1
Vraag
2
Reacties
LL-L

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Modem vervangen-contact moderator

 

Ik ben al jaren zeer tevreden klant van ZIGGO maar nu ben ik behoorlijk teleurgesteld.

Sinds dat ik de Connect Box in gebruik heb gekregen en laten vervangen op verzoek van ZIGGO  ervaar ik problemen met het gebruik van een VPN of het downloaden van een torrent/bbc iplayer . Ik heb alle forumberichten gelezen en het lijkt erop dat mijn modem het probleem is.

Voor de vervanging werkte alles naar behoren met een mooie snelheid en was het thuiswerken met vpn prima te doen. Het enige dat is aangepast is de hardware van ziggo. De modemvervanging en installatie is door een ziggo monteur gedaan.

 

Dus graag wil ik de Ubee UBC1318zg ontvangen en de Connect Box inleveren.

Bedankt voor het meedenken en het vinden van een oplossing.

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @LL-L en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Ik begrijp uit je  bericht dat je problemen ervaart met de VPN connectie sinds je van ons het SmartWifi (Connectbox) modem in gebruik genomen hebt. Zo te lezen hebben de hier aanwezige experts al even met je meegekeken. en ik begrijp dat er een Ubee modem en een setje nieuwe aansluitmaterialen geregeld moet worden. Ik heb dit direct voor jou in orde gemaakt. Je ontvangt binnen 2 a 3 dagen een nieuw modem via de Pakketdienst van Post NL. Daarnaast ontvang je met de reguliere post een setje met aansluitmariaal (ESX-02, 2x F/F kabel). Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn nadat je de nieuwe aansluitmaterialen en het modem hebt aangesloten? 

Bekijk in context

31 Reacties 31
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Mogelijk loop je tegen de beperkingen van de Puma-chipset van het SmartWifi modem aan, een UBC1318ZG biedt in dat geval inderdaad uitkomst.

 

Om andere mogelijke oorzaken uit te sluiten:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

LL-L
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Tobias, Dank je wel voor de snelle reactie. Fijn !

Dit zijn de gegevens. Dit is zonder gebruik van VPN etc.

Ik hoop dat dit duidelijk is? Groet!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zou je de volledige downstream-gegevens (twee tabellen met 24 rijen) en de upstream-gegevens (twee tabellen met 4/6 rijen) willen plaatsen?

 

Het AOP (TRISZ-DG300) is up-to-date, de kabels op de splitter zijn verouderd.

 

Welk type splitter is in gebruik? Indien dit een ESX-02 is, dan is deze up-to-date.

LL-L
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag,

Bedankt voor de snelle reply!

 

een nieuwe poging met de juiste informatie:-)

Ik ben nog steeds benieuwd waarom we nu alles nalopen qua bedrading als het voorheen met de oude modem prima werkte? Ik leer graag nieuwe zaken....

Groet

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het SmartWifi modem en de UBC1318ZG koppelen meer kanalen (vooral in de downstream, resp. 24 en 32 i.p.v. 8 kanalen) en stelt hogere eisen aan installatie en signaal dan oudere modems, vandaar de vragen. Daarnaast is de UBC1318ZG een DOCSIS 3.1-modem en koppelt een OFDM-kanaal, dat nieuwer aansluitmateriaal vereist.

 

Op de hogere downstream-kanalen is het vermogen iets aan de lage kant en is wat ruis aanwezig.

 

De splitter (ESI-02N) is verouderd en dient samen met de F/F-kabels naar modem en versterker te worden vervangen als je het SmartWifi modem door een UBC1318ZG wil vervangen.

LL-L
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel Tobias,

Dus bij het vervangen van de splitter en de bekabeling kan de UBC werken en zijn er 8 kanalen meer beschikbaar? Dus 32 ipv 24  van de Connectbox van nu? 

Wat betekent het voor de performance van de huidige box Connectbox  als de bekabeling wordt vervangen?

Kan dit ook een oplossing zijn?

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik verwacht niet dat het vernieuwen van de splitter en kabels de beschreven problemen met VPN en torrents gaat oplossen, dit zijn typische applicaties die met enige regelmaat niet naar behoren werken bij gebruik van een SmartWifi modem.

 

Je kunt deze instellingen doorvoeren, mogelijk hebben deze een positief effect.

 

Anders verwacht ik dat een upgrade naar een UBC1318ZG met nieuwe aansluitmateriaal noodzakelijk is.

 

De UBC1318ZG koppelt inderdaad 32 i.p.v. 24 SC-QAM-kanalen en een OFDM-kanaal. Het is een DOCSIS 3.1-modem dus ook geschikt voor Internet Giga, mocht je die upgrade ooit overwegen.

LL-L
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Misschien een gekke vraag maar bij de laatste oplossing staat aanpassen naam 5 g netwerk. Werkt de wifi van de telefoons dan nog wel als deze geen 5 g hebben?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Deze instelling hoef je niet aan te passen tenzij je daadwerkelijk problemen met Wi-Fi ervaart.

LL-L
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ga de  modem aanpassen. En als ik wil gaan voor de aanpassing inclusief materiaal  dan is  een bridge functie nodig? Of kan ik alleen de UBC gebruiken. Ik heb zojuist mijn oude weggebracht naar de stort voor recycling.-:-)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De UBC1318ZG is een modem met ingebouwde router (eRouter), zoals het SmartWifi modem, je hebt dus geen losse router nodig. Gebruikte je eerder een modem zonder eRouter (EVM3200 of EPC3212)?

 

Houd er wel rekening mee dat de UBC1318ZG niet beschikt over een access point t.b.v. Wi-Fi.

LL-L
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

We werken beide met een kabeltje aan de computer voor het werk:-) Dus dan is een accespoint niet nodig.

Voor de rest

Dus ik zal de modem optimaliseren maar het lijkt me goed gezien het feit dat we in ons gezin allebei verplicht moeten werken met VPN vanuit het werk en veel digitaal vergaderen handig dat we een stabielere/meer kanalen modem krijgen. Ook hebben we iemand in huis die graag online wil gaan gamen en streamen. Kun je de aansluiting etc in gang zetten? verder wil ik kwijt dat ik het bijzonder prettig vind om op deze manier in gesprek te komen en advies te ontvangen. top!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een UBC1318ZG met nieuw aansluitmateriaal (ESX-02, 2× F/F-kabel) kan door Ziggo worden toegestuurd, ik ben een medeklant dus kan dit zelf niet voor je regelen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

LL-L
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oh wat grappig ik dacht dat je een medewerker bent van Ziggo wat mooi dat het zo kan. Ik wacht even op de moderator de komende dagen en nogmaals bedankt Tobias!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Graag gedaan.

 

Voor Wi-Fi op telefoons en tablets in huis heb je overigens wel een of meerdere losse access points nodig, bijvoorbeeld de TP-Link Deco M4.

LL-L
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik begrijp je nu even niet. Ik kan de wifi van de UBC toch gebruiken?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Nee, dat gaf ik net aan: "Houd er wel rekening mee dat de UBC1318ZG niet beschikt over een access point t.b.v. Wi-Fi."

LL-L
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ah ik snap het gebruikte vroeger mijn oude modem/router  daarvoor. Goede tip. Dat kan ik ook bestellen via de moderator?

Fijn dat je het nog even bij een newbie IT checkt!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik weet niet of het mogelijk is om deze AP's meteen mee te bestellen, je kunt ze hoe dan ook bestellen via de link die ik eerder stuurde. Uiteraard kun je ook elders een AP naar wens aanschaffen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic