Vraag
Reacties
Mr.Viper
Level 2

Modem wisselen

In juni verhuisd naar een nieuwbouwwoning waarbij er al een Sagemcom SmartWifi-modem in de meterkast hing, aannemer maakte gebruik van directaansluiten.nl/prefabmeterkast. Daar werd gemeld dat ik 3 maanden gratis gebruik kon maken van 1Gbit internet en dat daarna het modem weer werd opgehaald. Ik heb daar gewoon mijn spullen op aangesloten en de witte SmartWifi modem die ik meenam vanuit mijn vorige woning in de kast gelegd. Ik heb maanden dus een gratis upgrade gehad van 200Mbit naar 1Gbit en verder geen klachten. Tot een paar weken geleden de modem ermee stopte en ik helemaal geen internet meer had, toen de witte SmartWifi modem uit de kast gehaald en tada ik had weer internet... 200Mbit natuurlijk.

Wat mij nu opvalt is dat hoewel het netwerk in huis gelijk is gebleven is er met de witte SmartWifi modem veel meer packetloss is. Nu is de vraag of Ziggo de Sagemcom nog terug willen of deze willen activeren zodat ik een betere internetverbinding heb. De vorige keer snapte niemand bij Ziggo dat ik al een Sagemcom modem had en hoe ik daar aan kwam. Hopelijk heb ik op deze community meer geluk!

Halverwege juni 2024 Sagemcom gebruikt en halverwege januari 2025 weer weg gehaald.

1000039405.png

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
11 Reacties 11
Tjeerd85
Level 14

Een modem die niet op je klantnummer actief heeft gestaan gaan ze niet activeren en deze moet retour. Package loss duidt eerder op signaalproblemen, kan je de delen wat je ziet onder de tabbladen downstream en upstream in het modem? 

0 Kudos
Mr.Viper
Level 2
Topicstarter

Misschien zijn het wel signaal problemen maar dan kon de andere modem er veel beter mee omgaan. Dat Ziggo de Sagemcom terug wil snap ik maar hopelijk snappen ze ook dat ik liever de Compal terugstuur en de Sagemcom gebruik!

1000039412.jpg

1000039414.jpg

1000039413.jpg

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

wat ik wel vreemd vind is dat je jou eigen abonnement met modem etc kon meeverhuizen en op je nieuwe adres al een abonnement actief is/was normaal is op èen adres maar èèn actief Ziggo abonnement mogelijk.

een modem wat op een ander klantnummer actief was koppelen aan een ander klantnummer is helaas niet mogelijk,

wel kun je het eigen abonnement upgrade naar wifi giga daarbij krijg je een Sagamcom modem,

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het AOP (abonnee overname punt)
meestal zit het in de meterkast of woonkamer en in geval van de meterkast loopt er een groene coax kabel naar onder de grond in

0 Kudos
Mr.Viper
Level 2
Topicstarter

Hierbij de gevraagde foto van het AOP. We zijn de eerste bewoner hier en het huis is net een jaar geleden opgeleverd dus ik verwacht dat dit allemaal goed zal zijn maar misschien heb ik het mis.

1000039475.jpg

Out 1 gaat naar de Connectbox en Out 2 gaat naar de Next.

Insanity
Level 3

Ja, dat is een nieuw AOP. Deze is goed. Wat me opvalt is dat Out 2 niet een 'super' IEC connector heeft. Maar zolang het beeld goed is op de Next, is het oké. De mooiste optie is om het modem direct aan te sluiten op het AOP en een Next mini aan te vragen, deze werkt via IPTV en dan komen de coaxkabel en splitter te vervallen. 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

ziet er prima uit,

ook de splitter is prima geschikt

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

het omruilen van een next naar next mini en andersom is helaas niet mogelijk

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Mr.Viper natuurlijk kunnen we eens kijken of dit "oude" modem, van dit welkomstcadeau in je nieuwbouwwoning, bij jou te activeren is. Heb je die nog wel in huis? Zorg dan ervoor dat je het serienummer bij persoonlijke opmerkingen plaatst in je profiel. Laat het weten wanneer je dat hebt gedaan. 

Mr.Viper
Level 2
Topicstarter

@Jos Ik heb de Sagemcom nog in de kast liggen en heb het serienummer geplaatst in persoonlijke opmerkingen.

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Dank je wel voor het toevoegen van het serienummer @Mr.Viper. Ik heb het Sagemcom modem voor je geactiveerd.

Je witte modem zal zometeen dus offline gaan. Ik hoor graag van je of het is gelukt. 😄

Mr.Viper
Level 2
Topicstarter

Modems zijn gisteren gewisseld en nu gebruiken we de Sagemcom, echt top dat dit geregeld is want ons internet is wel wat beter geworden!

Al was het packet loss eerder op de dag ook al beter geworden, heeft Ziggo hier stiekem toch nog iets gewijzigd?

1000039734.jpg