Vraag
Reacties
Oplossing
hoppa
Level 2

Modem vervanging ivm wegvallende internet verbinding

Na drie jaar gedoe met wegvallende internet verbindingen (staat al jaren in bridge modus) heb ik eerst twee jaar geleden mijn router vervangen en een duur Orbi Mesh systeem weg gezet. Vervolgens nog steeds problemen. Van alles gedaan, contact met Netgear alle firmware aangepast. Ziggo monteur langs gekomen, kabels en splitter vervangen najaar 2020. Nog een keer alle firmware van de router vervangen. Frequentie leek iets af te nemen maar nog steeds wegvallende verbindingen, zelfs midden in de nacht of bij slechts 1 persoon online. 

Begin 2021 nog steeds issues, weer contact met de klantenservice. Weer nieuwe kabels en een nieuwe splitter. Problemen blijven gewoon bestaan. 

Zou het dan toch de Netgear Orbi zijn, weet je wat bestel toch maar een ander merk mesh router. Nu 1,5 week nieuwe Linksys Velops staan en na een paar stabiele dagen begint het gewoon weer opnieuw (kapitaal vernietiging). 

Ik wil nu eindelijk wel eens een werkende modem en niet Ziggo die aangeeft dat alles aan hun modem vlekkeloos werkt. Connectbox is ook als ik verder lees op forum van Ziggo en op andere sites verre van stabiel. Wie kan er zorgen voor een werkende modem...

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

de aop is aan vervanging toe

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
hoppa
Level 2
Topicstarter

Vooralsnog draait het zonder issues vwb  internet. Gisteren zag ik wel weer verstoring in het RTL4 beeld. 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

aan consumenten woord standart alleen de connectbox geleverd 

andere type modems woorden alleen in hoge uitzondering geleverd

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

0 Kudos
hoppa
Level 2
Topicstarter

ziggo aop.jpg

connectbox downstream 2.png

connectbox downstream 1.png

connectbox upstream.png

    Bij deze de gevraagde info

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

ziet er keurig uit

kun je het witte kapje van de splitter verwijderen daarna de splitter stevig in het aop duwen en modem 30 seconden van de stroom

https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

zou je ook even het kapje van de aop kunnen halen en een foto van de binnenkant kunnen maken daarna het kapje weer op het aop bevestigen

0 Kudos
hoppa
Level 2
Topicstarter

B9E7A514-A676-48C6-B59C-23E9231D229F.jpeg

vandaag al drie keer gedurende meetings de verbinding weg gevallen. Grrrr

hierbij de foto’s 

C7DCB676-4ADC-4445-97C3-0DBADD3DD202.jpeg

511BCE43-536F-4FE6-861E-47695A827AB9.jpeg

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

de aop is aan vervanging toe

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

0 Kudos
Ga naar reactie
hoppa
Level 2
Topicstarter

Mijn postcode en huisnummer stonden al bij mijn profiel. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Welkom op de Ziggo Community @hoppa! Ik heb de monteur ingepland op dinsdag10-08-2021 tussen 12:00-18:00 uur. Kom dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. 

Het vervangen van het AOP is gratis. De overige voorwaarden lees je hier.

0 Kudos
hoppa
Level 2
Topicstarter

Ik heb de afspraak genoteerd en hou zoals gezegd geen rekening met extra kosten ook niet wanneer andere onderdelen (splitter, kabel van AOP naar Modem) vervangen dienen te worden deze zijn ook voor eigen kosten eerder al vervangen.  

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @hoppa
Als het goed is is de monteur inmiddels geweest. Hoe hangt de vlag er op dit moment bij? Werkt alles weer naar tevredenheid :)?

0 Kudos
hoppa
Level 2
Topicstarter

Vooralsnog draait het zonder issues vwb  internet. Gisteren zag ik wel weer verstoring in het RTL4 beeld. 

0 Kudos
Ga naar reactie
Mariska
Community Developer
Community Developer

Dat klinkt goed! Laten we het nog even in de gaten houden wat betreft RTL4, ik laat je topic nog wat langer open staan. Mocht je opnieuw problemen ervaren dan laat je het maar weten 🙂 

0 Kudos