Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Mkipz
Level 1

Modem spontaan reboot daarna geen dhcp meer

Hoi,

sinds enkele weken spontaan reboots van de modem, hierna is er geen internet verbinding meer. Er worden namelijk door de dhcp server op dat moment geen ip addressen uitgegeven. Wanneer ik een vast ip instel werk het wel.

Dit is eigenlijk alleen te fixen door de DHCP server uit te zetten, de instelling opslaan en de DHCP server weer aan te zetten en op te slaan. De ip adressen worden dan ook weer uitgedeeld.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? er is inmiddels een vervanger voor mijn modem onderweg maar was toch wel benieuwd of meer mensen zijn die hier last van hebben.

Groet,
Dion
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mkipz
Level 1
Topicstarter
Dus:

na meerdere keren de afgelopen dagen gebeld te hebben met ziggo omdat mijn modem het niet deed/geen dhcp uitgaf. een nieuwe modem onvangen te hebben en vervolgens weer met het probleem zat dat mijn SONOS niet meer op het netwerk kwam.

Aantal keer te horen gekregen heb dat ik mijn eigen hier maar moest melden omdat ze niks afwisten van DHCP en de technische dienst ook niet echt.

Zojuist mijn modem in bridgemode laten zetten, alle ip reserveringen in mijn nieuwe router gezet en alles werkt weer naar behoren. mijn SONOS was binnen 2 min weer op het netwerk. het was wel vreemd want mijn nieuwe modem was wel een compal modem en geen arris modem.

Nu werkt alles weer zoals ik wil.

Dus dit topic kan dicht.

Bekijk in context

Ga naar reactie
10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Mkipz Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
0 Kudos
Mkipz
Level 1
Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn nieuwe modem gehad maar die doet het al helemaal niet. ik heb 15 reserveringen toegevoegd en apparaten krijgen de ips niet toegedeeld, zodra ik de reservering uit het modem haal krijgen ze gelijk een ip adres.
Down

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
0 Kudos
Mkipz
Level 1
Topicstarter
Be rt wrote:

ik snap niet helemaal wat een splitter te maken heeft met een DHCP issue in het modem. ik zal morgen een foto maken.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Mkipz "ik snap niet helemaal wat een splitter te maken heeft met een DHCP issue in het modem. ik zal morgen een foto maken."

Topic titel: "Modem spontaan reboot daarna geen dhcp meer."

Ik probeer te vinden waar de spontane reboot vandaan komt en de fouten in de netwerkhistorie.
Iets met elkaar te maken? Mogelijk, geen idee.
0 Kudos
Mkipz
Level 1
Topicstarter
Zie foto, geen andere splitters aanwezig.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Mogelijk kan het witte kapje een oorzaak zijn, als dat te ver over de splitter zit, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos.
Hier en bij de buren liggen de witte kapjes al in het grijze archief en geen storingen meer.
Al menige keer tegengekomen in de praktijk en op het forum.

Hoop dat dit bij jou ook de oorzaak is en de oplossing.
0 Kudos
Mkipz
Level 1
Topicstarter
De reboots van het modem valt opzicht wel mee, ik heb tegenwoordig meer last van de DHCP server die niks meer uit geeft. als ik dan kijk in de logs zie ik niet dat het modem gerestart is. Ik zal sowieso dat witte kapje er afhalen.
Mkipz
Level 1
Topicstarter
Dus:

na meerdere keren de afgelopen dagen gebeld te hebben met ziggo omdat mijn modem het niet deed/geen dhcp uitgaf. een nieuwe modem onvangen te hebben en vervolgens weer met het probleem zat dat mijn SONOS niet meer op het netwerk kwam.

Aantal keer te horen gekregen heb dat ik mijn eigen hier maar moest melden omdat ze niks afwisten van DHCP en de technische dienst ook niet echt.

Zojuist mijn modem in bridgemode laten zetten, alle ip reserveringen in mijn nieuwe router gezet en alles werkt weer naar behoren. mijn SONOS was binnen 2 min weer op het netwerk. het was wel vreemd want mijn nieuwe modem was wel een compal modem en geen arris modem.

Nu werkt alles weer zoals ik wil.

Dus dit topic kan dicht.
Ga naar reactie
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Fijn dat alles weer werkt, Mkipz 🙂
0 Kudos