1
Vraag
2
Reacties
antagion

Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Modem schiet elke 3 dagen in DS-partial bounding

Beste Mede community leden, 

 

Ik zit met een vraag, deze heb ik ook bij de helpdesk belegd en hun hebben mijn modem herstart/gereset. 

 

Sinds de laatste storing bij ziggo (vorige week) heb ik elke 3-4 dagen dat mijn modem in DS-partialbounding schiet, hier door is mijn internet max 300 ipv 600 en zijn mijn pingtijden 500+ms. 

Nu had ik even ingelogd op mijn modem en kwam ik er achter dat de power waarde (na mijn eigen onderzoek ook op dit forum) best hoog zijn. Ze klimmen ook langzaam weer richting de 10-11dbm 

 

ziggo.jpg

Modem betreft een: ubee 1318zg met software versie 12.5.8008.S15.ZIGGO

 

Ik vroeg mij af kan dit zorgen voor het feit dat ik een "halve" verbinding heb met Ziggo, of is er iets anders aan de hand?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 264Likes

Hi @antagion, dank voor je update. Fijn dat ping & snelheid weer in orde is! Wat betreft de Verbonden (Partial bonding DS) melding, theoretisch gezien wil hij de downstream via 24 (+-) kanalen laten lopen. Er is bij deze melding dan iets mis met minstens één van die kanalen, Partial bonding kan je dan zien als gedeeltelijk verbonden. Dit kan zich in de praktijk uiten als een signaalprobleem, al hoeft dat niet direct voor een probleem te zorgen. In dit geval zijn er nog heel veel kanalen over die wel goed werken en waar nu alle verkeer over kan gaan. 

Nu kunnen we ons blindstaren op de foutmelding en het feit dat het dus op 1 kanaal fout gaat. Maar eerlijk? Ik ben persoonlijk meer fan van niet morrelen aan wat nu goed werkt. De andere kanalen zorgen voor een prima verbinding, en je geeft zelf ook al aan dat je nu geen problemen ervaart. Mijn voorstel is dus om het te laten zoals het is, maar uiteraard vooral aan de bel te trekken als er wel iets fout gaat! Wat vind je hiervan?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61443Posts
  • 4183Oplossingen
  • 15606Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

antagion
topicstarter
Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Bert, 

 

Ik heb vandaag van Ziggo een nieuwe splitter ontvangen (zie foto) echter zijn de waardes niet niet echt beter op geworden.  Maar tot op heden blijft de verbinding wel Verbonden (Bridge mode)

 

Toevoeging 17:05:
Internet snelheid neemt weer af, tot 230mbps (abbo 600/40), modem nog wel verbonden zonder problemen, volgens de status melding.

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61443Posts
  • 4183Oplossingen
  • 15606Likes

Hier zal Ziggo dieper in de systemen moeten gaan kijken.

Een Ziggo moderator kan dat uitvoeren.

 

Ik begrijp dat je via meerdere kanalen verbinding zoekt met Ziggo, dat mag natuurlijk, maar dat veroorzaakt wel dat één en ander mogelijk niet helemaal goed begrepen gaat worden als er andere acties uitgevoerd zijn door anderen of dat er mogelijk dubbele acties uitgevoerd gaan worden die elkaar in de weg gaan zitten met mogelijke problemen tot gevolg.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

antagion
topicstarter
Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Bert  schreef:

Ik begrijp dat je via meerdere kanalen verbinding zoekt met Ziggo, dat mag natuurlijk, maar dat veroorzaakt wel dat één en ander mogelijk niet helemaal goed begrepen gaat worden als er andere acties uitgevoerd zijn door anderen of dat er mogelijk dubbele acties uitgevoerd gaan worden die elkaar in de weg gaan zitten met mogelijke problemen tot gevolg.


Op dit moment loopt er geen actie meer vanuit Ziggo, hun actie was het leveren van een nieuwe splitter/kabel ter vervanging van de oude. Ik hoop dat eventueel een Ziggo moderator verdere adviezen kunnen geven. 

 

Wat mij wel opvalt, is dat meerdere mensen het zelfde euvel hebben na een internet uitval, dit was bij mij ook het geval. Ik wacht rustig op een moderator, mocht deze langswaaien 🙂 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2761Posts
  • 393Oplossingen
  • 969Likes

Goedemorgen @antagion, een te hoge ping is iets wat je liever niet wilt! Ik heb even gekeken naar het signaal op je modem zelf, dit ziet er goed uit. Hij heeft afgelopen week een beetje geschommeld maar lijkt nu weer door te lopen op het oude niveau. Ervaar je de problemen nog steeds? Dan gaan we een monteur inplannen die verder het signaal in duikt. De voorwaarden van een bezoek vind je hier. Ik hoor het graag van je 🙂 

antagion
topicstarter
Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Lotte ,

Bedankt voor je bericht! 

 

De ping & snelheid is weer in orde ~10ms, echter staat mijn modem weer in Verbonden (Partial bonding DS), dat lijkt mij toch niet in orde?  Als dit wel zo is dan hoor ik het graag 🙂

 

antagion_1-1645035559689.png

Ter referentie nog even de signaal waarde van 16/02/2022 19.07 er bij geplakt mocht het interessant zijn. 

 

CM Downstream Channel Info
ChannelLock StatusChannel TypeChannel IDFrequencyWidthPowerSNRModulation Profile IDCorrectablesUncorrectables
1LockedSC-QAM Downstream5634000000 Hz8000000 Hz9.9 dBmV41.8 dBQAM25600
2LockedSC-QAM Downstream2610000000 Hz8000000 Hz10.3 dBmV42.3 dBQAM25600
3LockedSC-QAM Downstream3618000000 Hz8000000 Hz10.1 dBmV42.2 dBQAM25600
4LockedSC-QAM Downstream4626000000 Hz8000000 Hz10 dBmV42.1 dBQAM25620
5LockedSC-QAM Downstream6642000000 Hz8000000 Hz9.9 dBmV41.6 dBQAM25630
6LockedSC-QAM Downstream7650000000 Hz8000000 Hz10 dBmV41.6 dBQAM25620
7LockedSC-QAM Downstream8658000000 Hz8000000 Hz10 dBmV41.9 dBQAM25630
8LockedSC-QAM Downstream9666000000 Hz8000000 Hz10 dBmV41.9 dBQAM25610
9LockedSC-QAM Downstream10674000000 Hz8000000 Hz9.8 dBmV40.6 dBQAM25600
10LockedSC-QAM Downstream11682000000 Hz8000000 Hz9.6 dBmV42 dBQAM25610
11LockedSC-QAM Downstream12690000000 Hz8000000 Hz9.5 dBmV41.9 dBQAM25610
12LockedSC-QAM Downstream13698000000 Hz8000000 Hz8.9 dBmV41.6 dBQAM25630
13LockedSC-QAM Downstream14706000000 Hz8000000 Hz8.5 dBmV41.5 dBQAM25650
14LockedSC-QAM Downstream15714000000 Hz8000000 Hz8.8 dBmV41.9 dBQAM25630
15LockedSC-QAM Downstream16722000000 Hz8000000 Hz8.8 dBmV41.8 dBQAM25610
16LockedSC-QAM Downstream17730000000 Hz8000000 Hz8.9 dBmV41.6 dBQAM25600
17LockedSC-QAM Downstream18738000000 Hz8000000 Hz9.2 dBmV41.7 dBQAM25640
18LockedSC-QAM Downstream19746000000 Hz8000000 Hz9.4 dBmV41.8 dBQAM25620
19LockedSC-QAM Downstream20754000000 Hz8000000 Hz8.8 dBmV41.5 dBQAM25620
20LockedSC-QAM Downstream21762000000 Hz8000000 Hz8 dBmV41.2 dBQAM25630
21LockedSC-QAM Downstream22770000000 Hz8000000 Hz8 dBmV41.3 dBQAM25640
22LockedSC-QAM Downstream23778000000 Hz8000000 Hz8.1 dBmV41.5 dBQAM25620
23LockedSC-QAM Downstream24786000000 Hz8000000 Hz7.9 dBmV41.2 dBQAM25630
24LockedSC-QAM Downstream25794000000 Hz8000000 Hz7.9 dBmV40.6 dBQAM2562800
25LockedSC-QAM Downstream26802000000 Hz8000000 Hz8.3 dBmV41.1 dBQAM25630
26LockedSC-QAM Downstream27810000000 Hz8000000 Hz8.1 dBmV41.1 dBQAM25690
27LockedSC-QAM Downstream28818000000 Hz8000000 Hz7.7 dBmV40.9 dBQAM25610
28LockedSC-QAM Downstream29826000000 Hz8000000 Hz7.8 dBmV41.1 dBQAM25670
29LockedSC-QAM Downstream30834000000 Hz8000000 Hz8.3 dBmV41.2 dBQAM25640
30LockedSC-QAM Downstream31842000000 Hz8000000 Hz8.6 dBmV41.2 dBQAM25670
31LockedSC-QAM Downstream32850000000 Hz8000000 Hz8.9 dBmV41.3 dBQAM2562666
32LockedOFDM Downstream33917000000 Hz93000 kHz7.2 dBmV40.0 dBOFDM PLC9186750

 

 

 

CM Upstream Channel Info
ChannelLock StatusChannel TypeChannel IDFrequencyWidthPowerModulation/Profile ID
1LockedATDMA152000000 Hz6400000 Hz42.8 dBmV2
2LockedATDMA244500000 Hz6400000 Hz42.5 dBmV2
3LockedATDMA336000000 Hz6400000 Hz42.8 dBmV2
4LockedATDMA458800000 Hz6400000 Hz42.8 dBmV2
Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 264Likes

Hi @antagion, dank voor je update. Fijn dat ping & snelheid weer in orde is! Wat betreft de Verbonden (Partial bonding DS) melding, theoretisch gezien wil hij de downstream via 24 (+-) kanalen laten lopen. Er is bij deze melding dan iets mis met minstens één van die kanalen, Partial bonding kan je dan zien als gedeeltelijk verbonden. Dit kan zich in de praktijk uiten als een signaalprobleem, al hoeft dat niet direct voor een probleem te zorgen. In dit geval zijn er nog heel veel kanalen over die wel goed werken en waar nu alle verkeer over kan gaan. 

Nu kunnen we ons blindstaren op de foutmelding en het feit dat het dus op 1 kanaal fout gaat. Maar eerlijk? Ik ben persoonlijk meer fan van niet morrelen aan wat nu goed werkt. De andere kanalen zorgen voor een prima verbinding, en je geeft zelf ook al aan dat je nu geen problemen ervaart. Mijn voorstel is dus om het te laten zoals het is, maar uiteraard vooral aan de bel te trekken als er wel iets fout gaat! Wat vind je hiervan?

antagion
topicstarter
Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank @Monica voor de info met betrekking tot de "foutmelding". Ik ben het er helemaal mee eens, lekker zo laten aangezien het goed gaat!

 

Goed weekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic