1
Vraag
2
Reacties
Bobster30

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mogelijkheid vervangen van Ubee 320b modem

Hallo Ziggo,

 

Wij hebben al tijden last van internet dat regelmatig uitvalt. Nieuwe router gekocht,  verschillende WiFi repeaters en boosters geprobeerd maar het probleem blijft.

Het enige waar het wat ons betreft nog in zou kunnen zitten is de modem. Het gaat om de Ubee 320b en als ik op internet kijk dan lees ik meerdere klachten die mij erg bekend voorkomen.

Mijn vraag is dan ook, is er een mogelijkheid om deze modem te vervangen voor een nieuwer model en wat zijn hier dan de eventuele kosten van?

 

Met vriendelijke groet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Een warm welkom op de Ziggo Community @Bobster30!

Goed dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt en via dit forum opzoek bent gegaan naar een mogelijke oplossing! Ik zie dat je op dit moment gebruik maakt van een Ubee 320B modem. Dit is inderdaad al wat een ouder beestje en beschikt niet over dual-band. In geval van problemen en op verzoek ruilen wij deze om naar een Connectbox welke wel beschikt over de dual-band techniek. De basis van het internet hoort natuurlijk up to date te zijn, zodat ook de externe apparatuur zo optimaal mogelijk kan functioneren en je er alles uit haalt wat erin zit. 

Bij deze heb ik een nieuw modem voor je op de post gedaan. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen via Post NL. Zodra de zending is aangemeld bij Post NL ontvang je uiteraard een track en trace per e-mail. 

Aangezien het modem je al bijna 10 jaren van trouwe dienst voorziet ben ik ook zo vrij geweest om direct nieuwe aansluitmaterialen mee te sturen. Zo slaan we gelijk twee vliegen in één klap. Je ontvangt deze afzonderlijk van het modem (brievenbuspakket). Dit betreft een POA-01 splitter en een nieuwe coax-kabel voor het modem. 

We zijn benieuwd naar jouw ervaringen met het nieuwe modem en stellen het uiteraard op prijs als je dit aan ons wilt terugkoppelen. Mocht je met het nieuwe modem en de nieuwe materialen alsnog tegen problemen aanlopen, dan het advies om aan de bel te trekken en ook direct foto's mee te sturen van jouw hoofdaansluiting (AOP) en de aansluiting(en) naar het modem. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuw modem (Connect Box) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Een warm welkom op de Ziggo Community @Bobster30!

Goed dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt en via dit forum opzoek bent gegaan naar een mogelijke oplossing! Ik zie dat je op dit moment gebruik maakt van een Ubee 320B modem. Dit is inderdaad al wat een ouder beestje en beschikt niet over dual-band. In geval van problemen en op verzoek ruilen wij deze om naar een Connectbox welke wel beschikt over de dual-band techniek. De basis van het internet hoort natuurlijk up to date te zijn, zodat ook de externe apparatuur zo optimaal mogelijk kan functioneren en je er alles uit haalt wat erin zit. 

Bij deze heb ik een nieuw modem voor je op de post gedaan. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen via Post NL. Zodra de zending is aangemeld bij Post NL ontvang je uiteraard een track en trace per e-mail. 

Aangezien het modem je al bijna 10 jaren van trouwe dienst voorziet ben ik ook zo vrij geweest om direct nieuwe aansluitmaterialen mee te sturen. Zo slaan we gelijk twee vliegen in één klap. Je ontvangt deze afzonderlijk van het modem (brievenbuspakket). Dit betreft een POA-01 splitter en een nieuwe coax-kabel voor het modem. 

We zijn benieuwd naar jouw ervaringen met het nieuwe modem en stellen het uiteraard op prijs als je dit aan ons wilt terugkoppelen. Mocht je met het nieuwe modem en de nieuwe materialen alsnog tegen problemen aanlopen, dan het advies om aan de bel te trekken en ook direct foto's mee te sturen van jouw hoofdaansluiting (AOP) en de aansluiting(en) naar het modem. 

Bobster30
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de snelle reactie en het verzenden van een nieuwe modem. De bekabeling vanaf de hoofdaansluiting is een aantal jaar geleden nog volledig vervangen dus ik ga er vanuit dat dat nog wel goed zit, al zal ik de nieuwe modem voor de zekerheid met een nieuwe coaxkabel aansluiten. Mocht er problemen blijven ontstaan zal ik ook de nieuw toegezonden splitter in gebruik nemen.

 

Voor nu ga ik er van uit dat de problemen na installatie van de nieuwe modem zullen zijn opgelost en ik kijk er dan ook naar uit om hem in ontvangst te kunnen nemen.

Nogmaals bedankt en een fijne dag gewenst.

 

 

Bobster30
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zie net dat hier nog een oude splitter zit, deze zal ik dan dus ook maar direct vervangen voor de nieuwe POA-01 splitter zodra deze binnen komt.04C2D279-43FB-4AA8-81E8-E909AA38F68C.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De UMU-01 is inderdaad een verouderde splitter (eigenlijk een aftakelement) en dient vervangen te worden door de POA-01-B/POA 01-UPC. Het modem kun je op de nieuwe splitter aansluiten met de meegeleverde IEC/F-kabel.

 

Het AOP is waarschijnlijk ook een ouder type, misschien zou je daarvan nog een foto kunnen plaatsen? Heeft het AOP een kap met een soort sleutelgat, dan is een foto van de binnenkant (met deze kap verwijderd) het meest waardevol.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic