Ik ben al jaren zeer tevreden klant van ZIGGO maar nu ben ik behoorlijk teleurgesteld.
Sinds dat ik de Connect Box in gebruik heb gekregen en laten vervangen op verzoek van ZIGGO ervaar ik problemen met het gebruik van een VPN of het downloaden van een torrent/bbc iplayer . Ik heb alle forumberichten gelezen en het lijkt erop dat mijn modem het probleem is.
Voor de vervanging werkte alles naar behoren met een mooie snelheid en was het thuiswerken met vpn prima te doen. Het enige dat is aangepast is de hardware van ziggo. De modemvervanging en installatie is door een ziggo monteur gedaan.
Dus graag wil ik de Ubee UBC1318zg ontvangen en de Connect Box inleveren.
Bedankt voor het meedenken en het vinden van een oplossing.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Top ik ben weer een stukje wijzer geworden. Misschien toch maar een online IT opleiding gaan volgen met al deze veranderingen en thuiswerken.
Goedemiddag @LL-L en een warm welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Ik begrijp uit je bericht dat je problemen ervaart met de VPN connectie sinds je van ons het SmartWifi (Connectbox) modem in gebruik genomen hebt. Zo te lezen hebben de hier aanwezige experts al even met je meegekeken. en ik begrijp dat er een Ubee modem en een setje nieuwe aansluitmaterialen geregeld moet worden. Ik heb dit direct voor jou in orde gemaakt. Je ontvangt binnen 2 a 3 dagen een nieuw modem via de Pakketdienst van Post NL. Daarnaast ontvang je met de reguliere post een setje met aansluitmariaal (ESX-02, 2x F/F kabel). Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn nadat je de nieuwe aansluitmaterialen en het modem hebt aangesloten?
@tobiastheebe Dank voor de reminder!
@LL-L Wil je ook dat ik een TP Link Deco M4 set voor je regel? Zo ja, wil je deze dan via ons aanschaffen of in bruikleen bestellen?
Dag Paul,
Fijn dat we een gezamenlijke nieuwe strategie hebben om het probleem hopelijk op te lossen. Ja ik wil graag naast de UBC voor de telefoons wifi. Ik heb begrepen dat dit dan via een TP link Deco werkt. Graag kopen.
Zit er een handleiding bij het vervangen van het aansluitmateriaal? En kan ik dan de huidige kabels gebruiken die door Ziggo zijn aangelegd?
Verder ben ik benieuwd of een monteur nodig is voor de installatie? Is dat gezien de problematiek wat handiger?
Hoor het graag!
Bedankt nogmaals voor het meedenken!
Je kunt het aansluitmateriaal zelf eenvoudig vervangen. Het gaat alleen om de splitter en kabels vanaf de splitter naar modem en versterker, verder hoef je niets te vervangen. De stekkers op de huidige kabels hebben schroefdraad en moet je dus losdraaien, de stekkers op de nieuwe kabels kun je simpelweg (met enige kracht) op de aansluitingen drukken.
Bij deze heb ik de basis set TP Link Deco voor je besteld @LL-L ! 🙂 Met het advies van tobiastheebe op zak moet het helemaal goed komen maar loop je toch ergens tegenaan dan weet je ons te vinden.
We gaan er mee aan de slag als het binnenkomt! Bedankt voor het meedenken allemaal! Top!
@LL-L Top dat gaat helemaal goed komen! We houden even contact via dit topic. Alvast een prettig weekend! 😉
Dag Paul vorige week heb ik de modem en de TP link ontvangen. Dat is snel en ik zat te wachten op de nieuwe splitter en kabels.
Vandaag heb ik een envelop ontvangen met alleen een kabel?
Dat kan niet kloppen. Ik heb ook een nieuwe splitter nodig. Zie opmerking onder geplakt uit een ouder bericht.
"De splitter (ESI-02N) is verouderd en dient samen met de F/F-kabels naar modem en versterker te worden vervangen als je het SmartWifi modem door een UBC1318ZG wil vervangen"
Ik zal de foto toevoegen als aanvulling.
Kun je daar een extra actie opzetten want zonder deze splitter kan ik mijn modem niet installeren.
Bedankt alvast weer!
@LL-L Zo te zien is er nog aansluitmateriaal naar jou onderweg. Dit zal een dezer dagen ook bij jou aan moeten komen. Mocht je nou na morgen nog niets ontvangen hebben, laat het mij dan weten dan stuur ik de splitter opnieuw.
Doen we!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.