1
Vraag
2
Reacties
PieterH

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MyCloud niet te benaderen sinds nieuw modem

Hallo,

 

ik heb een nieuw modem van Ziggo ontvangen.

sinds dien kan ik mijn MyCloud niet meer zien.

 

ik zie het apparaat wel in de lijst van Verbonden Apparaten, maar vi de buitenwereld krijg ik geen contact.

 


Iemand een tip?

met het oude modem werkte het prima.

 

Dank!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@PieterHAms 

 

Als eerste in je modem, welk type modem heb je van Ziggo

de Sagemcom 1e plaatje, de Smart Wifi Modem Giga of de Smart Wifi Modem Compal/Arris

 

 

 

Log in op je modem http://192.168.178.1 dan password/pincode 

Ga naar Geavanceerde instellingen 

 

Klik op Draadloos > Draadloos Signaal

Als je Smart Wifi hebt met de eventuele Smart Wifi Pods dan moet hier bij pijltje op Kanaal optimalisatie AAN staan als je 

Wifi Mesh ( TP-Link Deco's ) of andere Mesh systeem dan moet Kanaal optimalisatie UIT staan.

 

Schermafbeelding 2023-01-02 om 16.04.50.png

 

Klik dan Beveiliging aan

Hoe staat je Firewall ingesteld.

 

Dave_0-1676028259706.png

 

Vervolgens ga naar Mac-Filtering helemaal onderaan, deze  moet zijn Ingeschakeld

 

100490E8-6DF2-460B-B904-3CE4030B2348.png

Ga vervolgens naar DHCP toe en staat je modem alsvolgt:

 

Schermafbeelding 2023-03-07 om 22.11.32.png

Achter de /24 hoef je niet te gebruiken. http://192.168.178.234 en inlog maken

 

Bij verbonden apparaten via DHCP gereserveerd staat mijn WD MyCloud nu als volgt

Schermafbeelding 2023-03-07 om 22.39.13.png

 

 

Dan heb je op https://home.mycloud.com/ een account aangemaakt waarmee je dus kan inloggen en web scherm ziet

 

Schermafbeelding 2023-03-07 om 22.22.22.pngSchermafbeelding 2023-03-07 om 22.22.58.pngSchermafbeelding 2023-03-07 om 22.23.30.png

 

Als je dit wel hebt gedaan, dan zou je bij je IP Adres van WD MyCloud Home de http://192.168.178.234 moeten kunnen inloggen, lukt het niet, Haal je modem even 5 minuten van de stroom, en daarna ook je WD MyCloud Home. Herstart je Modem opnieuw en wacht tot ie geheel weer online is en je compleet Wifi netwerk te bereiken is, daarna start je de WD MyCloud op. Je kan ook even kijken via de App of je Firmware up to date is. Dan nog een keer, want je kan nu via het IP adres ook Accounts aanmaken met inlog ( wat ik dus heb gedaan voor netwerk) 

 

Ik hoop dat dit zal werken anders laat maar even weten, we gaan dit fixen voor je, ik zit met een Macbook voor mij was het ook uitzoeken geblazen.

Bekijk in context

PieterHAms

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Beste @Dave! , @puppie , @Paul , @Jacob ,

 

Ik heb deze week de proef op de som genomen en een nieuwe WD MyCloud aangeschaft.

Deze werkt perfect.

Conclusie, issue heeft nooit bij Ziggo gelegen, maar mijn MyCloud is gewoon kapot.

 

Dank voor al jullie hulp! Ik waardeer het echt enorm!

 

Met vriendelijke groet,

 

Pieter

Bekijk in context

33 Reacties 33
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Welk modem heb je gekregen van Ziggo?

 

Het is aan te bevelen om port forwarding uit te zetten in het modem en de instellingen op te slaan, hierna het modem 30 seconden van de stroom en na 10 minuten is alles weer opgestart.

 

Met de My-Cloud handmatig een port forward toe te passen, gaat beter werken, als ik het goed begrepen heb op de fora van WD.

Zorg voor een goede inlog en wachtwoord beveiliging in je My-Cloud, anders kan iedereen je gegevens ophalen vanuit het internet.

 

Als je van buiten een verbinding wilt met binnen, dan zal er een poort open moeten staan die je toegang verleent, zie de gebruiksaanwijzing van WD en hieronder hoe een port forward aan te maken in je modem:

Port forwarding: Alles over port forwarding bij Zi... - Ziggo Community

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Bert  schreef:

 

Het is aan te bevelen om port forwarding uit te zetten in het modem


@Bert Ik neem aan dat je upnp wilde schrijven?

