nou nog niet werken zoals gewenst dan denken wij hier graag met je mee. 

PieterHAms

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hi @Paul,

 

Dank voor je bericht.

Ik heb de tips van Dave gevolgd, maar kom niet verder.

Ik heb 2 dingen gedaan:

1. Handmatig het modem gereset doormiddel van de Reset knop. Met als doel het modem naar fabrieksinstellingen terug te zetten.

Dit is dus ver gelukt dat ik mijn netwerk e.d. weer opnieuw moest instellen.

Echter zijn de DHCP- en Firewall v6 instellingen niet verschenen.

2. Ik heb contact met de Ziggo helpdesk gehad. Een medewerker heeft op afstand het modem gereset.

Uitkomst was hetzelfde. DCHP- en Firewall v6 opties zijn niet zichtbaar.

 

Met vriendelijke groet,

 

Pieter

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20493Posts
  • 1398Oplossingen
  • 8028Likes

@PieterHAms Vervelend dat het ondanks de gegeven tips nog niet werkt! Ik heb hier nog eens een blik op geworpen en zie dat  het er naar uitziet dat er geen portforwarding aanstaat voor de NAS. Indien je de NAS extern wilt benaderen dien je dit in te stellen. Op deze pagina lees je hoe je dit precies doet. Mijn advies is dus om de NAS een vast intern IP toe te kennen en op de juiste wijze in stellen qua portforwarding. Ik zie verder eigenlijk geen reden waarom het niet werkt. Raadpleeg eventueel online handleiding van je WD MyCloud NAS welke portforwards er ingesteld dienen te worden. 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24746Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8073Likes

Ik snap het niet, we hebben allebei dezelfde WD My Cloud Home ik kan zowel via Windows11 als met me Macbook alles doen,

Heb je ook een account en wachtwoord aangemaakt, dus dat je voor ieder een User ID hebt ik heb zelf de Admin rechten en mijn Partner heeft ook toegang maar dan met haar toegekende mappen.

 

Ik blijf het vreemd vinden dat het niet lukt en vanaf juni wordt de toegang nog makkelijker

 

Heb je ook Windows Firewall ( Extender) toestemming verleend en even je Netwerk scannen in Windows op nieuwe apparaten en Clouds

 

Schermafbeelding 2023-03-17 om 15.46.22.pngSchermafbeelding 2023-03-17 om 15.47.20.pngSchermafbeelding 2023-03-17 om 15.47.33.pngSchermafbeelding 2023-03-17 om 15.47.54.pngSchermafbeelding 2023-03-17 om 15.48.17.pngSchermafbeelding 2023-03-17 om 15.49.26.png

PieterHAms

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Beste @Dave , @puppie , @Paul , @Jacob ,

 

Ik heb deze week de proef op de som genomen en een nieuwe WD MyCloud aangeschaft.

Deze werkt perfect.

Conclusie, issue heeft nooit bij Ziggo gelegen, maar mijn MyCloud is gewoon kapot.

 

Dank voor al jullie hulp! Ik waardeer het echt enorm!

 

Met vriendelijke groet,

 

Pieter

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24746Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8073Likes

@PieterHAms  heb je de oude MyCloud nog

want sinds paar weken is alles weer online, misschien even de reset indrukken dan wordt de Admin modus weer vrij gegeven en kan je weer een nieuwe inlog ( Help with password Reset 

 

Wat ook wil helpen ik heb er 2 is een USB naar USB kopen, die verbinden naar de MyCloud toe en via de werkende MyCloud kijken en je gegevens overzetten. Ik zou als ik jou was nog even gaan stoeien met de oude MyCloud om te kijken wat je er nog uit krijgt of Software Update, dan via het modem van Ziggo het proberen.

 

Ik hoop dat je wat aan advies hebt, en anders geef maar een Tag.