Ik gebruik Mozilla Thunderbird voor mijn e-mail. Een paar weken geleden kon ik plotseling niet meer mailen. Na 3 dagen kreeg ik een brief van Ziggo dat ze mijn account hadden geblokkeerd omdat ik Spam zou versturen.
Dat is absoluut niet waar, maar na controle op virussen en malware bleek mijn computer schoon.
Valse beschuldiging van Ziggo dus. Nieuw wachtwoord aangemaakt en ik kon gelukkig weer mailen.
Maar na een paar weken toch weer een melding dat mijn e-mail Spam bevatte. Weer nieuw wachtwoord gemaakt en ik kon weer verder.
Sinds gisterenavond kan ik plotseling geen mail meer verzenden. Iets met het wachtwoord of de authentication.
Nu ontvang ik ook geen e-mail meer via Thunderbird. Via Ziggo Mail kan ik nog wel mailen.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Moet ik Thunderbird misschien opnieuw installeren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan natuurlijk eens proberen TB opnieuw te installeren het is lastig op afstand te beoordelen.
Check eens je instellingen en dan vooral aandacht voor de TLS/SSL instellingen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Je hebt mijn bericht als oplossing gekozen dus ik neem aan dat je de instellingen bijgewerkt hebt en het daarmee opgelost is?
Ik denk persoonlijk dat het niet echt nodig is TB opnieuw te installeren. Mij lijkt dat je server instellingen moet bijwerken daar zijn bij Ziggo wat veranderingen gemaakt, je moet nu die TLS/SSL instellingen gebruiken. Ik vermoed dat daar bij jou het probleem is of was.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
is een alternatief mailprogramma een optie?
Liever niet eigenlijk. Het heeft altijd prima gewerkt.
maar......., de ervaring die je hiermee al enige tijd hebt, geeft toch te denken.
Zal niet iets met Thunderbird te maken hebben.
Controleer al je apparatuur, niet alleen je computer.
Laat Malwarebytes eens je pc('s) scannen.
Dat zal ik doen! Dank!
En scan een keer met deze, die installeert niet en kun je na gebruik weer weggooien:
Zal ik ook doen. Dank!
Als de Trial van Malwarebytes is afgelopen kan je in Account op deactiveren klikken dan heb je vanaf dat moment de gratis versie die je eventueel eindeloos kan blijven gebruiken.
Hoe gaat het nu, nog geen voorruitgang?
Eigenlijk niet. Ik heb gescand met Malwarebytes en Microsoft Safety Scanner. Maar niets raars gevonden.
Vanmiddag kon ik tijdelijk weer mail versturen met Thunderbird.
En een kwartier later krijg ik weer een foutmelding wachtwoord/authenticatie.
Via Ziggo Mail werkt alles goed. Zou het helpen om Thunderbird opnieuw te installeren?
Je kan natuurlijk eens proberen TB opnieuw te installeren het is lastig op afstand te beoordelen.
Check eens je instellingen en dan vooral aandacht voor de TLS/SSL instellingen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Toen ik vandaag mijn PC startte, werkte TB aanvankelijk prima.
Maar na het versturen van ongeveer 10 e-mails was het weer afgelopen.
Dan verschijnt weer het wachtwoord/ authenticatie probleem.
Ik vermoed dat opnieuw installeren van TB de enige overgebleven mogelijke oplossing is.
Maar daar zie ik nogal tegenop. Het is niet even gedaan.
Je hebt mijn bericht als oplossing gekozen dus ik neem aan dat je de instellingen bijgewerkt hebt en het daarmee opgelost is?
Ik denk persoonlijk dat het niet echt nodig is TB opnieuw te installeren. Mij lijkt dat je server instellingen moet bijwerken daar zijn bij Ziggo wat veranderingen gemaakt, je moet nu die TLS/SSL instellingen gebruiken. Ik vermoed dat daar bij jou het probleem is of was.
Aha, dan ga ik dat eerst nog even proberen! Nogmaals dank voor je hulp!
Ik heb nu TLS/SSL gekozen en dat lijkt de oplossing. Bij de eerste mail nog langzaam, maar de 2e en 3e gingen al sneller! Dank!
Mooi, graag gedaan 👍
Het probleem is weer terug TLS/SSL heeft dus toch niet geholpen. Weer niet kunnen verzenden en zelfs ook weer een Spam melding. Ik ga Thunderbird maar opnieuw installeren. Ziggo Mail doet het gewoon.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.