Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
m.peters732
Level 2

Moet ik mijn upc mailadres instellingen ook veranderen?

Op mijn upcmailadres heb ik geen bericht ontvangen dat ik mijn mailinstellingen moet veranderen, terwijl ik dat bericht op mijn ziggo-mailadressen wel heb gekregen. Betekent dit dat ik de instellingen voor mijn @upcmail.nl adres niet hoef te veranderen??

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
m.peters732
Level 2
Topicstarter

Heb mijn filters uiteindelijk teruggevonden. Toen ik ze opnieuw wilde aanmaken, kreeg ik het bericht dat de naam al bestond. Ik ben toen gaan zoeken en het bleek dat ik het onder 'beeld' kon herstellen.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Random
Level 16

@m.peters732 

Voor je upcmail moet je ook de mail instellingen bijwerken.

Vergelijk je instellingen met de Ziggo mail instellingen die je na 30 mei moet gebruiken.

Als je alles goed hebt staan dan ben je voorbereid.

Als het niet goed staat kan je het nu bijwerken.

 

0 Kudos
m.peters732
Level 2
Topicstarter

Dank voor je bericht. Op mijn telefoon en tablet staat alles goed ingesteld, maar op mijn computer staat bij één adres een pop3 server ingesteld. Kan ik die veranderen naar imap of raak ik dan van alles kwijt?

0 Kudos
Steefb
Level 20

Laat lekker op pop staan, controleer alleen het poortnummer 995, en pop.ziggo.nl en niet pop.upc.nl.

m.peters732
Level 2
Topicstarter

Dank! Zo te zien gaat alles goed. Ik hoop dat het zo blijft.

0 Kudos
m.peters732
Level 2
Topicstarter

Ik ben nu alle filters kwijt die ik had aangemaakt. Is er enige kans dat ik die nog kan terugvinden?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@m.peters732  schreef:

Ik ben nu alle filters kwijt die ik had aangemaakt. Is er enige kans dat ik die nog kan terugvinden?


@m.peters732 Waar heb je wat gewijzigd, als je iets gewijzigd hebt?

Waar heb je die filters gemaakt?

In een mailprogramma of in de webmail?

0 Kudos
m.peters732
Level 2
Topicstarter

Ik heb pop3.upcmail (110) gewijzigd in pop.ziggo.nl. (995)

De filters had ik gemaakt in mijn mailprogramma (thunderbird)

0 Kudos
Random
Level 16

Ik gebruik ook Thunderbird maar gebruik de filters niet dus uit ervaring kan ik er niets over zeggen. Maar als de filters verdwenen zijn dan lijkt dat helaas een gevolg van de verandering. Als je niets veranderd had kan je na 30 mei niet meer mailen.

 

Als ik of een van de anderen hadden geweten dat je filters gemaakt had hadden we waarschijnlijk nog steeds niet geweten dat ze zouden verdwijnen. Dus ja als ze weg zijn dan is dat helaas zo en moet je ze opnieuw maken.

 

Misschien als je de instellingen tijdelijk weer even terug zet dat dan de filters weer terug zijn dan maak je er even een screenshot van en zet je de instellingen weer goed dan heb je in elk geval een afbeelding ervan dat helpt alweer bij het opnieuw instellen van de filters.

m.peters732
Level 2
Topicstarter

@Random  Ik vrees ook dat ik ze opnieuw moet maken. Is een klus, maar inderdaad beter dan niet meer te kunnen mailen. Dank voor je adviezen.

m.peters732
Level 2
Topicstarter

Heb mijn filters uiteindelijk teruggevonden. Toen ik ze opnieuw wilde aanmaken, kreeg ik het bericht dat de naam al bestond. Ik ben toen gaan zoeken en het bleek dat ik het onder 'beeld' kon herstellen.

Random
Level 16

Top, bedankt voor de terugkoppeling weten we dat ook weer 👍

 

0 Kudos
Hoot_Posthorn
Level 7

Hangt een beetje van de benodigde inspanning af, maar op webmail kun je ook filters instellen waardoor je inkomende mailtjes kunt folderen.

Dan ben je volledig onafhankelijk van je mail app. Het enige wat je dan in je app moet doen is zoeken naar ongelezen mailtjes om bij te blijven