Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Moeite met inloggen webinterface van Compal Connectbox. Vaak niet bereikbaar.

Hebben meer mensen problemen met het inloggen op de Compal Connectbox? Ik moet over het algemeen 10x de pagina verversen voordat ik een invoerscherm krijg voor het wachtwoord. Meestal blijft het scherm wit met alleen een Ziggo logo rechtsboven. 

 

Als het inloggen dan gelukt is, krijg ik vaak de melding 'Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals'. Een aantal maanden geleden hier een monteur gehad, vanwege compleet uitvallend internet, dit is toen verholpen. Monteur gaf toen aan dat het inlog probleem kwam dit kwam doordat het een slechte verbinding had.

 

Wat ik zou willen weten of dit een bekend issue is op de Compal Connectbox, of dat degene die ik heb misschien niet helemaal jofel is?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Geen sorry nodig, ik ken niemand die niet eens wat vergeet.🙂

 

Dan is de enige mogelijkheid nog om het modem naar de fabrieksinstellingen te zetten om te zien of het dan wel lukt.

Zo niet, dan zal er een nieuw modem moeten komen.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Arrows Jammer dat de fabrieksinstellingen niet geholpen hebben. Ik heb inmiddels ook terugkoppeling ontvangen van onze specialisten en in overleg met hun is besloten dat we een nieuwe modem toesturen. Binnen 3 a 4 werkdagen ontvang je het modem in huis. Het oude modem stuur je kosteloos retour naar onderstaand retouradres.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray 

Laat je onder dit topic weten of het probleem zich met het nieuwe modem ook nog voordoet? Ik koppel jouw bevindingen dan gelijk terug naar mijn collega's.

Bekijk in context

Arrows
Topicstarter
Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

@Paul Met het nieuwe modem is het op bijna alle apparaten verholpen. Op Android devices en de Windows laptop werkt het nu zoals het hoort. Alleen via de iMac blijft het probleem bestaan. Maar aangezien het nu wel werkt op de andere devices zal het aan de iMac liggen. Misschien dat er meer meldingen van zijn / komen. FYI: Betreft een 27" iMac Late 2015 met macOS Big Sur 11.4. Het maakt niet uit welke browser ik gebruik op de iMac, getest met Safari, Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox en Brave browser.

Nou is dit niet echt een probleem, aangezien ik andere devices heb waar het nu gelukkig wel weer op werkt en de iMac gaat binnenkort vervangen worden. (Computer van mijn werk, is eigenlijk al afgeschreven door mijn werkgever)

Bekijk in context

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik lees dit hier zelden.

Haal de Compal eens 30 seconden van de stroom.

 

Maak je via wifi verbinding met het modem of bedraad?

Arrows
Topicstarter
Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Ik heb reeds het modem van de stroom gehad. Bedraad of WiFi maakt geen verschil. 

Sorry, dat had ik ook wel ff in de openingspost kunnen zetten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Geen sorry nodig, ik ken niemand die niet eens wat vergeet.🙂

 

Dan is de enige mogelijkheid nog om het modem naar de fabrieksinstellingen te zetten om te zien of het dan wel lukt.

Zo niet, dan zal er een nieuw modem moeten komen.

Arrows
Topicstarter
Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Dit is ook al geprobeerd. Onder andere door de monteur die er toen geweest is. Het is sindsdien niet verbeterd. Aangezien ik geen wijzigingen hoefde te maken in het modem heb ik er niet meer aan gedacht, tot ik vandaag traag internet bekabeld had (Bleek blokstoring te zijn) en inlogde in het modem om de verbindingswaardes te bekijken.

Augurk

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Misschien andere laptop met andere browser?

Hier geen last.

Arrows
Topicstarter
Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Ik heb het net geprobeerd met twee verschillende computers die bekabeld aangesloten zijn op het modem, maar het probleem blijft bestaan op beide computers. Het lijkt wel alsof het modem geen kracht heeft om de pagina te tonen. Als ik ingelogd ben is de webinterface ongelofelijk traag en krijg dan bij iedere klik de melding uit de openingspost.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @Arrows en welkom op de Community! Top dat je zelf al zoveel hebt uitgesloten. Wel erg spijtig dat het niets oplevert tot dusver. Ik heb het samen met een aantal andere collega's geprobeerd te reproduceren, maar dat blijkt niet mogelijk. Dat zou dus kunnen betekenen dat het zich ergens lokaal in je thuisnetwerk bevindt. 

Ik heb je modem even uitgelezen. Deze staat keurig online met goede signaalwaardes in de router modus. Ik zie dat er ook TP link apparaten verbinding hebben met het modem. Wat zijn dit precies? Staat dit ingesteld als router of accesspoint? Heb je de mogelijkheid om alle apparatuur eens los te koppelen van ons modem en dan nog eens te testen via het IP van het Ziggo modem? Haal dan alle apparatuur ook van je wifi. Zorg er dus voor dat er slechts 1 apparaat op dat moment verbinding heeft met het Ziggo modem via een utp verbinding. We horen het graag!

Arrows
Topicstarter
Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Beste @Vincent, bedankt voor je reactie.

 

De TP-Link apparaten is een set van 3 TP-Link Deco M4's, die we ontvangen hebben bij het abonnement van Ziggo. De Deco's staan in Accespoint modus. 

