Tamz

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem vervangen - WiFi valt vaak weg

Goedenavond, mijn huidige (oude) modem Cisco EPC3928 heeft de laatste tijd meer last van WiFi verkeer wat blijft hangen/ valt steeds weg. Mijn vraag is of deze modem vervangen kan worden?

 

bedankt!

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15504Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuwe modemrouter toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Vermoedelijk is de installatie ook aan een upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Tamz goed dat je met deze vraag even komt buurten. Ja, kuren met de wifi: altijd irritant. 

Nu kán het modem de oorzaak zijn en als dit ook echt zo is, dan vervangen we deze. Echter, dat hoeft niet altijd de boosdoener te zijn. Ik ben eens in het signaal gedoken en zie wel wat afwijkingen waardoor ik vermoed dat je een verdeler of versterker gebruikt. Is dit het geval?

Zoals terecht gevraagd door @tobiastheebe zijn we benieuwd naar de opstelling van je netwerk qua aansluitpunt, eventuele splitters en wat je al van deze tips hebt weten toe te passen.

Tamz
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4BA8FED0-0B77-45AE-B407-C6F172A8C5F1.jpeg

Bedankt voor het meedenken in het achterhalen van de oorzaak, benieuwd naar jullie conclusie 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15504Likes

Het AOP (DIO-01) is verouderd maar zou nog moeten voldoen. De POA-3IEC-NL is geen gangbaar type splitter meer i.v.m. de in onbruik geraakte aansluiting voor analoge radio. Deze dient te worden vervangen door een POA-01-B met IEC/F-kabel groen/rood voor het modem.

 

@Jacob Kun jij dit aansluitmateriaal toesturen?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 679Likes

Een nieuwe splitter en coaxkabel voor het modem komen jouw kant op @Tamz Dank voor je analyse en ondersteuning @tobiastheebe 
De nieuwe kabel voor het modem is nodig omdat er geen schroefdraad op de nieuwe splitter zit voor het modem. 

Laat me weten hoe het met de wifi gaat na aansluiten en een herstart hierna ook je modem door deze 1 minuut uit te zetten. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hoe gaat het nu, @Tamz ? 🙂 

Uitgelicht topic