1
Vraag
2
Reacties
Andychen11

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem status licht brand rood en internet valt weg

Hallo allemaal,

 

Sinds 2 dagen geleden ben ik overgestapt van KPN naar Ziggo en heb ik de installatiepakket ontvangen en aangesloten. Nu is het probleem dat de modem dagelijks willekeurig geen internetverbinding meer krijgt, de status led lamp wordt dan rood en dan verlies ik mijn internet voor zo'n 5-10 minuten en dit gebeurde gisteren ongeveer 5 keer. Vanochtend is er een Ziggo monteur langsgekomen en ik heb al een aantal keren klantenservice gebeld om een aantal dingen te controleren.

AOP is gecontroleerd/vervangen door de monteur, de coaxkabel is gecontroleerd en lijkt te werken, download/upload snelheid klopt, signaal is prima, modem is al 1x gereset. Net zojuist weer klantenservice gebeld en een nieuwe modem is onderweg en wordt geleverd morgen dus hopen dat het werkt. Volgensmij is alles gecontroleerd behalve of er iets aan de hand is met de modem die ik momenteel gebruik.

Is er iemand die een vergelijkbare probleem heeft en een oplossing weet? 

 

Mvg,

Andy

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Andychen11 ,

 

Zonde om te horen! Maandag was helaas niet meer beschikbaar, de eerst mogelijke datum was aankomende dinsdag tussen 12:00 en 18:00. Ik heb deze alvast voor je geclaimed. Mocht het niet lukken, dan kun je hem herplannen via Mijn Ziggo of via een bericht hier.

Bekijk in context

24 Reacties 24
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Kan je een schermprint plaatsen van de up- en downstreamwaarden en

de volledige netwerkhistorie van het modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

 

Plaats voor de zekerheid ook een foto van het AOP met de zich daarop bevindende splitter en een eventuele signaalversterker.

Andychen11
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, 

 

Zojuist gedaan!

Upstream, downstream, 3 screenshots van de netwerkhistorie en een foto van AOP

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Is de wandcontactdoos de eerste plaats waar de Ziggokabel je huis binnenkomt? Meestal is dit de meterkast.

Er is op de foto een niet tegen straling afgeschermde coaxconnector met een plastic kapje zichtbaar. Is deze ergens op aangesloten? Zo ja, vervang deze dan door een afgeschermd exemplaar.

 

Het log toont een RCS-melding , een teken dat er één of meer downstreamkanalen uitvallen. Dit is te zien, of juist niet te zien, door het ontbreken van een aantal kanalen in de afbeelding van de downstream.

Verder komt voorbij een T4 melding, waarbij het modem zich opnieuw opstart en aanmeldt bij de CMTS.

Opvallend is de melding Touchstone thermal event.

Het modem schiet in de thermische beveiliging door oververhitting.

 

Ik begrijp dat er een nieuw modem onderweg is. Dit kan inderdaad de oplossing blijken.

 Na ontvangst en aansluiten van het nieuwe modem kan je hier opnieuw aan de bel trekken als de problemen niet opgelost blijken.

Dat is voor dit moment het enige wat je kan doen.

Andychen11
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel voor je antwoord.

Ik weet niet of de wandcontactdoos de eerste plaats is waar de kabel binnenkomt, de monteur vanochtend heeft mijn meterkast wel gecontroleerd. De coaxconnector met een plastic kapje is volgensmij niet ergens op aangesloten, die heb ik nooit gebruikt.  Ik zie inderdaad dat de modem een melding geeft van oververhitting wat heel raar is. Als ik de modem aanvoel, voelt het niet heel warm en het staat op een vrij open plek naast mijn TV en ook naast mijn achtertuindeur waar dus genoeg koude lucht naar binnen zou moeten komen. 

 

Ik wacht het eventjes af en kijk of de modem die wordt geleverd het probleem zal verhelpen.

Bedankt voor de hulp!

Mvg,

Andy

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Plaats voor de zekerheid nog een foto van de meterkast met eventueel zichtbare groene kabel.

De thermische beveiliging zit inwendig in een component. Deze schakelt onderdelen uit bij het overschrijden van een af fabriek ingestelde kritische grens.

Je hoeft aan de buitenkant dus niks te voelen.

Andychen11
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb net even zitten kijken maar ik heb geen idee waar die groene kabel heen gaat, het komt namelijk van boven mijn meterkast en gaat de grond in.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De groene kabel is de kabel van Ziggo die van buiten naar binnen komt. 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren

Meestal zit daarop in de meterkast een 1-gats contactdoos.

