@Pasi Mooi verwoord. 😉
Ik heb in diverse topics op dit forum gezien dat Ziggo vrij snel niet meer lijkt te weten wat te doen als bij een klant instraling wordt vastgesteld, terwijl de volledige binnenhuisinstallatie daar al volledig up-to-date is. Er wordt dan al snel teruggevallen op vragen als: 'wat merk je ervan in de praktijk'.
Als ik netwerkmonteur zou zijn, dan zou ik eerst bij de EV gaan meten om te kijken of de instraling van een van de adressen om uit te sluiten of de instraling afkomstig is van een adres dat op een van de multitaps van die specifieke EV aangesloten is of op een andere EV.
Het is overigens jammer dat modems niet zelf problemen aangeven. Een goedkoop modem kan al veel informatie tonen die meetapparatuur van duizenden euro's toont. Mijn script doet niet veel meer dan kanalen markeren met waarden buiten normale specificaties. Als modems dat zelf zouden doen, dan zou Ziggo overspoeld worden met klachten... Verder worden de via het script verzamelde gegevens opgeslagen in databases, waar vervolgens grafieken mee gemaakt kunnen worden.
Mijn regio heeft nog niet de upgrade naar DOCSIS 3.1 ontvangen. Deze upgrade gaat gepaard met upgrades van de versterkers, multitaps en bekabeling in de EV's en WC's. Ik hoop op een goed gevolg...