Hallo,
welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan gaan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor hun ), zodat ze uw Ziggo gegevens kunnen achterhalen.
Dat u de IP-range van uw router wil wijzigen zou natuurlijk gewoon mogelijk moeten zijn, want bij iedere router die u in de winkel kan kopen, is dat gewoon mogelijk ! Echter, bij Ziggo's SagemCom modem/router kan dat niet en dat is werkelijke belachelijk.
Algemeen : Ergens heeft een manager beslist dat ze een paar duppies kunnen besparen, door de DHCP te beperken. Dat dit problemen in het internet-technische Nederland zou geven, daar dacht die manager niet aan. Ook Ziggo keek niet verder dan haar financiële neus lang is en heeft de SagemCom zonder aanpassingen ingevoerd.
Leek het niet kunnen wijzigen van de IP-range, in het begin nog een bug, als snel was duidelijk dat dit wel bekend was bij Ziggo. Vanaf de invoering komen de aanvragen, voor het gebruik van een andere IP-range bij Ziggo binnen. Daarop wordt speciaal voor die ene SagemCom/IP-Range een nieuwe firmware gemaakt, welke dan ook nog handmatig aan dat ene apparaat wordt toegekend.
Ziggo spaart dus in het begin een paar duppies en geeft ondertussen klauwen vol met geld uit, voor al die handmatige aanpassing, per SagemCom/IP-Range ! Men zou dus verwachten dat Ziggo z.s.m. een algemene update uitbrengt, waarin het wel mogelijk is een eigen IP-range in te stellen. Dat heeft Ziggo ook lang geleden beloofd, maar ondanks dat het huidig handmatig aanpassen per SagemCom erg veel geld kost, blijft de update ( zo als zo vaak bij Ziggo ) uit.
Zo als altijd bij Ziggo zijn er vage beloften, maar e.e.a. met spoed aanpassen is er bij Ziggo niet bij. Wie die extra kosten ( van al die handmatige aanpassingen ) gaat betalen, daar zwijgt Ziggo ook over. Maar gezien de snelheid waarop Ziggo acteert, zal dat de klant zijn en niet Ziggo zelf, anders was het allang opgelost.
Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan dit voor u regelen.
suc6.