KBX458_0-1647522208196.png

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Andychen11 Welkom op de Ziggo Community!

Super leuk dat je voor Ziggo gekozen hebt. Wel jammer dat je eigenlijk gelijk al problemen ervaart. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn en willen wij dan ook graag verhelpen.

Ik ben in het signaal gedoken en zie dat dit aan de hoge kant binnenkomt op het modem. Dusdanig hoog, dat dit kan leiden tot verstoorde kanalen en dus wegvallend internet. Ik zie dat je eerder foto's gestuurd hebt van jouw aansluiting. Heb je deze inmiddels verwijderd? Ik kan ze namelijk niet zien.
Ik ben net als @KBX458 erg benieuwd naar waar de kabel bij je binnenkomt en hoe het modem hierop aangesloten zit. Wil je deze foto's nog eens sturen?

Andychen11
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jiri,

 

Ik heb de fotos niet verwijderd, volgensmij zouden die nog zichtbaar moeten zijn bij het originele bericht in de bijlage. Als ik naar de plaatjes kijk van @KBX458 heb ik de 2e, 2 gaten contactdoos en die zit vast naast mijn TV in de woonkamer. Ze zitten vlak naast elkaar, vandaar dat mijn modem dus ook op mijn TV kast staat. Ik heb inmiddels vandaag mijn nieuwe modem binnen gekregen en geinstalleerd en nog geen internetuitval ervaren, hopelijk blijft dit zo!

 

Mvg,

Andy

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Andychen11 Wat stom, ik zie ze inderdaad! 🙂
Op die foto zie ik overigens een AOP met 1 gat. Het is natuurlijk even de vraag welke nou jouw eerste aansluitpunt is. Gezien je nog maar net klant bent, lijkt het mij sowieso handig dat er een monteur bij je komt kijken naar de aansluiting. Zeker ook omdat het signaal al aan de hoge kant is. Dat kan hij dan direct bijstellen. Ik heb dit ook duidelijk in de aantekeningen gezet. 

Ik heb een afspraak ingepland voor maandag 21-03 tussen 12.00 en 18.00. Wanneer dit niet gelegen komt, mag je de afspraak verplaatsen in Mijn Ziggo. 

Andychen11
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jiri,

 

Gister is er al een monteur langsgekomen, hij heeft netjes alles gecontroleerd van de contactdoos tot de kabels die ik gebruik. Er leek hier geen problemen te zijn. Vandaar dat ik dacht dat het aan de modem lag, ik zal even afwachten en zal aan de bel trekken wanneer er iets fout gaat. Dus die monteurafspraak kan voor nu afgezegd worden. Toch bedankt!

 

Mvg,

Andy

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat had ik gezien inderdaad. Ondanks alles blijft het signaal te hoog maar mag je dit uiteraard wel even aankijken 🙂
Zodra je wederom uitval ervaart, dan hoor ik het graag. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Voor de zekerheid zou je morgen nog schermprints van de gegevens van up- en downstream, plus het modemlog  kunnen plaatsen.

Andychen11
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, inmiddels een vervangende modem binnen en het werkt vrij goed. Ik ervaar alleen heel soms een kleine disconnect waardoor mijn internet voor een moment stilstaat. Ik heb screenshots bijgevoegd van de up/downstream en de log.

 

Mvg,

Andy

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik mis nog de schermprint downstream met de RS errors.

Het log laat geen opmerkelijke zaken zien.

Andychen11
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hierbij:

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het lijkt me goed dat @Jiri  op afstand nogmaals het signaal bekijkt.  Downstream is nog steeds te hoog.

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Andychen11, dankjewel voor je terugkoppeling. Erg fijn om te lezen dat het met het nieuwe modem al een stuk beter gaat. De downstream op je verbinding is inderdaad nog aan de hoge kant, dat zie ik hier ook als ik je modem uitlees. Ik stel voor om het de komende tijd goed in de gaten te houden. Als er onverhoopt weer veel problemen optreden horen we dat graag van je. Je hebt in totaal 28 dagen garantie op de werkzaamheden van de monteur en kunnen dus nog een garantiemonteur aansturen als dat nodig blijkt.

Andychen11
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Erik,

 

Kan er een afspraak gemaakt worden met een monteur voor aankomende maandag? Het lijkt erop dat mijn internet toch soms hier en daar eventjes stopt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic