Vraag
Reacties
Oplossing
DRINK
Level 3

Monitor kastje zonnepanelen

Mijn vorige modem is stukgegaan. Ik heb een nieuwe modem van Ziggo gekregen. Sindsdien geeft monitor apparaat geen gegevens meer door.

Bij inloggen op de modem ziet de connectbox maar 1 bekabeld apparaat. Mijn vaste PC.
Het monitorkastje van de panelen is ook met een LAN kabel aangesloten, maar deze ziet hij niet. Aan de kabel ligt het niet. Deze heb ik verwisseld.

De leverancier geeft aan dat ik handmatig de modem moet aanpassen en geeft de volgende gegevens door:

TCP ports are: 8990, 8992, 8995, 8996, 8997
FTP ports are: 21, 9219
EMA target domain: ecu.apsema.com
Target server IP: 60.190.131.190
Het is een kastje van APsystems
https://apsystemsema.com/ema/index.action


De Ziggo helpdesk weet het niet en verwijst me hier naar toe door. Het is me niet gelukt met de andere topics dit probleem op te lossen. Elke keer als ik iets verander aan de instellingen valt de connect box uit. Ik moet een factory reset doen om hem terug te krijgen.

Graag hulp!
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo DRINK,
Ik heb per abuis op het nuttig knopje gedrukt, maar dit terzijde.
Jouw monitorkastje heeft waarschijnlijk nog een IP-adres van het oude modem dat buiten de nieuwe IP-range valt van het nieuwe modem, dat moet hersteld worden door middel van een reset, handmatige aanpassing binnen de monitorsoftware of een aanpassing van de DHCP-reeks binnen de modem, aan jou de keus.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo DRINK,
Ik heb per abuis op het nuttig knopje gedrukt, maar dit terzijde.
Jouw monitorkastje heeft waarschijnlijk nog een IP-adres van het oude modem dat buiten de nieuwe IP-range valt van het nieuwe modem, dat moet hersteld worden door middel van een reset, handmatige aanpassing binnen de monitorsoftware of een aanpassing van de DHCP-reeks binnen de modem, aan jou de keus.
DRINK
Level 3
Topicstarter
Een aanpassing aan de DHCP reeks lijkt me het makkelijkst. Hoe verder?
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
HalloDRINK,
Als je het ip nummer van de monitorkast weet en die reeks begint met 192.168 kun je in het modem de andere twee octets aanpassen.
Voorbeeld vast ip adres monitorkast 192.168.0.101, dan wijzig je in het modem de dhcp reeks in 192.168.0.10
Zet de monitorkast even uit, start de modem opnieuw op en start daarna de monitorkast opnieuw op, kijk dan of het gelukt is.
DRINK
Level 3
Topicstarter
ok ip nummer van monitor is 192.168.192.6
DHCP staat ingeschakeld aangevinkt
En er staat de regel "begin lokaal adres".
Gevolgd door aantal apparaten (245)
En leasetijd (3600 seconden
Voer ik het daar in? (bij lokaal adres)
0 Kudos
DRINK
Level 3
Topicstarter
Of eronder? Bij IP adres reserveren?
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo DRINK,
binnen de modem voer je bij lokaal adres in 192.168.192.10
DRINK
Level 3
Topicstarter
Gelukt! Enorm bedankt!
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo DRINK
Goed om te lezen dat het gelukt is!:relaxed:
0 Kudos
DRINK
Level 3
Topicstarter
Ben ik weer! Misschien moet ik APS bellen ipv Ziggo, maar misschien weet je het.
Ik kan het kastje benaderen via de Lan. Het is nu zichtbaar in de connectbox.
Maar het geeft nog steeds geen gegevens door aan de APs monitoring website.
Moet ik nog iets doen met onderstaande gegevens?

TCP ports are: 8990, 8992, 8995, 8996, 8997
FTP ports are: 21, 9219
EMA target domain: ecu.apsema.com
Target server IP: 60.190.131.190
Het is een kastje van APsystems
https://apsystemsema.com/ema/index.action
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo DRINK,
Ik ben bang dat ik je daar niet mee kan helpen, bij die link staat alleen een website waar ik niets mee kan.
Ik denk dat je het beste de handleiding van AP-systems kan volgen of hun helpdesk benaderen.
Het in ieder geval goed dat de modem nu contact heeft met jouw apparaat, nu nog de puntjes op de i dat jouw apparaat gaat doen wat deze moet doen.
Succes.
0 Kudos
DRINK
Level 3
Topicstarter
Dank je. Dacht ik al. Ben weer verder.

Dank voor de snelle reacties in avonden en weekend!
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
DRINK heb je in je modem al de port forwards ingesteld?

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
DRINK wrote:
Dank je. Dacht ik al. Ben weer verder.

Dank voor de snelle reacties in avonden en weekend!

Graag gedaan!:relaxed:
0 Kudos
DRINK
Level 3
Topicstarter
Hoi! Volgende probleem. Mijn mediabox geeft de foutcode 7010. Zit wel op internet maar heeft denk ik te maken met de nieuwe ipnummer. Hoe krijgt ik dit goed= Opnieuw opstarten van mediabox werkte niet.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Heb je de Mediabox XL met de afstandsbediening opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
0 Kudos
DRINK
Level 3
Topicstarter
Zelf Opgelost! Dank voor de reactie
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Wat was de oplossing DRINK

We zijn altijd nieuwsgierig naar oplossingen voor problemen.:relaxed:
0 Kudos