Hi Bert, Rikst,
(Ik heb een nieuwe account aan moeten maken, vandaar de naamswijziging.)
Ik ben er vandaag pas aan toe gekomen, zonder succes helaas.
Hieronder mijn checks en stappen. Wederom dank voor jullie hulp.
Ik heb de instructies die Bert gepost had gevolgd.
1. IPv6 test uigevoerd. Zie bijlage 1.
2. Firewall setting nagekeken. Normale instellingen staan aan. Zie bijlage 2.
3. DMZ settings nagekeken. Er staat niets aan. Zie bijlage 3.
4. IP adres van het apparaat opgezocht. Zie bijlage 4.
5. DHCPv4 settings nagekeken. Apparaat staat niet in de lijst van gereserveerde apparaten. Zie bijlage 5.
6. Vorige PortForwarding regels verwijderd en nieuwe regels toegevoegd (eindcijfers van IP zonder de /24 opgevoerd. Dus ik heb 234 opgevoerd). Zie bijlage 6.
7. Modem en apparaat opnieuw opgestart. Gewacht tot mijn hele huis online was.
Resultaat: Ik kan MyCloud nogsteeds niet benaderen.
8. Ik heb de support instructies van MyCloud bekeken en de firewall uitgezet en het MyCloud apparaat toegevoegd aan de lijst van gereserveerde apparaten in de DCHPv4 settings.
Daarna het modem en apparaat weer opnieuw opgestart.
Resultaat: Ik kan MyCloud nogsteeds niet benaderen.
9. Daarna kwam ik niet meer online, ook andere apparaten in mijn huis konden niet online komen.
Daarop heb ik met de Ziggo Helpdesk gebeld. De medewerker heeft mijn modem terug gezet naar fabrieksinstellingen.
10. Ik heb mijn modem weer hersteld naar mijn eigen settings (wifi naam en wachtwoord).
11. Stappen 4 en 6 herhaald.
Resultaat: Ik kan MyCloud nogsteeds niet benaderen.
12: Ik heb bijlage 7 uit een instructiefilmpje van WD geknipt. Wellicht zegt jullie dit meer dan mij.
Als laatste, volgens de WD Support instructies is het handig om UPnP open te zetten. Dit heb ik niet gedaan, ik heb de post van Bert als leidend genomen.
Nogmaals dank en alle tips zijn welkom.
Pieter