.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Steefb Goed gezien, ik zal dat bericht hier opnieuw plaatsen met de juiste inhoud voor de duidelijkheid:

 

Welk modem heb je gekregen van Ziggo?

 

Het is aan te bevelen om UPnP uit te zetten in het modem en de instellingen op te slaan, hierna het modem 30 seconden van de stroom en na 10 minuten is alles weer opgestart.

 

Met de My-Cloud handmatig een port forward toe te passen, gaat beter werken, als ik het goed begrepen heb op de fora van WD.

Zorg voor een goede inlog en wachtwoord beveiliging in je My-Cloud, anders kan iedereen je gegevens ophalen vanuit het internet.

 

Als je van buiten een verbinding wilt met binnen, dan zal er een poort open moeten staan die je toegang verleent, zie de gebruiksaanwijzing van WD en hieronder hoe een port forward aan te maken in je modem:

Port forwarding: Alles over port forwarding bij Zi... - Ziggo Community

PieterH
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Bert en Steef,

 

Dank voor jullie hulp.

Ik heb een Connectbox.

 

Ik heb Bert zijn instructies gevolgd;

UPnP staat uit.

 

Ik heb poorten 443 en 8443 geopend in Portforwarding.

Ik twijfel of ik het Portforwarding goed gedaan heb, zie svp de bijlage.

 

Na herstarten van het modem en de WD heb ik nog geen contact.

 

Tips zijn weer zeer welkom.

 

Met vriendelijke groet,

 

Pieter

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@PieterH Maak 2 afzonderlijke regels voor je port forwarding.

Voor een juiste port forwarding moet je echt stap voor stap deze stappen volgen:

Port forwarding: Alles over port forwarding bij Zi... - Ziggo Community

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Is het uiteindelijk nog gelukt, @PieterH

PieterHAms

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hi Bert, Rikst,

 

(Ik heb een nieuwe account aan moeten maken, vandaar de naamswijziging.)

 

Ik ben er vandaag pas aan toe gekomen, zonder succes helaas.

Hieronder mijn checks en stappen. Wederom dank voor jullie hulp.

 

Ik heb de instructies die Bert gepost had gevolgd.

1. IPv6 test uigevoerd. Zie bijlage 1.

2. Firewall setting nagekeken. Normale instellingen staan aan. Zie bijlage 2.

3. DMZ settings nagekeken. Er staat niets aan. Zie bijlage 3.

4. IP adres van het apparaat opgezocht. Zie bijlage 4.

5. DHCPv4 settings nagekeken. Apparaat staat niet in de lijst van gereserveerde apparaten. Zie bijlage 5.

6. Vorige PortForwarding regels verwijderd en nieuwe regels toegevoegd (eindcijfers van IP zonder de /24 opgevoerd. Dus ik heb 234 opgevoerd). Zie bijlage 6.

7. Modem en apparaat opnieuw opgestart. Gewacht tot mijn hele huis online was.

Resultaat: Ik kan MyCloud nogsteeds niet benaderen.

 

8. Ik heb de support instructies van MyCloud bekeken en de firewall uitgezet en het MyCloud apparaat toegevoegd aan de lijst van gereserveerde apparaten in de DCHPv4 settings.

Daarna het modem en apparaat weer opnieuw opgestart.

Resultaat: Ik kan MyCloud nogsteeds niet benaderen.

 

9. Daarna kwam ik niet meer online, ook andere apparaten in mijn huis konden niet online komen.

Daarop heb ik met de Ziggo Helpdesk gebeld. De medewerker heeft mijn modem terug gezet naar fabrieksinstellingen.

 

10. Ik heb mijn modem weer hersteld naar mijn eigen settings (wifi naam en wachtwoord).

11. Stappen 4 en 6 herhaald.

Resultaat: Ik kan MyCloud nogsteeds niet benaderen.

 

12: Ik heb bijlage 7 uit een instructiefilmpje van WD geknipt. Wellicht zegt jullie dit meer dan mij.

Als laatste, volgens de WD Support instructies is het handig om UPnP open te zetten. Dit heb ik niet gedaan, ik heb de post van Bert als leidend genomen.

 

 

Nogmaals dank en alle tips zijn welkom.

 

Pieter

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Deze 2 vinkjes zet ik altijd, sinds 2004 uit, want die kunnen datastreams blokken.

 

Bert_0-1675458789423.png

 

Ik ben minder bekend met de MyCloud, hopelijk komt er iemand langs die je daar specifiek kan helpen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5788Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @PieterH 

Wat jammer dat er de afgelopen dagen niemand is langsgeweest met expertise. Wellicht heeft @Dave! een idee of weet hij wie we hiervoor het beste om hulp kunnen vragen.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

waar heb jij jouw nas aangemeld.

https://www.mycloud.com/#/

bij home of....

mijn wdbook heb ik bij cloud aangemeld met de gevraagde informatie bij het aanmelden.

