Beste,
Het ubee modem is continu erg warm,24/7 met 64 graden en hoger,kan niet goed zijn voor modem staat helemaal vrij,niet in kast of iets dergelijks,heb er zelf ook totaal geen goed gevoel met zo'n modem op kast.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Alle Docsis 3.1 modems, b.v. Arris, halen die hoge temperatuur en/of voelen heel warm aan en ook de SmartWifi pods worden flink warm.
Deze nieuwe apparatuur is steeds sneller en inmiddels een stuk energie zuiniger dan met eerdere versies, maar het lijkt allemaal wel iets warmer te worden dan eerdere apparatuur.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
dit is een normale temperatuur
64Graden voor een modem = Overdreven. (rond de 50 was prima geweest)
Ofwel kostenbesparende ultra kleine heatsink zit er op
Fabrikant maakt het zo en staat het toe. (doormiddel van datasheet)
Principe kan het geen kwaad
Ben het met je eens dat het gewoon warm is en als je er dicht bij zit met je hand/neus voelt het warm/zweterig aan met een soort plastic lucht.
+Normaal met te veel warmte gaat een chip in throttling, maar met een modem zal dat niet zo snel gebeuren.
*Enkel pas bij temperaturen van 90+
Je zou er een USB-Fan op kunnen zetten.
Gewoon een 12volt 12cm Fan op USB aansluiten waardoor die gelijk stil is.
Zie deze voorbeeld foto's van een fan er op gemonteerd doormiddel van Tyrips/USB
al heeft dat geen enkele meerwaarde aangezien het niks doet voor de prestaties
In de meterkast. En zie ook het nut niet in van die fan.
Ik vind het geen prettig gevoel zo'n heetgebakerd modem op de kast.
Heb er een blazer opgehad is veel te laawaaieerig.
Hoe nu verder?
niet veel de temperatuur is normaal
sidenote
mijn cpu van mijn pc wordt dik 80c tijdens een benchmark test, hoge temperaturen zijn soms dus gewoon normaal, ookal vind je zelf het niet zo fijn
2desidenote naar Patrick
+Normaal met te veel warmte gaat een chip in throttling, maar met een modem zal dat niet zo snel gebeuren.
*Enkel pas bij temperaturen van 90+
thermal throttle begint bij dit modem bij 75c
voorbeeld
Ik geloof jullie uitleg hoor.
Maar vind de buitenkant veel te warm aanvoelen,zijn er modems in inloop die niet zo heet gebakerd zijn en wie zou dat kunnen regelen?
de enigste optie die ik zelf zie is een fritzbox nemen, aangezien ziggo dit modem niet om deze reden zal omruilen aangezien deze niet defect is en normaal werkt
@MR_CHIP Weer wat geleerd dat de Ubee al bij 73graden begint.
Netjes dat het staat in de log trouwens
Alle Docsis 3.1 modems, b.v. Arris, halen die hoge temperatuur en/of voelen heel warm aan en ook de SmartWifi pods worden flink warm.
Deze nieuwe apparatuur is steeds sneller en inmiddels een stuk energie zuiniger dan met eerdere versies, maar het lijkt allemaal wel iets warmer te worden dan eerdere apparatuur.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.