Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
RonKempe
Level 2

Modem vervangen

L.S.

Ik heb een Cisco EPC3928 modem / router in gebruik, en die heeft 802.11n wifi-standaard.

Deze heb ik al jaren in gebruik.

Al de apparatuur die ik gebruik met dit modem is ondertussen vervangen, en voldoet aan 802.11ac wifi-standaard.

Kan de Cisco modem vervangen worden door de SmartWifi modem, die wel 802.11ac wifi-standaard ondersteund ?

Groet,

Ron

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458
Oud Community-lid

Dank voor de foto's. De splitter kan worden vervangen door een POA-01-B.  De huidige is verouderd en heeft o.a. door de open uitgang onvoldoende afscherming tegen instraling door 4/5G, waardoor storingen op je netwerk worden gezet.

De POA-01-B en een hedendaags smart wifi modem met bijbehorende coaxkabel IEC/F,  kunnen door een moderator worden toegezonden. Dit gebeurt echter wel in gescheiden pakketten.

Moderators komen op werkdagen (ma t/m vrij) langs de topics. Soms eerder.

Bekijk in context

Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @RonKempe , ik heb je post aangepast. Laat nooit je adresgegevens achter in een openbaar bericht. In je eigen profiel is hier ruimte voor. Wanneer jij je gegevens hier aanvult, is deze alleen voor ons moderators inzichtelijk.

Binnen een paar dagen ontvang je in twee verschillende verzendingen een nieuw modem en nieuw aansluit materiaal. Zodra je beide pakketten in huis hebt, kun je alles aansluiten. Hou er wel rekening mee dat je nieuwe modem soms een half uur de tijd nodig heeft om zichzelf te installeren. In deze korte periode heb je dan even geen internet.

Wanneer je de hulp van onze Community leden weer kunt gebruiken, dan leze we dit graag! 

Bekijk in context

0 Kudos
9 Reacties 9
KBX458
Oud Community-lid

Mogelijk zijn ook het AOP (waar de groene kabel je huis binnenkomt) en de daarop aanwezige splitter aan een opfrisbeurt toe. Kan je daarvan een foto plaatsen?

0 Kudos
RonKempe
Level 2
Topicstarter

KBX458,

Bedankt voor je reactie.

De werking van de apparatuur is wel goed, maar verouderd.

802.11ac is de opvolger van 802.11n en de snelste WiFi standaard die er op dit moment beschikbaar is.

En binnenkort verhoogd Ziggo de snelheid van de aansluiting, en wil ik de de Wifi ook optimaal is.

Groet,

Ron

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Mogelijk is het AOP dus ook verouderd en niet afgeschermd tegen 4/5G.  Als je dus optimaal gebruik wilt maken van wifi en de internetverbinding in het algemeen, is een hedendaags AOP noodzakelijk om storingen te voorkomen.  Een foto kan dus uitsluitsel geven of vervanging nodig is.

RonKempe
Level 2
Topicstarter

KBX458,

Hier de foto, tussen kast en muur dus om een hoekje.

Groet,

Ron

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Dank voor de foto's. De splitter kan worden vervangen door een POA-01-B.  De huidige is verouderd en heeft o.a. door de open uitgang onvoldoende afscherming tegen instraling door 4/5G, waardoor storingen op je netwerk worden gezet.

De POA-01-B en een hedendaags smart wifi modem met bijbehorende coaxkabel IEC/F,  kunnen door een moderator worden toegezonden. Dit gebeurt echter wel in gescheiden pakketten.

Moderators komen op werkdagen (ma t/m vrij) langs de topics. Soms eerder.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hai @RonKempe! Welkom op de Ziggo Community! 

Fijn dat je al geholpen bent door @KBX458 🙂 We kunnen je dan inderdaad een nieuwe modem, splitter en kabel toesturen. Helaas kon ik je postcode en huisnummer nog niet vinden in je Community account. Kun je die nog bijvoegen. Deze zijn alleen voor ons zichtbaar! Dan ga ik het in orde maken. 

0 Kudos
RonKempe
Level 2
Topicstarter

** Moderator edit: Adresgegevens verwijderd ivm privacy **

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @RonKempe , ik heb je post aangepast. Laat nooit je adresgegevens achter in een openbaar bericht. In je eigen profiel is hier ruimte voor. Wanneer jij je gegevens hier aanvult, is deze alleen voor ons moderators inzichtelijk.

Binnen een paar dagen ontvang je in twee verschillende verzendingen een nieuw modem en nieuw aansluit materiaal. Zodra je beide pakketten in huis hebt, kun je alles aansluiten. Hou er wel rekening mee dat je nieuwe modem soms een half uur de tijd nodig heeft om zichzelf te installeren. In deze korte periode heb je dan even geen internet.

Wanneer je de hulp van onze Community leden weer kunt gebruiken, dan leze we dit graag! 

0 Kudos
RonKempe
Level 2
Topicstarter

Alle opgestuurde onderdelen ontvangen, en aangesloten.

Het werkt prima.

Dank voor de hulp.

Ron