De Deco's zijn als volgt aangesloten: 
Connectbox Lan 1 > Hoofd Deco > TP-Link (unmanaged) switch > Deco 2 en 3.

 

Op jouw advies heb ik de Deco's losgekoppeld en alle WiFi apparaten die met de Connectbox verbonden waren uitgeschakeld. Hierna heb ik met twee verschillende computers getest met een LAN kabel rechtstreeks op het modem. Alsnog blijven de problemen bestaan, geen verbetering en geen verslechtering.

 

Ik heb getest met een iMac en een Windows computer, met Safari, Chrome, Edge en Firefox. Voordat ik in de browser ging testen heb ik de cache van de browsers geleegd. 

 

Hiervoor heeft op dit adres een ander abonnement gestaan met een Arris Connectbox, deze heeft ook een tijdje met de Deco's gedraaid, maar hiermee waren deze problemen niet. De Arris Connectbox hadden we vanuit de personeelstest van een aantal jaar geleden getest en is altijd blijven staan, nu weet ik niet zeker of daarop uiteindelijk 'normale' firmware is gezet nadat de test afgelopen was. De Arris staat op het abonnement van een huisgenoot die een half jaar geleden verhuist is, waardoor wij een nieuwe abonnement aangevraagd hebben en deze Compal gekregen hebben. Vanaf het begin (ook zonder de Deco's) is het moeilijk geweest om in te loggen in het modem. Alleen lijkt het nu te verergeren, aangezien elke menu optie de foutmelding geeft.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Arrows Vervelend dat het probleem zich nog steeds voordoet! Ik begrijp dat je de routerinterface regelmatig niet kunt benaderen ondanks het legen van de internetcookies en cache in de browsers die je gebruikt. Is het modem ook recent naar fabrieksinstellingen teruggezet ? Test daarna nog eens of het probleem zich nog voordoet. 

Arrows
Topicstarter
Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

@Paul Zoals in eerdere reacties al gemeld, is het modem hiervoor meerdere malen naar de FBI teruggezet, dit lost het helaas niet op.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Arrows Sorry, dat had ik even gemist. Je hebt dan alles uitgesloten wat uit te sluiten valt. Ik heb het probleem even intern voorgelegd bij een aantal van onze specialsten. Zodra ik een terugkoppeling voor je heb deel ik het met jou onder dit topic. 

Arrows
Topicstarter
Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

@Paul, dat geeft niet ;). Ik heb uit voorzorg toch nog het modem naar FBI gezet. Leek hoopvol, maar na de eerste installatie reset (bekabeld, met niets aangesloten behalve computer op UTP)  komt het weer terug.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Arrows Jammer dat de fabrieksinstellingen niet geholpen hebben. Ik heb inmiddels ook terugkoppeling ontvangen van onze specialisten en in overleg met hun is besloten dat we een nieuwe modem toesturen. Binnen 3 a 4 werkdagen ontvang je het modem in huis. Het oude modem stuur je kosteloos retour naar onderstaand retouradres.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray 

Laat je onder dit topic weten of het probleem zich met het nieuwe modem ook nog voordoet? Ik koppel jouw bevindingen dan gelijk terug naar mijn collega's.

Arrows
Topicstarter
Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Iedereen bedankt voor de hulp en de reacties. @Paul ik zal mijn bevindingen terugkoppelen in dit topic als ik het nieuwe modem aangesloten heb.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Arrows Top! We wachten jouw berichtgeving dan even af. Nog een prettige dag gewenst!

Arrows
Topicstarter
Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

@Paul Met het nieuwe modem is het op bijna alle apparaten verholpen. Op Android devices en de Windows laptop werkt het nu zoals het hoort. Alleen via de iMac blijft het probleem bestaan. Maar aangezien het nu wel werkt op de andere devices zal het aan de iMac liggen. Misschien dat er meer meldingen van zijn / komen. FYI: Betreft een 27" iMac Late 2015 met macOS Big Sur 11.4. Het maakt niet uit welke browser ik gebruik op de iMac, getest met Safari, Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox en Brave browser.

Nou is dit niet echt een probleem, aangezien ik andere devices heb waar het nu gelukkig wel weer op werkt en de iMac gaat binnenkort vervangen worden. (Computer van mijn werk, is eigenlijk al afgeschreven door mijn werkgever)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Arrows Super dat de verbinding met het nieuwe modem goed werkt. Vreemd dat je alleen op de iMac nog wel problemen ervaart. Zou je de instellingen van de iMac eens na willen lopen?

Navigeer naar System Preferences via het menu en kies voor Network. Controleer dan bij Set Service Order of Wifi /Ethernet (LAN) bovenaan staat en is geselecteerd. Staat dit verder goed ingesteld controleer dan ook nog het volgende:

Kijk onder de optie Network bij System Preferences . Open System Preferences en klik op Advanced en daarna op de TCP/IP tab. Als je hier geen IPv4 adres ziet staan of iets anders vreemds, kies dan voor select Renew DHCP Lease, om ervoor te zorgen dat de netwerkinstellingen op je Macbook Air gereset worden. Probeer daarna nog eens opnieuw verbinding te maken met het jusite draadloze netwerk of bekabelde netwerk (LAN).

Arrows
Topicstarter
Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Naar mijn idee staan deze goed, zie bijlages. Ik heb ook Kaspersky uitgeschakeld gehad, dit maakt niet uit.

Uitgelicht topic