Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik gebruik TP-Link wifi versterker in combinatie met een smart Wifi modem van Ziggo.
Ik heb zoals wordt geadviseerd de wifi van het modem uitgezet.
Het modem staat op dit moment ongeveer op 1 meter van het punt waar het signaal binnenkomt. Ik wil deze een paar meter verplaatsen. Kan dat? Ik lees soms dat een langere kabel nadelige consequenties heeft. En als het wel kan welke kabel kan ik dan het best gebruiken?
@G. Neeleman wat is de reden dat je de modem wilt verplaatsen? Als de Tp-link versterkers gebruikt worden zou ik eerder zeggen: hang hier een langere netwerkkabel aan en verplaats de tp-link dit met kabel aan de modem zit.
Moet geen probleem zijn mits je goede kabel gebruikt. Zelf heb ik de modem ongeveer zeven meter verplaatst met Koka-kabel.
Dank voor je reactie. De modem staat heel ongelukkig in het kozijn voor de raam, dus die zou ik 1 a 2 meter willen verplaatsen.
Dat zou kunnen werken. Er wordt geen garantie gegeven over de werking,omdat Ziggo zelf het advies geeft om een een kortere te gebruiken. Wil dus niet zeggen dat het niet werkt.
@G. Neeleman schreef:....Zou de kabel in de bijlage geschikt zijn?
Ook de Ziggo webwinkel heeft coax kabels voor hele mooie prijzen !!
Een goede coax kabel van 3 meter zal zeker geen probleem zijn.
Ps. wel opletten welke type stekkers de kabel moet hebben.
kopen is nergens voor nodig , een ziggo moderator kan deze toesturen
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...