1
Vraag
2
Reacties
Jan21

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Modem verouderd?

Ik gebruik het Cisco EPC3925 modem al sinds de 'oertijd' van het internet (iig net zolang als ik het www gebruik). 

 

Nu heb ik vandaag de TP-link Deco m4 wifiboosters geïnstalleerd en dat lijkt een beter dekking van het wifi signaal in ons huis te geven. Ik zou nu ook heel graag naar een moderne modem willen om een frisse en bij-de-tijdse doorstart te maken (er hangen nogal wat bekabelde apparaten aan het modem).

 

Kan dat?

 

Vriendelijke groet,

 

Jan

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan21
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Erik,

 

De nieuwe SmartWifi modem is geïnstalleerd; de TP-link Deco M4's hangen er weer aan en ik heb overduidelijk een betere wifi dekking in huis! (Deco M4's in AP modus). 

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De EPC3925 is ~10 jaar oud en staat op de lijst van verouderde modems die geautomatiseerd door een SmartWifi modem worden vervangen. Het is ook mogelijk om het modem op aanvraag te vervangen. De access points (TP-Link Deco M4) kunnen uiteraard ook i.c.m. dit nieuwe modem gebruikt worden.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een SmartWifi modem toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.


Om na te gaan in hoeverre installatie en signaal resp. geschikt zijn en voldoen voor een nieuw modem:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Jan21,

Welkom op de Community! Leuk dat je sindskort gebruik maakt van de  TP-link Deco m4 wifiboosters. Merk je dat er al een betere wifi dekking is in huis?

Ik zie dat je in de tussentijd een nieuw SmartWifi modem hebt ontvangen, veel plezier hiervan!

Jan21
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Erik,

 

De nieuwe SmartWifi modem is geïnstalleerd; de TP-link Deco M4's hangen er weer aan en ik heb overduidelijk een betere wifi dekking in huis! (Deco M4's in AP modus). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic