1
Vraag
2
Reacties
Aankondigingen
Xanox

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem valt meedere malen per dag uit UBEE EVW321

Goedemiddag,

De laatste tijd valt regelmatig mijn modem uit. (UBEE EVW321)

Als de modem werkt, dan werkt hij prima en haal ik de beloofde snelheden, overigens valt hij af en toe gewoon uit en start zichzelf opnieuw op wat 2 minuten downtime oplevert.

De thuissituatie is vrij simpel, ik gebruik geen eigen router en op de modem zit 1 switch aangesloten voor de bedraade apparaten. De upc modem is aangesloten met een splitter (gekregen van ziggo) om een 2e aansluiting mogelijk te maken naar de horizon box.

Als alles werkt dan haal ik gewoon de beloofde snelheden en bij uitval van de modem blijft de horizon box gewoon werken zonder onderbreking. Ik heb de splitter en bekabeling naar de router dus uitgesloten van het probleem.

Om het probleem beter inzichtelijk te krijgen heb ik wat monitoring aangezet om te zien wanneer en hoe vaak het voorkomt.

De modem valt willekeurig uit en komt na 2 minuten weer up zonder problemen (reboot)

• Factory reset lost het probleem niet op.
  • Andere voedings adapter veranderd niets aan de situatie.

De volgende tijden is de modem de afgelopen dag uitgevallen:

15-08-2019
----
Down: 5:35
Up: 5:37
----
Down: 5:49
Up: 5:51
----
Down: 10:08
Up: 10:10
----
Down: 10:21
Up: 10:23
----
Down: 13:50
Up: 13:52
----

Het begint vrij vervelend te worden en ik kan geen oorzaak vinden, ook omdat ik in de UBEE geen systeem log kan vinden.

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit het beste aan kan vliegen en wat ik nog kan proberen?
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Jan F.

Level 20
  • 17070Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2622Likes
Het lijkt er op dat uw modem aan het einde van zijn levensduur is. Laat de helpdesk er eens naar kijken. Waarschijnlijk zullen ze u een vervangende Connectbox aanbieden. Zijn uw AOP en splitters nog up-to-date?
Xanox
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt.

Dat vermoeden vreesde ik ook al inderdaad.

Ik neem aan dat ik meer problemen zou moeten hebben als de splitter / aop niet meer up to date zouden zijn? Ik haal bijvoorbeeld de beloofde snelheden en on-demand is ook geen enkel probleem.

Ik zal even bellen met de helpdesk vanavond.