Verder geen poort open gezet.

ik log in via de browser en dat werkt gewoon.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dank je @Jamyla  ik zal het proberen te helpen.

 

Als eerste @PieterH zoals @Bert  aangeeft wel de Firewall beneden optie uitzetten, dat is het enige wat je hoeft te doen.

 

2. Log in met de url die @puppie  geeft (Let op je hebt 2 verschillende) Blauw is van de MyCloud Home en de Oranje/Geel is van de WD MyCloud ze hebben allebei een eigen mail adres nodig en kan niet dezelfde mail zijn.

Het benaderen van de WD MyCloud Home kan je via je Windows/Macbook netwerk verbinden door 

https://home.mycloud.com/

Dan log je in met je e-mail en password

Schermafbeelding 2023-02-08 om 13.33.17.pngSchermafbeelding 2023-02-08 om 13.34.15.png

 

Dan kom je op de inlog pagina en je web pagina 

Schermafbeelding 2023-02-08 om 13.38.28.png

Ga dan naar de rode pijl en klik daar op, dan kom je op deze pagina en scroll naar beneden en zoek Windows of Mac desktop WD Discovery App Deze is van belang om je WD MyCloud te verbinden met je netwerk.

 

Of via deze

Schermafbeelding 2023-02-08 om 13.39.47.png

 

 

 

Als je de WD Discovery App hebt gedownload en geïnstalleerd en je bent daarmee ingelogd met WD Cloud gegevens dan zie je pictogram in Windows in rechter onderkant en Mac rechts boven (waar je die balk hebt)

Schermafbeelding 2023-02-08 om 13.48.16.png

De bovenste Eeyoreplaza is de WD MyCloud Home verbonden met mijn Netwerk de onderste is geheugenkaart van me Macbook. Als je eenmaal verbonden bent krijg je Windows/Mac ook toegang tot alle Mappen.

Zoals je ziet is EeyorePlaza een verbonden Schijf Cloud en de DaveJolanda is mijn 2e Cloud ook oudere versie en die kan je met inlog in netwerk doen.

 

Schermafbeelding 2023-02-08 om 13.55.10.png

 

Ik heb er zelf 2 en je hoeft in je Modem GEEN Poorten open te zetten alleen verbinden met UTP Modem of Switch van modem naar Switch als ie maar UTP verbinding maakt.

 

 

Als de WD Mycloud of WD Cloud home verbonden is zie je dit in je modem

Schermafbeelding 2023-02-08 om 14.00.25.png

Schermafbeelding 2023-02-08 om 14.12.16.png

 

Met dank aan @Bert  heb ik als je op http://192.168.178.1 inlogt en dan naar Geavanceerde Instellingen vervolgens ga je naar DHCP dan zie je een lijst, als je de MyCloud ziet staan vink je deze aan of de WD MyCloud die kan je naam geven en via IP benaderen de nieuwe MyCloud niet, maar vink je die ook aan 1 voor 1 dan scroll je naar beneden en voeg je deze reservering toe dan blijft IP adres staan of je wilt een ander IP Adres zoals mij de 248 ben ik 7 jaar gewend. dan reserveer je hem.

 

Schermafbeelding 2023-02-08 om 14.12.43.png

 

Hoop dat dit voldoende informatie geeft en succes, even snel uit de ziekenboeg geschreven.

Let wel de nieuwe WC MyCloud is alleen via App op PC te bereiken en de oude WD MyCloud Home kan je wel via IP adres benaderen. Maar 23 juni 2023 wordt ondersteuning van de MyCloud App gestopt, dan is de veiligheid voor eigen risico. Beste is dan via je Mobiel/Tablet dingen uploaden en eventueel PC benadering je Firewall/virus programma afstellen.

 

Dit is de e-mail van WD Digital:

Schermafbeelding 2023-02-08 om 13.23.57.png

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5788Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @PieterHAms 

Het is alweer een paar dagen geleden dat we van je hebben gehoord.

Heb je iets gehad aan de uitgebreide tips van @Dave! ?

PieterHAms

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Dave! , @puppie , @Jamyla ,

 

Dank voor jullie hulp.

 

Het heeft weer niet mogen baten.

 

Ik ga mijn ticket heropenen bij WD.

Ik heb Dave! zijn tips op zowel mijn Windows bak als mijn vrouw haar Macbook geprobeerd. Misschien zit zit het issue in de hardware.

 

Dank voor jullie hulp!

Als ik met hulp van WD een oplossing vind zal ik die hier posten voor andere gebruikers.

 

Goed weekend!

 

Pieter

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@PieterHAms  denk de juiste beslissing want WD veranderd de laatste tijd heel erg veel, en nu de 23ste juni gaan er ook weer netwerk veranderingen plaats vinden. Ik heb de WD Discovery file altijd op stick staan en installeer hem of via de inlog. Misschien heb je nog iets aan deze pagina Welcome to Western Digital Support 

Hier staan alle Cloud's op met drivers die er zijn en nodig, voor Mac en Windows.

 

Op een Macbook moet je deze bij

Systeemvoorkeuren/ Beveiliging en Privacy (Slotje open klikken met wachtwoord) dan firewall toestaan/toegang geven en de App geeft je dan toegang.

 

Schermafbeelding 2023-02-11 om 11.28.31.png

 

Schermafbeelding 2023-02-11 om 11.28.51.pngSchermafbeelding 2023-02-11 om 11.29.18.pngSchermafbeelding 2023-02-11 om 11.29.29.pngSchermafbeelding 2023-02-11 om 11.29.57.pngSchermafbeelding 2023-02-11 om 11.30.12.pngSchermafbeelding 2023-02-11 om 11.30.26.pngSchermafbeelding 2023-02-11 om 11.30.38.png

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@PieterH Ik ga mijn ticket heropenen bij WD.

Ik heb Dave! zijn tips op zowel mijn Windows bak als mijn vrouw haar Macbook geprobeerd. Misschien zit zit het issue in de hardware.

 

Dank voor jullie hulp!

Als ik met hulp van WD een oplossing vind zal ik die hier posten voor andere gebruikers.

Top dat je hierover contact opneemt met de support van Western Digital (WD). Laat je binnen dit topic weten wat de oplossing is?

PieterHAms

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hi allen,

 

Nog steeds geen oplossing.

De tussenstand:

WD vraagt me om het volgende command via een browser te draaien:

http://local_ip:33284/cgi-bin/logs.sh

Mijn voorbeeld: http://192.168.178.234:33284/cgi-bin/logs.sh

 

Zelf dit werkt niet. De verbinding geeft een Time Out.

 

Ik post wanneer ik weer iets verder ben.

 

Met vriendelijke groet,

 

Pieter

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@PieterHAms dankje voor de update.

Misschien is het met die informatie wat voorbarig, maar @puppie en/of @Steefb hebben allicht al feedback voor je? 
 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

dus jouw nas maakt verbinding via http://192.168.178.234

type dat dan eens in in jouw browser en wat zie je dan?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De WD MyCloud en de WD MyCloud Home is geen NAS hier wordt maak een misverstand gemaakt. Dit zijn Software Opslag Cloud.

 

Let op de WD MyCloud maakt wel gebruik van IP adres dan krijg je dit scherm als ik http://192.168.178.248 deze heb ik gereserveerd standaard komt ie op 194 binnen.

 

Schermafbeelding 2023-03-06 om 13.29.09.png

 

 

Voor de WD MyCloud Home de nieuwere variant heb je de WD Discovery App nodig die installeren dan aanmelden met je account en dan komt er op je macbook of Mac in de Firewall een optie Toegang Toestaan, was voor mij ook even zoeken als de app zich vernieuwd krijg je dit steeds weer.

 

Let wel op Per juni wordt de App niet meer ondersteund, je kan hem wel downloaden maar er komt geen nieuwe meer. Dan moet je het met de WD Mycloud Home pagina (blauwe pagina) Ik kwam er net achter dat de WD MyCloud Home wel via IP adres te benaderen is

 

 

WD MyCloud HomeWD MyCloud Home

Schermafbeelding 2023-03-06 om 13.49.52.png

 

 

 

De WD MyCloud gebruikt de Oranje OS5 pagina in de App. en die zal je ook op een device zoals Mobiel, tablet moeten installeren om toegang te behouden. Houd je berichtgeving eind Mei in de gaten over de WD MyCloud en de WD MyCloud Home

 

Links de WD MyCloud Home via de WD Discovery App te installeren en aanmelden

Rechts de oudere variant de WD MyCloud die kan je via een IP in je modem bereiken en staat als WD MyCloud bekend

 

EEC316B2-AE4E-4D15-B210-3B6D3DD71F15.jpegWD MyCloud van de bekende IP 248 op eind en Klik aan uit voor ModemWD MyCloud van de bekende IP 248 op eind en Klik aan uit voor Modem

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic