1
Vraag
2
Reacties
Goerie

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Modem vervangen

Graag zou ik mijn huidige modem om willen ruilen voor een Ubee UBC1318ZG.

Is dat te regelen? Wat moet ik daar voor doen?

Groet,

Juri

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Goerie ik snap je punt. Na zoveel bezoeken van een monteur en allerhande tips en adviezen is er haast geen andere mogelijkheid meer dan het gewenste modem.

 

Die stuur ik naar je adres. Dat komt goed. Laat je weten of het daarmee beter is? 

Bekijk in context

21 Reacties 21
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een UBC1318ZG wordt alleen in specifieke situaties toegestuurd.

 

Ervaar je problemen met het SmartWifi modem?

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Na 5 monteurs en 3 connectbox (arris en compal) modems herstart het modem zich nog steeds af en toe op onverklaarbare wijze. Als dat 's nachts gebeurt is dat iets minder erg maar overdag is het erg storend omdat we vanuit huis werken. Nu las ik enkele berichten over de overgang naar ipv6 icm oude modems en daar werd door de moderators een UBC1318ZG  opgestuurd ipv een connectbox. Vandaar mijn vraag of ik het huidige modem (arris) kan omruilen voor een UBC1318ZG waar ik van weet dat er veel minder problemen mee zijn. Het huidige modem staat al in bridge mode.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik kwam de spontane reboots ('due to power reset') inderdaad al tegen in je vorige topic uit december 2020, vervelend dat dit nog steeds speelt. Met de beperkte informatie in de log is het lastig om de oorzaak te achterhalen. Ik zie wel dat het modem last had van ruis in de upstream (afwijkende frequenties).


Zou je nog eens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen?

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16660000007.338256 qam9
26020000005.438256 qam1
36100000005.638256 qam2
46180000005.540256 qam3
56340000005.538256 qam5
66420000005.838256 qam6
76500000006.138256 qam7
86580000006.638256 qam8
96740000007.540256 qam10
106820000007.540256 qam11
116900000007.540256 qam12
12698000000738256 qam13
137060000006.640256 qam14
147140000006.538256 qam15
157220000006.638256 qam16
167860000006.638256 qam24
177940000006.838256 qam25
18802000000738256 qam26
19810000000738256 qam27
208180000006.938256 qam28
218260000006.838256 qam29
228340000006.538256 qam30
238420000006.538256 qam31
248500000006.538256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.62630
2Locked38.92800
3Locked38.93270
4Locked40.33390
5Locked38.93600
6Locked38.63470
7Locked38.95020
8Locked38.92430
9Locked40.31920
10Locked40.31240
11Locked40.92630
12Locked38.91980
13Locked40.31830
14Locked38.92640
15Locked38.93050
16Locked38.91810
17Locked38.91430
18Locked38.91450
19Locked38.91610
20Locked38.91570
21Locked38.61500
22Locked38.91420
23Locked38.91990
24Locked38.91210

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

14449999544.5512064 qam2
25880000044.3512064 qam4
35200000044.3512064 qam1
43600000044.5512064 qam3



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0050
2ATDMA0040
3ATDMA0010
4ATDMA0030
 

 

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
07/01/2022 10:34:22noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/01/2022 07:39:16FoutDHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/01/2022 19:10:25criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03/01/2022 19:28:26noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/12/2021 19:56:31criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/12/2021 12:11:21noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/12/2021 12:11:14Let op!LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:43criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/12/2021 11:17:32FoutToD request sent- No Response received;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/12/2021 11:02:40FoutAuth Reject - Permanent Authorization Failure;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/12/2021 13:29:58criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2021 20:23:26criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2021 20:23:25Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2021 20:23:25criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2021 20:20:5Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/12/2021 20:20:5criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/12/2021 19:52:47criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/12/2021 19:35:14noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:fd:27:cb;CMTS-MAC=00:01:5c:b7:ec:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05/12/2021 11:15:14noticeSW download Successful - Via Config file
05/12/2021 11:13:46noticeSW Download INIT - Via Config file

 

Hierbij de gevraagde gegevens.

