Vraag
Reacties
Oplossing
h.keijer
Level 4

Mozilla Thunderbird: Mail geblokkeerd wegens spam

Ik gebruik Mozilla Thunderbird voor mijn e-mail. Een paar weken geleden kon ik plotseling niet meer mailen. Na 3 dagen kreeg ik een brief van Ziggo dat ze mijn account hadden geblokkeerd omdat ik Spam zou versturen.

Dat is absoluut niet waar, maar na controle op virussen en malware bleek mijn computer schoon.

Valse beschuldiging van Ziggo dus. Nieuw wachtwoord aangemaakt en ik kon gelukkig weer mailen.
Maar na een paar weken toch weer een melding dat mijn e-mail Spam bevatte. Weer nieuw wachtwoord gemaakt en ik kon weer verder.

Sinds gisterenavond kan ik plotseling geen mail meer verzenden. Iets met het wachtwoord of de authentication.
Nu ontvang ik ook geen e-mail meer via Thunderbird. Via Ziggo Mail kan ik nog wel mailen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Moet ik Thunderbird misschien opnieuw installeren?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Random
Level 16

Je kan natuurlijk eens proberen TB opnieuw te installeren het is lastig op afstand te beoordelen.

Check eens je instellingen en dan vooral aandacht voor de TLS/SSL instellingen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Bekijk in context

Random
Level 16

@h.keijer 

Je hebt mijn bericht als oplossing gekozen dus ik neem aan dat je de instellingen bijgewerkt hebt en het daarmee opgelost is?

 

Ik denk persoonlijk dat het niet echt nodig is TB opnieuw te installeren. Mij lijkt dat je server instellingen moet bijwerken daar zijn bij Ziggo wat veranderingen gemaakt, je moet nu die TLS/SSL instellingen gebruiken. Ik vermoed dat daar bij jou het probleem is of was.

Bekijk in context

0 Kudos
24 Reacties 24
heoudsho
Level 6

is een alternatief mailprogramma een optie?

0 Kudos
h.keijer
Level 4
Topicstarter

Liever niet eigenlijk. Het heeft altijd prima gewerkt.

0 Kudos
heoudsho
Level 6

maar......., de ervaring die je hiermee al enige tijd hebt, geeft toch te denken.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Zal niet iets met Thunderbird te maken hebben.

Controleer al je apparatuur, niet alleen je computer.

0 Kudos
Random
Level 16

Laat Malwarebytes eens je pc('s) scannen.

 

0 Kudos
h.keijer
Level 4
Topicstarter

Dat zal ik doen! Dank!

Bert
Level 21
T.E.A.M.

En scan een keer met deze, die installeert niet en kun je na gebruik weer weggooien:

Microsoft Safety Scanner Download | Microsoft Learn

0 Kudos
h.keijer
Level 4
Topicstarter

Zal ik ook doen. Dank!

0 Kudos
Random
Level 16

@h.keijer 

Als de Trial van Malwarebytes is afgelopen kan je in Account op deactiveren klikken dan heb je vanaf dat moment de gratis versie die je eventueel eindeloos kan blijven gebruiken.

 

Guido64_0-1679332020392.png

 

Random
Level 16

Nog een handige tool die je kan gebruiken is:

https://nl.malwarebytes.com/adwcleaner/

 

Random
Level 16

@h.keijer 

Hoe gaat het nu, nog geen voorruitgang?

0 Kudos
h.keijer
Level 4
Topicstarter

Eigenlijk niet. Ik heb gescand met Malwarebytes en Microsoft Safety Scanner. Maar niets raars gevonden.

Vanmiddag kon ik tijdelijk weer mail versturen met Thunderbird.
En een kwartier later krijg ik weer een foutmelding wachtwoord/authenticatie.

Via Ziggo Mail werkt alles goed. Zou het helpen om Thunderbird opnieuw te installeren?

0 Kudos
Random
Level 16

Je kan natuurlijk eens proberen TB opnieuw te installeren het is lastig op afstand te beoordelen.

Check eens je instellingen en dan vooral aandacht voor de TLS/SSL instellingen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

h.keijer
Level 4
Topicstarter

Toen ik vandaag mijn PC startte, werkte TB aanvankelijk prima.
Maar na het versturen van ongeveer 10 e-mails was het weer afgelopen.
Dan verschijnt weer het wachtwoord/ authenticatie probleem.

Ik vermoed dat opnieuw installeren van TB de enige overgebleven mogelijke oplossing is.
Maar daar zie ik nogal tegenop. Het is niet even gedaan.

0 Kudos
Random
Level 16

@h.keijer 

Je hebt mijn bericht als oplossing gekozen dus ik neem aan dat je de instellingen bijgewerkt hebt en het daarmee opgelost is?

 

Ik denk persoonlijk dat het niet echt nodig is TB opnieuw te installeren. Mij lijkt dat je server instellingen moet bijwerken daar zijn bij Ziggo wat veranderingen gemaakt, je moet nu die TLS/SSL instellingen gebruiken. Ik vermoed dat daar bij jou het probleem is of was.

0 Kudos
h.keijer
Level 4
Topicstarter

Aha, dan ga ik dat eerst nog even proberen! Nogmaals dank voor je hulp!

h.keijer
Level 4
Topicstarter

Ik heb nu TLS/SSL gekozen en dat lijkt de oplossing. Bij de eerste mail nog langzaam, maar de 2e en 3e gingen al sneller! Dank!

Random
Level 16

Mooi, graag gedaan 👍

0 Kudos
h.keijer
Level 4
Topicstarter

Het probleem is weer terug TLS/SSL heeft dus toch niet geholpen. Weer niet kunnen verzenden en zelfs ook weer een Spam melding. Ik ga Thunderbird maar opnieuw installeren. Ziggo Mail doet het gewoon.

0 Kudos