Sinds een dag of 10 start mijn modem (Compal in bridge mode) opnieuw op, alle kabels/splitter los gehad en weer goed terug geplaatst, verder geen problemen met internet, werkt eigenlijk altijd prima.
Een aantal weken geleden wel kabelstoring gehad in de straat door kapot getrokken aanvoerkabel naar de kast.
Geen idee of dit een signaal of modem probleem is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De nieuwe verbindingsopbouw ging vooraf aan een T4 timeout, dit duidt op een signaalprobleem. Er kan een verband zijn met de eerdere kabelschade/-breuk. Het AOP is een ouder type (DIO-01) en kan het beste door een btv 01-SET vervangen worden, de POA-01-B door een POA-550 + F/F-kabel rood/rood naar het modem. De actuele signaalwaarden zijn goed, alleen de US Tx is aan de hoge kant.
Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat.
Hallo @Gooffy , goed dat je dit probleem hier hebt uitgeschreven zodat onze leden je hiermee konden helpen. Aan de hand van de informatie in dit topic heb ik een afspraak met een monteur ingepland voor je voor donderdagochtend. Je krijgt hierover een aparte bevestiging per mail. Lees deze wel vooraf door.
Lukt het niet om donderdagochtend thuis te zijn? Geen probleem! Je kunt deze afspraak eenvoudig verzetten via je eigen Mijn Ziggo account, via onze chat of via de Messengerknop in onze Vodafone & Ziggo app.
Laat je ons weten wat je ervaringen zijn na het bezoek van de monteur? Alvast bedankt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De nieuwe verbindingsopbouw ging vooraf aan een T4 timeout, dit duidt op een signaalprobleem. Er kan een verband zijn met de eerdere kabelschade/-breuk. Het AOP is een ouder type (DIO-01) en kan het beste door een btv 01-SET vervangen worden, de POA-01-B door een POA-550 + F/F-kabel rood/rood naar het modem. De actuele signaalwaarden zijn goed, alleen de US Tx is aan de hoge kant.
Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat.
@tobiastheebe , bedankt voor je reactie, de eerdere kabelbreuk is al meer dan een maand geleden, echter word er nog volop aan de bestrating en riool gewerkt, dit zou dus best wel eens kunnen, de uitval beurten zijn ook telkens overdag als er gewerkt word.
Zal eerst eens horen bij de buren of die ook last hebben.
Wat de US Tx waarden betreft weet ik dat die altijd al aan de hoge kant zijn geweest maar hebben verder nooit voor een probleem gezorgd.
Bij de buren navraag gedaan en die hadden juist voor de kabelbreuk last van een haperende verbinding, na de breuk nergens last meer van.
Ga eerdaags maar contact opnemen met Ziggo om het probleem voor te leggen.
het is wel verstandig als de monteur ook even de us tx in de EV controleert, het is niet de bedoeling dat deze tegen de bovengrens aan zit als een klant een poa gebruikt. het liefst komt deze uit de ev ergens tussen de 35 en 43 zodat er altijd nog wat marge is. een hoge tx kan ook duiden op kabelschade, zeker gezien de wat lage ds rx. zou het dus even goed laten doormeten
In het verleden is er 100 meter verderop blikseminslag geweest waardoor het modem (motorola) hier na een flinke geknetter het niet overleeft heeft, wellicht dat er toen al wat gebeurt is waardoor er altijd al een hoge US tx waarde te zien was, vorige week zelf waardes van 50-52 gezien, na een reboot
was dit weer beneden de 50, vrees dat er dus meer aan de hand is.
De hoofd kabel die ze kapot getrokken hadden is naar de andere kant van de wijk, de kabel naar onze woning gaat onder een andere straat door (kast bijna op de hoek) en deze straat hebben ze ook open gehad voor riool werkzaamheden, zou dus ook heel goed mogelijk wezen dat daar wat beschadigt is.
Vandaag zijn er geen werkzaamheden en ook geen uitval gehad.
Hoop dat er hier nog iemand van Ziggo voorbij komt en anders ga ik wel bellen.
Hallo @Gooffy , goed dat je dit probleem hier hebt uitgeschreven zodat onze leden je hiermee konden helpen. Aan de hand van de informatie in dit topic heb ik een afspraak met een monteur ingepland voor je voor donderdagochtend. Je krijgt hierover een aparte bevestiging per mail. Lees deze wel vooraf door.
Lukt het niet om donderdagochtend thuis te zijn? Geen probleem! Je kunt deze afspraak eenvoudig verzetten via je eigen Mijn Ziggo account, via onze chat of via de Messengerknop in onze Vodafone & Ziggo app.
Laat je ons weten wat je ervaringen zijn na het bezoek van de monteur? Alvast bedankt!
Goedemiddag @Meindert , bedankt voor het inplannen van een monteur, ben benieuwd wat of zijn bevindingen zullen zijn.
Heb inmiddels wel het tijdstip aangepast.
Laat zeker even weten hoe en wat als de monteur geweest is.
Monteur is vanmorgen geweest, zeer vriendelijk man heeft werkelijk alles doorgemeten zowel binnenshuis als in de kast.
Geen kabelschade ook niet in de toevoerkabel naar de kast, wel was de US tx veel te hoog en dit is aangepast in de kast, de waardes zijn nu 45 - 46.
Hij heeft het AOP vervangen en ook de splitter is vervangen voor een POA-550.
Verder word er een nieuw modem opgestuurd om er zeker van te zijn dat alles uitgesloten is, meld me nog als het nieuwe modem draait.
Ben zeer tevreden over het bezoek van de monteur.
Vandaag het nieuwe modem ontvangen, deze maar gelijk omgeruild, gelukkig paste de oude beugel van het compal modem, startte een paar keer opnieuw, bij de laatste keer kwam hij ook op in Bridge-mode, alleen login password aanpassen en gaan.
Alle waardes zien er goed uit dus helemaal Top.
Nog bedankt allen voor de reacties en hopelijk meld ik me voorlopig niet meer met een probleem 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.