1
Vraag
2
Reacties
Weber/Kolk

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Modem vervangen nodig om de juiste wifipods te bestellen?

Goedenavond,

We hebben een wit smart WiFi modem van Ziggo. Het WiFi signaal is echter onvoldoende in de kamers op de eerste etage en op zolder. Om die reden hebben we eerste een Deco M5 gekocht, maar ook werkte onvoldoende. Vervolgens zijn we overgestapt een Amplifi HD. Die heeft alleen nu de geest gegeven.

Inmiddels heeft Ziggo Pods om voor een goed dekkend WiFi systeem te zorgen. Top. Daar zouden we graag gebruik van maken. Alleen bij onze witte smart WiFi modem wordt Deco M4 geleverd en moet de ziggo WiFi uitgezet worden. Deco heeft bewezen hier zelfs met een M5 systeem geen dekking te geven, dus daar heb ik weinig vertrouwen in.

Is het mogelijk dat ziggo onze modem vervangt door de nieuwe zwarte smart WiFi modem met de 6 kantige pods?

34 Reacties 34
Weber/Kolk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Handige leidraad. Dank!

Weber/Kolk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij het uitblijven van een reactie van Ziggo, heb ik nu de decoM4 gehuurd om ze bekabeld aan te leggen. Dat werkt goed, alleen WiFi in de tuin is marginaal. Daar zal denk ik nog een extra deco voor moeten komen die ik dan als mesh point vlak om het raam zal zetten

Weber/Kolk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Enige idee wanneer je er op terugkomt?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Zojuist heb ik het topic onder de aandacht gebracht van de moderators.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Weber/Kolk  schreef:

Enige idee wanneer je er op terugkomt?


Een Ziggo mod komt één keer in de zoveel dagen langs in ieder draadje. In het weekend zijn er weinig mods aanwezig, dus grote kans dat er komende maandag pas weer 1 hier langs komt.



@Weber/Kolk  schreef:

...heb ik nu de decoM4 gehuurd om ze bekabeld aan te leggen. Dat werkt goed, alleen WiFi in de tuin is marginaal. Daar zal denk ik nog een extra deco voor moeten komen die ik dan als mesh point vlak om het raam zal zetten


U kan natuurlijk ook één van uw huidige Deco's in huis, wat meer richting de tuin verplaatsen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helaas nog geen reactie op waarom deze niet meer bij "oudere" modems wordt aangeboden. Dit houden jullie nog tegoed. 

@Weber/Kolk Fijn dat je ondertussen een oplossing gevonden hebt in de Deco M4. Dat heeft natuurlijk de prioriteit in jouw topic. 
Hopelijk kun je met de leidraad en tips van @Pasi ook in de tuin een goede verbinding krijgen. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi allemaal, 

Er is inmiddels aanvullende informatie die ik hier graag even deel. Gebruikerservaringen laten zien dat specifiek de Sagemcom en SmartWifi pods een goede combi zijn en worden daar dus bij elkaar geadviseerd. Verder is het ook gewoon mogelijk de pods te bestellen met jou type modem @Weber/Kolk. Dus als je dat alsnog wilt kunnen we dat gewoon voor je regelen hoor. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Rikst ,

Ik ben wel benieuwd waarin de Arris en Compal modems dan minder goed werken dan de Sagemcom icm de Smartwifi pods.Ik lees zelf niet echt veel klachten met die specifieke combinatie.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hi @Verwijderd account! Goede vraag, hoor. Recent, maar ook op de langere termijn, zijn er storingstickets / incidenten geweest met Compal CH7465LG en Arris TG2492LG in combinatie met de Pods. Dergelijke incidenten zien we vooralsnog niet bij de Sagemcom. Vandaar dat we het advies uitbrengen om de Pods in combinatie met de Sagemcom af te nemen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Verwijderd account  schreef:

Hoi @Rikst ,

Ik ben wel benieuwd waarin de Arris en Compal modems dan minder goed werken dan de Sagemcom icm de Smartwifi pods.Ik lees zelf niet echt veel klachten met die specifieke combinatie.


Dat de Arris niet optimaal samenwerkt met alle TP-Link Deco's is bekend, maar TS stel zijn vraag m.b.t. de 6 kantige Ziggo pods en hebben die ( ook ? ) problemen met de ConnectBox ?



@Vincent  schreef:

Hi @Verwijderd account! Goede vraag, hoor. Recent, maar ook op de langere termijn, zijn er storingstickets / incidenten geweest met Compal CH7465LG en Arris TG2492LG in combinatie met de Pods. Dergelijke incidenten zien we vooralsnog niet bij de Sagemcom. Vandaar dat we het advies uitbrengen om de Pods in combinatie met de Sagemcom af te nemen.


@Vincent: hebben we het hier nu over de Ziggo zeskantige pod of over de Deco's ??!!

Het verbaast me, dat @Ziggo nu blijkbaar wel ineens statistieken heeft en aan de hand daarvan nu ook nog keuzes maakt !

Dat de CB ( zowel de Compal als de Arris ) geen top apparaat is, dat is m.i. toch algemeen bekend, want daar hebben we ondertussen jarenlang ervaring mee. Maar de nieuwe SagemCom is nog maar net een paar maanden in gebruik en daarom is de praktijk ervaring erg kort, misschien té kort om nu al dit soort uitspraken te doen.

De Sagem heeft dan wel geen Puma chip ( zoals de CB ), maar sinds de ingebruikname heeft de Sagem zich m.i. toch nog niet echt bewezen. Vooral ook niet, omdat nu al blijkt dat de firmware één of meer( ? ) grote problemen bevat en het dus maar weer afwachten is, wat de volgende versie software ons brengt !

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Pasi 

Mee eens.En er zullen ook veel meer Arris en Compal CB's zijn dan Sagemcom modems, en is meer problemen met de 1e combinatie natuurlijk niet gek.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Pasi "Het verbaast me, dat @Ziggo nu blijkbaar wel ineens statistieken heeft en aan de hand daarvan nu ook nog keuzes maakt !"

 

Statistieken waren er al heel lang, ik ken ze al vanaf 2004 vanuit het klantenpanel @ Home en later vanaf 2008 Ziggo-panel en testen die daaruit voortkwamen, alleen die zijn niet altijd zo uitgebreid gecommuniceerd en/of ben je die mogelijk nooit tegengekomen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

@Pasi "Het verbaast me, dat @Ziggo nu blijkbaar wel ineens statistieken heeft en aan de hand daarvan nu ook nog keuzes maakt !"

 

Statistieken waren er al heel lang, ik ken ze al vanaf 2004 vanuit het klantenpanel @ Home en later vanaf 2008 Ziggo-panel en testen die daaruit voortkwamen, alleen die zijn niet altijd zo uitgebreid gecommuniceerd en/of ben je die mogelijk nooit tegengekomen.


Dank je voor uitleg 👍, maar misschien had ik duidelijker de klemtoon op "...ineens..." moeten aangeven 🤔.

 

Toch verbaasd het mij, dat ze nu al de Sagem als 'winnaar' aanwijzen, t.o.v. de ConnectBox. Aangezien de statistieken voor de nieuwe Sagem waarschijnlijk toch erg beperkt zijn.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Pasischreef: Toch verbaasd het mij, dat ze nu al de Sagem als 'winnaar' aanwijzen, t.o.v. de ConnectBox


Welke zou jij dan nu het beste vinden @Pasi ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Pasi "Toch verbaasd het mij, dat ze nu al de Sagem als 'winnaar' aanwijzen, t.o.v. de ConnectBox."

 

Je kunt niet over een algehele winnaar spreken, het gaat alleen om de samenwerking tussen modem/router en SmartWifi pods en die combinatie wordt over het algemeen als uitermate stabiel ervaren.

 

"Recent, maar ook op de langere termijn, zijn er storingstickets / incidenten geweest met Compal CH7465LG en Arris TG2492LG in combinatie met de Pods. Dergelijke incidenten zien we vooralsnog niet bij de Sagemcom."

 

Bedenk hierbij dat de Sagemcom al meer dan een jaar in de test zit en ook met de SmartWifi pods en andere apparatuur en er inmiddels al 4 maanden lang, duizenden Sagemcom modems zijn uitgerold in allerlei verschillende bestaande situaties en nieuwe klanten, dan kun je al een mooi beeld hebben, want als het niet goed werkt, dan komt er vanzelf een telefoontje of een chat naar Ziggo of een bericht in dit forum en zo nodig gaat een monteur naar toe om problemen op te lossen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic