Ik lijk over het algemeen een stabiele en snelle verbinding te hebben.
In mei is er nog een monteur geweest ivm problemen met de verbinding welke na de werkzaamheden van de monteur opgelost waren.
Modem uit brigde krijg ik Full-Dual Stack met een goede snelheid, maar heel vaak (bijna dagelijks) een reboot van het modem, vooral sochtends tussen 06:00 en 08:00.
Hiervoor het modem in Bridge laten zetten en tot nu toe nog geen herstart van het modem.
Alleen wel veel fouten voor RS EN na RS, zie screenshots
En soms valt de verbinding met internet even weg om daarna weer terug te komen.
Vandaag viel de verbinding om ca 10:51 weer eens volledig weg waardoor ik de verbinding met thuiswerken weer eens wegviel.
Kan er nogmaals naar de signalen in het modem gekeken worden? Of in de wijk????
Als de verbinding er is heb ik geen klachten over de snelheid, maar ik betaal voor een stabiele verbinding! 😞
(liefts volledig Full Dual Stack)
Opgelost! Ga naar oplossing.
@K100rs1000 In de meting die mijn collega had lopen is wel enige ruis terug te zien op de down en upstream. Daarnaast zag ik nog een ander probleem wat ik nu even voorgelegd heb bij onze netwerkafdeling. Het wachten is op een terugkoppeling op mijn vraag hierover zodat ik voor jou de juiste vervolgactie kan uitvoeren. Zodra ik meer weet, laat ik het jou gelijk weten.
Hi @K100rs1000,
We zijn inmiddels enige tijd verder en voor zover ik kan beoordelen is het ticket gesloten. Details moet ik je nog schuldig blijven, maar ik ben allereerst benieuwd hoe het bij jou gaat op dit moment. Ervaar je nog problemen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is een enorme bak ruis die je modem binnenkomt.
Mogelijk kunnen Ziggo moderators meer zien in de achtergrond.
We zijn hier blijkbaar tegelijk bezig Bert.
Een aanvulling:
Door de ruis ontstaan de meldingen SYNC, RCS (uitval kanalen downstream) en afwijkende frequenties upstream, een teken dat het modem moeite heeft met bereiken van de CMTS.
Het modem valt niet uit, maar de verbinding met de CMTS wel. Vandaar de melding SYNC time failure.
Hi @K100rs1000, wat super vervelend dat je ook met het modem in bridge nog uitval constateerd 😞 Ik zie deze zelf niet terug,en ben daarom voor de aankomende drie dagen een nauwkeurige meting begonnen zodat we hier hopelijk een wat beter inzicht in kunnen krijgen. In de wijk zie ik op dit moment geen problemen. Mocht je de komende dagen nog problemen ervaren hoor ik graag de tijdstippen, dan kunnen we die naast de meting leggen en kijken of we daar een verband ik kunnen vinden 🙂
Hi @K100rs1000, de meting is inmiddels afgelopen, heb je de afgelopen tijd nog problemen ervaren?
Af en toe een kortstondige hickup waardoor de VPN met de werkgever opnieuw gestart moest worden en het streven van radio op dat moment onderbroken werd. Maar ik kan er geen patroon in ontdekken.
Het ziggomodem is van 5 dagen geleden snachts herstart, maar dat kan ook een geplande herstart zijn geweest van Ziggo.
Wel nog steeds veel foutmelding in het modem.
Heeft de meting iets opgeleverd?
Zou je een schermprint van de laatste dagen netwerkhistorie willen plaatsen?
Hierbij de informatie uit mijn connectbox
Dank voor de gegevens.
Op de downstream is ruis aanwezig (post RS), terwijl ook de upstream moeite heeft met het bereiken van de CMTS (afwijkende frequenties).
Downstream RCS meldingen, duidend op uitval van een of meer kanalen.
Op 12-9-2021 een SYNC failure melding, doordat het modem een puls van de CMTS niet ontving, waardoor het tijdelijk niet werkt.
Ik heb het moderatie-team een seintje gegeven.
@K100rs1000 In de meting die mijn collega had lopen is wel enige ruis terug te zien op de down en upstream. Daarnaast zag ik nog een ander probleem wat ik nu even voorgelegd heb bij onze netwerkafdeling. Het wachten is op een terugkoppeling op mijn vraag hierover zodat ik voor jou de juiste vervolgactie kan uitvoeren. Zodra ik meer weet, laat ik het jou gelijk weten.
@K100rs1000 Even een update van uit ons! Het ligt bij de juiste afdeling. Op de achtergrond zijn wij hard bezig om de oplossing te vinden voor dit probleem. We moeten helaas nog wel een beroep doen op je geduld.
Hi @K100rs1000,
We zijn inmiddels enige tijd verder en voor zover ik kan beoordelen is het ticket gesloten. Details moet ik je nog schuldig blijven, maar ik ben allereerst benieuwd hoe het bij jou gaat op dit moment. Ervaar je nog problemen?
Het modem heeft 2 dagen geleden een restart gehad, op dit moment zie ik alleen nog een aantal fouten voor RS in het modem, maar veel minder. Fouten na RS staan op 0.
Verbinding lijkt stabieler. gisteren een aantal hickups bij internetradio, maar dat kan ook aan de hosting van de internetradio liggen. De VPN met mijn werkgever bleef in iedergeval wel up zonder problemen.
Ben wel benieuwd wat er nu aangepast was.
Overigens heb ik telefonie van de aansluiting af laten halen, mogelijk heeft dat ook positief effect.
Kijk eens aan, fijn dat je merkt dat de verbinding een stuk stabieler is. Daar was het natuurlijk om te doen 🙂 Het ticket is dan terecht gesloten, de oorzaak gevonden en het probleem is opgelost. Bedankt voor je bevestiging!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.