De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Graag zou ik mijn huidige modem om willen ruilen voor een Ubee UBC1318ZG.
Is dat te regelen? Wat moet ik daar voor doen?
Groet,
Juri
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Goerie ik snap je punt. Na zoveel bezoeken van een monteur en allerhande tips en adviezen is er haast geen andere mogelijkheid meer dan het gewenste modem.
Die stuur ik naar je adres. Dat komt goed. Laat je weten of het daarmee beter is?
Een UBC1318ZG wordt alleen in specifieke situaties toegestuurd.
Ervaar je problemen met het SmartWifi modem?
Na 5 monteurs en 3 connectbox (arris en compal) modems herstart het modem zich nog steeds af en toe op onverklaarbare wijze. Als dat 's nachts gebeurt is dat iets minder erg maar overdag is het erg storend omdat we vanuit huis werken. Nu las ik enkele berichten over de overgang naar ipv6 icm oude modems en daar werd door de moderators een UBC1318ZG opgestuurd ipv een connectbox. Vandaar mijn vraag of ik het huidige modem (arris) kan omruilen voor een UBC1318ZG waar ik van weet dat er veel minder problemen mee zijn. Het huidige modem staat al in bridge mode.
Ik kwam de spontane reboots ('due to power reset') inderdaad al tegen in je vorige topic uit december 2020, vervelend dat dit nog steeds speelt. Met de beperkte informatie in de log is het lastig om de oorzaak te achterhalen. Ik zie wel dat het modem last had van ruis in de upstream (afwijkende frequenties).
Zou je nog eens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen?
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 666000000 | 7.3 | 38 | 256 qam | 9 |
2 | 602000000 | 5.4 | 38 | 256 qam | 1 |
3 | 610000000 | 5.6 | 38 | 256 qam | 2 |
4 | 618000000 | 5.5 | 40 | 256 qam | 3 |
5 | 634000000 | 5.5 | 38 | 256 qam | 5 |
6 | 642000000 | 5.8 | 38 | 256 qam | 6 |
7 | 650000000 | 6.1 | 38 | 256 qam | 7 |
8 | 658000000 | 6.6 | 38 | 256 qam | 8 |
9 | 674000000 | 7.5 | 40 | 256 qam | 10 |
10 | 682000000 | 7.5 | 40 | 256 qam | 11 |
11 | 690000000 | 7.5 | 40 | 256 qam | 12 |
12 | 698000000 | 7 | 38 | 256 qam | 13 |
13 | 706000000 | 6.6 | 40 | 256 qam | 14 |
14 | 714000000 | 6.5 | 38 | 256 qam | 15 |
15 | 722000000 | 6.6 | 38 | 256 qam | 16 |
16 | 786000000 | 6.6 | 38 | 256 qam | 24 |
17 | 794000000 | 6.8 | 38 | 256 qam | 25 |
18 | 802000000 | 7 | 38 | 256 qam | 26 |
19 | 810000000 | 7 | 38 | 256 qam | 27 |
20 | 818000000 | 6.9 | 38 | 256 qam | 28 |
21 | 826000000 | 6.8 | 38 | 256 qam | 29 |
22 | 834000000 | 6.5 | 38 | 256 qam | 30 |
23 | 842000000 | 6.5 | 38 | 256 qam | 31 |
24 | 850000000 | 6.5 | 38 | 256 qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 | Locked | 38.6 | 263 | 0 |
2 | Locked | 38.9 | 280 | 0 |
3 | Locked | 38.9 | 327 | 0 |
4 | Locked | 40.3 | 339 | 0 |
5 | Locked | 38.9 | 360 | 0 |
6 | Locked | 38.6 | 347 | 0 |
7 | Locked | 38.9 | 502 | 0 |
8 | Locked | 38.9 | 243 | 0 |
9 | Locked | 40.3 | 192 | 0 |
10 | Locked | 40.3 | 124 | 0 |
11 | Locked | 40.9 | 263 | 0 |
12 | Locked | 38.9 | 198 | 0 |
13 | Locked | 40.3 | 183 | 0 |
14 | Locked | 38.9 | 264 | 0 |
15 | Locked | 38.9 | 305 | 0 |
16 | Locked | 38.9 | 181 | 0 |
17 | Locked | 38.9 | 143 | 0 |
18 | Locked | 38.9 | 145 | 0 |
19 | Locked | 38.9 | 161 | 0 |
20 | Locked | 38.9 | 157 | 0 |
21 | Locked | 38.6 | 150 | 0 |
22 | Locked | 38.9 | 142 | 0 |
23 | Locked | 38.9 | 199 | 0 |
24 | Locked | 38.9 | 121 | 0 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 44499995 | 44.5 | 5120 | 64 qam | 2 |
2 | 58800000 | 44.3 | 5120 | 64 qam | 4 |
3 | 52000000 | 44.3 | 5120 | 64 qam | 1 |
4 | 36000000 | 44.5 | 5120 | 64 qam | 3 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | ATDMA | 0 | 0 | 5 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 4 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 1 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 3 | 0 |
07/01/2022 10:34:22 | notice | LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
07/01/2022 07:39:16 | Fout | DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/01/2022 19:10:25 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
03/01/2022 19:28:26 | notice | LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19/12/2021 19:56:31 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19/12/2021 12:11:21 | notice | LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19/12/2021 12:11:14 | Let op! | LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01/01/1970 00:01:43 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19/12/2021 11:17:32 | Fout | ToD request sent- No Response received;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19/12/2021 11:02:40 | Fout | Auth Reject - Permanent Authorization Failure;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
17/12/2021 13:29:58 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/12/2021 20:23:26 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/12/2021 20:23:25 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/12/2021 20:23:25 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/12/2021 20:20:5 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/12/2021 20:20:5 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
07/12/2021 19:52:47 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/12/2021 19:35:14 | notice | LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/12/2021 11:15:14 | notice | SW download Successful - Via Config file |
05/12/2021 11:13:46 | notice | SW Download INIT - Via Config file |
Hierbij de gevraagde gegevens.
Wat mij wel verbaast is dat klanten met een oude modem die geen ipv6 ondersteunen na een simpele vraag de UBC1318ZG opgestuurd krijgen en omdat ik reeds een connectbox heb dit blijkbaar dan heel moeilijk is, lijkt mij meten met 2 maten of heb ik dat verkeerd?
Het is gewoon heel vervelend (= understatement) als je midden in een online meeting of tijdens het geven van college dat de verbinding zomaar wordt gereset.
Het signaal is nog niet volledig stabiel, zowel de actuele als historische gegevens tonen enkele problemen, namelijk ruis op upstream en kanaaluitval in downstream op 14 december. Op 19 december zie ik dat het modem zich waarschijnlijk voor het laatst opnieuw opgestart heeft (datum 1-1-1970), daarna zijn geen duidelijke problemen meer zichtbaar.
Ik heb je verzoek bij de moderators neergelegd, binnen 1-2 dagen komt een van hen langs in dit topic.
Hoi @Goerie,
Wat jammer dat dit probleem nog steeds aanhoudt. Bedankt voor het delen van de info! Ik probeer contact te zoeken met je modem, maar krijg geen contact. Heb je deze op dit moment wel aangesloten en ben je online?
Hoi @Rikst
Jazeker, ik ben online. Ik ben vanaf vanochtend alweer aan het werk. Modem wordt nooit uitgezet.
Het is inmiddels gelukt! Hoe heb je het modem nu aangesloten, zit deze toevallig rechtstreeks aangesloten op een retour-geschikte antenneversterker? Je mag anders ook even een foto van de situatie delen hier.
Het modem zit rechtstreeks op het AOP aangesloten. op de data aansluiting zoals hieronder
Dat ziet er allemaal keurig uit @Goerie. Dan wil ik graag een monteur aansturen voor je. Die heb ik ingepland op maandag 10 januari tussen 8.00 en 13.00 uur. Je ontvang een bevestiging van de afspraak per e-mail. Mocht de afspraak niet in je agenda passen, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Laat je ons weten hoe het na het bezoek gaat?
Dat zou dan monteur nummer 7 worden en ik weet nu al dat die er niets kan doen om het probleem te verhelpen. De afspraak heb ik net geannuleerd. Het issue is de connectbox (compal en arris) en niet de aansluitingen. Enige oplossing die voor mij zou werken is het ontvangen van de modem UBC1318ZG want ik weet bijna zeker dat de problemen dan over zijn.
Ongelooflijk dat er zo moeilijk wordt gedaan over het omruilen van een modem!
Ziggo, houdt je klanten warm! Koester ze.
@Goerie ik snap je punt. Na zoveel bezoeken van een monteur en allerhande tips en adviezen is er haast geen andere mogelijkheid meer dan het gewenste modem.
Die stuur ik naar je adres. Dat komt goed. Laat je weten of het daarmee beter is?
Tjonge jonge ..
@Jacobsuper bedankt! Je hebt hier iemand heel blij gemaakt. Ik laat het je weten wat de uitkomst is en of de problemen daarmee verholpen zijn.
Nogmaals bedankt en een prettige dag verder!!
@JacobModem heb ik ontvangen en aangesloten. Het is natuurlijk nog iets te vroeg om te zeggen dat het verholpen is maar ik heb goede hoop.
Kan je mij nog laten weten wat ik met het oude modem mag doen. Willen jullie die terug of is hij voor de kliko 😉
Goedemorgen @Goerie
Fijn dat het vooralsnog goed lijkt te gaan. Maar we houden even een slag om de arm! Hou ons vooral op de hoogte.
Ik kan zo 1,2,3 even niet vinden welk modem je hiervoor had. Heb je voor mij daarvan het Merk en typenummer? Dan check ik even of die retour moet of niet 🙂
Goedemorgen @Jamyla
Het modem is de connectbox arris
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...