1
Vraag
2
Reacties
Mariesor

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem verplaatsen van meterkast met spiegeldeuren naar andere plek

Ik heb het modem van Ziggo momenteel in een meterkast staan waarvoor spiegeldeuren zitten. Ik heb het idee dat door de spiegeldeuren het signaal voor Wifi minder goed is dan zou kunnen. Is dat zo en is het dan een betere oplossing om het modem te verplaatsen naar een plek buiten de meterkast en zo ja, wat is dan de beste plek hiervoor? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Spiegels zijn funest voor het wifi signaal, echter de modem dient kort bij het eerste aansluitpunt geplaatst te worden.

Er zijn vele apparaten te koop om je wifi te verbeteren. Oa. deze.

SmartWifi pods | de beste wifi-oplossing voor bij je thuis (ziggo.nl)

Bekijk in context

8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je een foto van je Meterkast kan maken en hier even uploaden, kunnen aan de hand van de foto zien wat je beste kan doen. De aansluitkabel voor modem is maar 2 meter lang, je zou gat in de muur kunnen maken zodat ook de UTP kabels en de stroomkabel en modem kabel er doorheen kunnen en op maximale hoogte hangen.

 

Advies bij AOP ( Abonne Overname Punt ) de Kabel omhoog met een genoeg ruimte dan je modem en kabel er buiten komt te hangen.

 

Maar je kan ook voor € 1,25 per maand een Pod huren die signaal verspreid of een set kopen, dat scheelt weer gaten boren.

 

Wifiboosters van Ziggo

 

TP-Link Deco M4  Kan je huren voor € 2,50 per maand

TP-Link Deco M4  kan je voor € 99,95 kopen scheelt € 50,-  euro korting    

TP-Link Deco X20 Wifi 6 Smart Wifibooster  Kan je voor € 99,95 kopen

 

Smart Wifi Pod  Lenen voor € 1,25 p/m max 9 pods

Smart Wifi Pod  Kopen voor 1 voor € 59,-

2 voor € 99,- meest gekozen

 

Schermafbeelding 2022-04-07 om 13.32.52.pngSchermafbeelding 2021-07-26 om 14.20.24.png

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Spiegels zijn funest voor het wifi signaal, echter de modem dient kort bij het eerste aansluitpunt geplaatst te worden.

Er zijn vele apparaten te koop om je wifi te verbeteren. Oa. deze.

SmartWifi pods | de beste wifi-oplossing voor bij je thuis (ziggo.nl)

Mariesor
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zag dit ook bij de vorige die reageerde, maar vraag me dan af als de spiegels zo funest zijn voor het wifisignaal, in hoeverre helpen die extra boosters dan? Die versterken dan toch alleen het zwakke signaal. Werkt het dan niet beter om eventueel de spiegels te verwijderen? 

Mariesor
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie, zie ook de reactie hieronder van iemand anders en mijn vraag daarover. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Die boosters sluit je het liefst bedraad aan, waar door je de schadelijke invloed van je spiegels vermijd.

Spiegels verwijderen is natuurlijk ook een optie, maar ik nam aan dat die gedachte ook bij jezelf wel opgekomen was.

 

Slechte WiFi-verbinding? Aan deze thuissituaties kan het liggen - NWTV

Spiegels

Glas en spiegels weerkaatsen het WiFi-signaal. Ook dit zijn dus echte WiFi-verstoorders. Heb je op de muur tussen de modem en woonkamer een spiegel opgehangen? Dan is het mogelijk dat je in de woonkamer minder goed internet hebt.

 

Mariesor
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inderdaad ja 🙂 Maar vraag mezelf dan nog wel af of ik beter doe aan het plaatsen van de eerdergenoemde pods of deze boosters (https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifibooster-plaatsen#/tp-link/) en of ik de eerste pod of booster dan in de spiegelkast moet plaatsen (als de spiegels toch gehandhaafd blijven)

Mariesor
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

deur meterkast 5.JPGdeur meterkast 1.JPG

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Mariesor  schreef:

of ik de eerste pod of booster dan in de spiegelkast moet plaatsen (als de spiegels toch gehandhaafd blijven)


Wat dacht je zelf? Natuurlijk plaats je die niet in dezelfde kast.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic