LeonH

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Modem valt regelmatig uit

Uit het niets valt soms het modem uit en heb ik geen tv of internet meer. Ik heb al wat opgezocht maar kom er niet uit. Hopelijk kan iemand iets achterhalen n.a.v. mijn downstream en netwerkhistorie. Hieronder alvast mijn downstream:

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

18420000005.838256 qam31
26100000005.340256 qam2
3618000000638256 qam3
46260000006.640256 qam4
56340000006.438256 qam5
66420000006.538256 qam6
76500000007.540256 qam7
86580000006.938256 qam8
96660000006.440256 qam9
106740000006.538256 qam10
116820000006.940256 qam11
126900000006.540256 qam12
136980000007.338256 qam13
147060000007.540256 qam14
157140000007.438256 qam15
167220000006.938256 qam16
177300000007.340256 qam17
187380000006.940256 qam18
197460000006.538256 qam19
207540000006.438256 qam20
218260000005.338256 qam29
226020000005.840256 qam1
238500000006.140256 qam32

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

21/03/2023 12:17:48Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:17:45criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:17:30Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:17:12criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:17:5Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:16:43criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:16:43criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:16:39criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:15:59Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:15:56criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:15:55Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:15:52criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:15:46Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:15:44criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:15:43Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:15:41criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:15:40Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:15:39criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:15:38Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 12:15:37critical

SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @LeonH 

De Ziggo-aansluiting is verouderd en om deze te vervangen moet u een afspraak maken voor een monteur. Op de foto’s is het niet duidelijk, maar heeft u het modem aangesloten via een signaalversterker of zat het modem rechtstreeks op de splitter?

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik sluit mij aan bij het advies van Wim C. In de downstream is een CER-probleem (ruis) aanwezig. De POA-01-B kan het beste worden vervangen door een POA-254 (met ingebouwd high-pass-filter op de TV-uitgang) i.v.m. de versterker. Dit kan de monteur verzorgen, naast het vervangen van het AOP (GUT 14D) door een btv 01-SET.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnenkort langs in dit topic.

Bekijk in context

Uitgelicht
LeonH
topicstarter
Level 4
  • 23Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Wim C. @tobiastheebe 

Vanmorgen monteur geweest en nieuwe AOP geplaatst: Hieronder mijn nieuwe downstream. Als leek zie ik al dat de fouten na RS op "nul" staan. Lijkt mij een goede verbetering.

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16180000006.940256 qam3
2610000000740256 qam2
3602000000740256 qam1
46260000006.940256 qam4
56340000006.840256 qam5
66420000006.840256 qam6
7650000000740256 qam7
86580000006.940256 qam8
9666000000740256 qam9
106820000006.940256 qam11
11690000000740256 qam12
12698000000740256 qam13
137060000006.940256 qam14
14714000000740256 qam15
157220000006.840256 qam16
167300000006.840256 qam17
177380000006.540256 qam18
187460000006.640256 qam19
197540000006.340256 qam20
20762000000640256 qam21
218260000004.938256 qam29
228340000004.638256 qam30
23842000000538256 qam31
248500000005.338256 qam32

 

27 Reacties 27
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In de event log is continue kanaaluitval in de downstream zichtbaar. De actuele downstream-waarden voor vermogen en MER zijn goed, kanaal 24 ontbreekt echter. Kun je de volledige downstream- en upstream-waarden plaatsen?

 

Kun je tevens een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @LeonH 

Goed dat u gelijk deze informatie deelt. Ik denk dat @tobiastheebe en/of @Bert hier wel wat mee kunnen.

Misschien is het ook een idee om een foto te plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (het abonnee overnamepunt) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?

LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dank voor je reactie. Ik ga het 1 en ander even toevoegen. Kom zo weer op de lijn.

LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@tobiastheebe ben nog bezig hoor! Verbinding viel weg en kwam niet meer in modem. Foto's staan klaar en down en upstream komen er aan. 

LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@tobiastheebe Hieronder 2x downstream:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000538256 qam3
26100000004.540256 qam2
36020000004.938256 qam1
46260000005.638256 qam4
56340000005.440256 qam5
66420000005.438256 qam6
76500000006.138256 qam7
86580000005.638256 qam8
96660000005.138256 qam9
106740000005.438256 qam10
116820000005.940256 qam11
126900000005.540256 qam12
136980000006.338256 qam13
147060000006.638256 qam14
157140000006.438256 qam15
16722000000638256 qam16
177300000006.140256 qam17
187380000005.938256 qam18
197460000005.438256 qam19
207540000005.138256 qam20
21826000000438256 qam29
228340000003.738256 qam30
238420000004.338256 qam31
248500000004.838256 qam32

 

LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@tobiastheebe 2de downstream:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.9781017
2Locked40.360365
3Locked38.953905
4Locked38.9621113
5Locked40.350341
6Locked38.9642234
7Locked38.958632
8Locked38.665336
9Locked38.955523
10Locked38.658453
11Locked40.348422
12Locked40.3528864
13Locked38.956510
14Locked38.99855138987
15Locked38.9370655932
16Locked38.96436516
17Locked40.35639525
18Locked38.940978935
19Locked38.960489149
20Locked38.97862506
21Locked38.6558931
22Locked38.970427
23Locked38.92138556416
24Locked38.91981147932
LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@tobiastheebe De upstream:

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

13840000049512064 qam4
25880000051.8512064 qam1
35200000054512064 qam2
44520000051.8512064 qam3



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0020
4ATDMA0010
LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@tobiastheebe Hieronder de netwerkhistorie:

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

21/03/2023 14:15:39Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 14:15:38noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 14:12:37Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 14:10:6criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 14:09:55Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 14:09:52Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 14:09:52criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 14:09:52Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 14:09:52criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 14:09:51Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 14:09:51criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 13:58:2Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 13:54:2noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 13:51:16Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 13:51:1criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 13:50:37noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 13:50:24Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 13:50:23Let op!LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 13:48:52Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2023 13:48:51noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:aa:4e:23;CMTS-MAC=00:17:10:91:5b:13;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

LeonH_0-1679404899961.jpeg

 

LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

LeonH_1-1679404929707.jpeg

 

LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

LeonH_2-1679404962054.jpeg

 

LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

LeonH_3-1679404990913.jpeg

 

LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@tobiastheebe Het heeft even geduurd, maar hopelijk wat meer info voor je:

Ik plug de Ziggo splitter in de linker opening van de AOP. Vanuit de splitter gaat 1 kabel naar de versterker (van Ziggo gekocht) en dan vanaf de versterker 1 kabel door naar boven voor de Ziggo Next op de slaapkamer en andere kabel vanaf de versterker naar de Ziggo Next in de woonkamer.

De tweede kabel op de splitter gaat direct naar de modem. In de woonkamer staat alles binnen 3 meter.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @LeonH 

De Ziggo-aansluiting is verouderd en om deze te vervangen moet u een afspraak maken voor een monteur. Op de foto’s is het niet duidelijk, maar heeft u het modem aangesloten via een signaalversterker of zat het modem rechtstreeks op de splitter?

LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Wim C. Modem is aangesloten rechtstreeks via splitter.

LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Wim C. @tobiastheebe : Ik heb inmiddels een afspraak voor as. donderdag staan, om de AOP te vernieuwen. Alvast bedankt. Mochten jullie nog iets anders zien, dan hoor ik het graag. Anders zal ik deze topic vanavond sluiten. Dank voor jullie inzet.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@LeonH  schreef:

Anders zal ik deze topic vanavond sluiten. Dank voor jullie inzet.


Topic sluiten? Volgens mij is dit issue pas opgelost als de monteur zijn/haar ding heeft gedaan en alles weer 100% werkt. 😳

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik sluit mij aan bij het advies van Wim C. In de downstream is een CER-probleem (ruis) aanwezig. De POA-01-B kan het beste worden vervangen door een POA-254 (met ingebouwd high-pass-filter op de TV-uitgang) i.v.m. de versterker. Dit kan de monteur verzorgen, naast het vervangen van het AOP (GUT 14D) door een btv 01-SET.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnenkort langs in dit topic.

LeonH
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Wim C.  Das waar ook. Ik zal hem nog even openhouden. 🙂 

Uitgelicht topic