Wat mij wel verbaast is dat klanten met een oude modem die geen ipv6 ondersteunen na een simpele vraag de UBC1318ZG opgestuurd krijgen en omdat ik reeds een connectbox heb dit blijkbaar dan heel moeilijk is, lijkt mij meten met 2 maten of heb ik dat verkeerd?

Het is gewoon heel vervelend (= understatement) als je midden in een online meeting of tijdens het geven van college dat de verbinding zomaar wordt gereset.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het signaal is nog niet volledig stabiel, zowel de actuele als historische gegevens tonen enkele problemen, namelijk ruis op upstream en kanaaluitval in downstream op 14 december. Op 19 december zie ik dat het modem zich waarschijnlijk voor het laatst opnieuw opgestart heeft (datum 1-1-1970), daarna zijn geen duidelijke problemen meer zichtbaar.

 

Ik heb je verzoek bij de moderators neergelegd, binnen 1-2 dagen komt een van hen langs in dit topic.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Goerie

Wat jammer dat dit probleem nog steeds aanhoudt. Bedankt voor het delen van de info! Ik probeer contact te zoeken met je modem, maar krijg geen contact. Heb je deze op dit moment wel aangesloten en ben je online?

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoi @Rikst
Jazeker, ik ben online. Ik ben vanaf vanochtend alweer aan het werk. Modem wordt nooit uitgezet.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Het is inmiddels gelukt! Hoe heb je het modem nu aangesloten, zit deze toevallig rechtstreeks aangesloten op een retour-geschikte antenneversterker? Je mag anders ook even een foto van de situatie delen hier. 

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Het modem zit rechtstreeks op het AOP aangesloten. op de data aansluiting zoals hieronder

IMG_2064.JPG

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat ziet er allemaal keurig uit @Goerie. Dan wil ik graag een monteur aansturen voor je. Die heb ik ingepland op maandag 10 januari tussen 8.00 en 13.00 uur. Je ontvang een bevestiging van de afspraak per e-mail. Mocht de afspraak niet in je agenda passen, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Laat je ons weten hoe het na het bezoek gaat?

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dat zou dan monteur nummer 7 worden en ik weet nu al dat die er niets kan doen om het probleem te verhelpen. De afspraak heb ik net geannuleerd. Het issue is de connectbox (compal en arris) en niet de aansluitingen. Enige oplossing die voor mij zou werken is het ontvangen van de modem UBC1318ZG want ik weet bijna zeker dat de problemen dan over zijn.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ongelooflijk dat er zo moeilijk wordt gedaan over het omruilen van een modem!

Ziggo, houdt je klanten warm! Koester ze. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Goerie ik snap je punt. Na zoveel bezoeken van een monteur en allerhande tips en adviezen is er haast geen andere mogelijkheid meer dan het gewenste modem.

 

Die stuur ik naar je adres. Dat komt goed. Laat je weten of het daarmee beter is? 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Tjonge jonge .. 

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Jacobsuper bedankt! Je hebt hier iemand heel blij gemaakt. Ik laat het je weten wat de uitkomst is en of de problemen daarmee verholpen zijn.
Nogmaals bedankt en een prettige dag verder!!

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@JacobModem heb ik ontvangen en aangesloten. Het is natuurlijk nog iets te vroeg om te zeggen dat het verholpen is maar ik heb goede hoop.
Kan je mij nog laten weten wat ik met het oude modem mag doen. Willen jullie die terug of is hij voor de kliko 😉

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Goerie

Fijn dat het vooralsnog goed lijkt te gaan. Maar we houden even een slag om de arm! Hou ons vooral op de hoogte.

Ik kan zo 1,2,3 even niet vinden welk modem je hiervoor had. Heb je voor mij daarvan het Merk en typenummer? Dan check ik even of die retour moet of niet 🙂

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Goedemorgen @Jamyla 
Het modem is de connectbox arris

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic