rgn2131

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Modem wordt vervangen

Goedemorgen,

 

Ik heb een brief van Ziggo gekregen dat mijn modem automatisch wordt vervangen, en mijn oude dan stopt met werken.

 

Nu heb ik slechte ervaringen met de Connectbox, vorig jaar werd deze ook vervangen nadat ik mijn abonnement probeerde te wijzigen. Prima dacht ik, maar bij het gebruik ervan had ik allemaal latency problemen die zowel mijn werkgerelateerde, en mijn persoonlijke internetgebruik flink in de weg zat.

Na veel gedoe heb ik het telefonisch weer terug laten zetten naar mijn oude modem.

 

Nu ben ik bang dat deze nieuwe modem weer een Connectbox wordt, en dat wil ik dus absoluut niet.

 

Graag zou ik dus mijn Ubee willen behouden, of een nieuwe Ubee ontvangen als het zo nodig vervangen moet worden.

Ik heb deze altijd in bridge mode gehad ivm. layout van het huis.

 

Met vriendelijke groet,

rgn2131

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4335Posts
  • 569Oplossingen
  • 2106Likes

@rgn2131 Dank voor je reactie. Bij hoge uitzondering stuur ik je een Ubee 1318ZG toe welke je binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis hebt. Uiteraard ontvang je nog een Track & Trace code per e-mail. 

Voor je huidige modem ontvang je vanzelf een retourdoos met instructies. Bewaar het verzendbewijs goed.

Bekijk in context

62 Reacties 62
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes

de ubee ubc1318zg is een zakelijk modem

en wordt alleen in uitzonderlijke situaties aan particuliere geleverd,

het signaal en aop moet goed zijn en bij problemen moeten alle mogelijk oorzaken zijn uitgesloten,

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

 

en een printscreen van de doen en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

rgn2131
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Goedemorgen,

 

Ter verduidelijking: momenteel heb ik nog mijn Ubee (die ik altijd heb gehad).

De huidige waardes zullen dus vast en zeker goed zijn. De waardes van de connectbox zou ik pas kunnen meten als ik dat modem heb ontvangen, maar dat wil ik dus voorkomen.

 

Het oap zit diep achter een grote kast, dus ik kan er niet van de voorkant een foto van maken. Bijgevoegd is het beste wat ik ervan kon fotograferen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes

zo te zien zit het modem op een versterker aangesloten dat is niet aanbevolen,

een moderator kan kosteloos een poa-254 of poa-01-b splitter + modem kabel opsturen,

ook het aop dient vervangen te worden een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen 

puppie

Level 17
  • 2624Posts
  • 65Oplossingen
  • 1058Likes

waarom zou op basis van deze foto alles vervangen moeten worden.

het aop kan wel goed zijn voor een nieuw modem.

Dat weet je alleen als er een duidelijke foto van het aop punt is en zoals vermeld staat daar een grote kast voor.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes

@puppie 

klopt maar het aop hangt los aan de groene coax kabel,

als een monteur dat in orde maakt lijkt het mijn verstandiger om ook meteen het aop te vervangen

sebastiaanJ

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bij mij was het AOP punt ook verouderd, op het oog zag de er netjes uit maar in het modem gaven de metingen wat anders aan

Ik had dit punt paar jaar terug zelf al eens vervangen, maar ook ik had af en toe last van storing. Dit waarschijnlijk door instraling op het AOP door toch ouder wordende en niet goed afgeschermd materiaal.

Na vervanging door de monteur werkt alles weer vlekkeloos.

ik zou niet eigenwijs zijn en wachten met het vervangen /opknappen van het AOP en wachten tot het echt niet meer werkt.

als het bij de bron misgaat dan kun je het modem de schuld geven maar daar ligt het dan niet aan.

ok de kast opzij is even werk, maar dan heb je wel een internetverbinding die stabiel is en goed werkt.

De monteur was geregeld via een van de ziggo medewerkers hier op het forum, binnen 1,5 dag stond deze al op de stoep dus dat was top!

Danny_T

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ah. Mooi dat ze dat nog doen. Paar maand geleden via een ziggo advertentie op facebook ook al vermeld dat ik 9 jaar lang al dezelfde modem/tv decoder gebruik. Ik werd doorverwezen naar de livechat. Ik zou binnen enkele minuten een medewerker aan de lijn hebben. Ik 2x een bericht terug gestuurd dan maak ik wel even een bak koffie... inmiddels 2 maanden verder nog geen reactie.  De medewerker onder de advertentie post schreef namelijk dat dit allang voor mij had moeten gebeuren. Nogmaals voor een medewerker die meeleest.. ik wacht nog steeds geduldig af.


Met nog TV kijkend met 1 van de eerste Humax decoders en een modem dat geen Ipv6 kan doen (oud cisco modem). Jammer dat Ziggo het voor dit type modem opgegeven heeft om ipv6 voor elkaar te krijgen en daar de klanten niet heeft over geinformeerd. Ik wou weer teruggaan naar XS4ALL maar nu er glasvezel ligt voor de voordeur en XS4ALL in rook is opgegaan in KPN heeft het niet zoveel zin om glasvezel abbo te nemen (Het experimentele is weg dat best gaaf was bij XS4ALL). 

Anyway.. ik hoop die brief ook nog te vangen in de bus 🙂 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes

@Danny_T 

een moderator kan kosteloos je modem omruilen voor een nieuwer exemplaar,

 

waarschijnlijk is de Humax een eigen gekocht om welk type gaat het ? 

ook heb je waarschijnlijk een verouderd abonnement en moet het worden omgezet naar tv start compleet of max om de next (mini) te ontvangen,

indien je momenteel gebruik maakt van opnames is minimaal tv compleet vereist om de opname functie te behouden (cloud opname) 

 

het beste kun je een eigen topic aanmaken zo houden we de community overzichtelijk

caesar

Level 17
  • 4139Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@Danny_T 

Freedom Internet is de feitelijke opvolger van XS4ALL.

Is opgezet door XS4ALL mensen, heeft dezelfde filosofie als het oude XS4ALL.

Kun je krijgen op de KPN glasvezel.

rgn2131
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Als ik het ziggo modempakket aan de deur weiger, blijft mijn huidige modem dan gewoon werken?

Het liefst heb ik gewoon dat het zo blijft zoals het is, zolang het goed werkt.

 

Een monteur langs laten komen om het aop in orde te maken vind ik prima, maar ik kan de latency issues van de Connectbox niet weer gebruiken.

Voor mijn werk moet ik videobellen en dat wou niet meer fatsoenlijk. Ik wil niet weer weken bezig zijn om mijn oude modem achteraf weer geactiveerd te krijgen.

 

Bedankt voor het meedenken en vriendelijke groet,

rgn2131

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@rgn2131 het zal vermoedelijk een Sagemcom modem/router worden.  Dat pakket weigeren kan nadelig uitpakken. 

Gio2903

Level 17
  • 3111Posts
  • 160Oplossingen
  • 2213Likes

nooit een pakket van ziggo weigeren als dit een mediabox/modem is, administratief word dat product namelijk alsnog na 14dagen automatisch actief gezet en dan heb je dus niks meer. grote kans dat je een sagemcom krijgt en die werkt over het algemeen vrij goed, vooral omdat deze niet de puma chipset heeft die de connectbox wel had. mocht je wel problemen krijgen, dan kun je een ubee zakelijk modem krijgen. geef het een kans en laat een monteur komen. je aop moet namelijk vervangen worden voor goede werking van een sagemcom. je oude ubee houden kan niet. bedenk ook dat deze ooit de geest gaat geven en je wel over moet naar een nieuw modem. ooit moet je er aan geloven 😉

rgn2131
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoe kan ik (gratis) een monteur laten komen?

In de brief stond niks over een monteur, enkel de nieuwe modem die geleverd zou worden.

MR_CHIP

Level 19
  • 11495Posts
  • 131Oplossingen
  • 3966Likes

dit kan een moderator hier voor je inplannen zorg er dan wel voor dat je postcode en huisnummer in je profiel staan

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Gio2903

Level 17
  • 3111Posts
  • 160Oplossingen
  • 2213Likes

klopt, omdat ziggo op afstand niet weet hoe het aop bij iedereen eruit ziet. wij zien aan de foto dat hij niet up-to-date is. om die reden kun je een monteur laten komen. je kunt naar klantenservice bellen óf wachten totdat een moderator hier langs komt. vul wel even je postcode en huisnr in in je profiel:

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1436Posts
  • 216Oplossingen
  • 580Likes

Hallo @rgn2131 , fijn dat je zoveel hulp krijgt in dit topic. Ik heb sowieso een monteur voor je ingepland om je hoofdaansluiting (AOP) te repareren. Daar krijg je straks van mij een bevestiging over. 

rgn2131
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Na onverwachts het weekend zonder internet te hebben gezeten, is de tweede monteur vandaag langs geweest en doet de nieuwe modem het nu.

 

Echter merk ik veel latency jitter bij een ping naar Google.

Bij de Ubee was dezelfde ping altijd een zeer stabiele 9-10 zonder fluctuatie.

Ook in een spel wat ik speel is de latency aanzienlijk hoger. Ik heb een screenshot van een ingame meting van 2 minuten toegevoegd.

Voorheen was dit een stabiele 90 en nu 103-110 met fluctuatie, en ja, dat merk je echt tijdens het spelen.

 

Ik heb ook de down en upstream waarden uit het router bijgevoegd.

 

Videobellen heb ik nog niet geprobeerd, maar zeker omdat het hier om een eenzijdig geforceerde modemvervanging gaat, wil ik wel dat het in ieder geval zo goed en stabiel wordt zoals het was met mijn oude modem.

 

Met vriendelijke groet,

rgn2131

MR_CHIP

Level 19
  • 11495Posts
  • 131Oplossingen
  • 3966Likes

je downstream vermogen heeft wel een grote "slope"
hoogste kanaal 10.1
laagste kanaal maar 3.9

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes

Dat gaat dus allemaal niet helemaal soepel @rgn2131 . Goed dat je ons even op de hoogte stelt. Nu heb je de resultaten gedeeld toen de nieuwe modem net geplaatst was. Hoe is het de dagen erna gegaan en gaat het nu? 

Uitgelicht topic