Ziggo verhoogt de internetsnelheden
We merken dat internet nu onmisbaar is in onze samenleving. Het wordt steeds intensiever gebruikt. Live online TV kijken, gamen, videobellen en met meerdere mensen tegelijk thuiswerken zijn slechts en...
Beste mensen,
Sinds afgelopen week (ik gok vanaf 18 januari) valt meerdere keren per dag mijn internetverbinding weg. De connectbox lijkt zichzelf opnieuw op te starten zodra de verbinding wegvalt, na ongeveer 5-10 minuten is de verbinding weer terug.
Vóór 18 januari werkte mijn verbinding prima. Ik heb geen nieuwe apparaten geplaatst, iets aan mijn installatie veranderd of een andere wijziging toegepast. Toen ik lid werd in 2019 is bij aanvang van het abonnement het AOP door een ziggo monteur vervangen.
Het is nogal vervelend, want ik ben docent en val daarom (ook tijdens avondlessen) midden in een les voor enkele minuten weg.
Hieronder de logs van de connectbox:
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
1 | 50900000 | 41.8 | 5120 | 64 qam | 8 |
2 | 28600000 | 41.8 | 2560 | 64 qam | 12 |
3 | 31800000 | 42 | 2560 | 64 qam | 11 |
4 | 37100000 | 41.8 | 5120 | 64 qam | 10 |
5 | 44000000 | 41.8 | 5120 | 64 qam | 9 |
6 | 57800000 | 42 | 5120 | 64 qam | 7 |
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal | Kanaal soort | T1 Timeouts | T2 Timeouts | T3 Timeouts | T4 Timeouts |
---|---|---|---|---|---|
1 | ATDMA | 0 | 0 | 4 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 2 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 1 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 1 | 0 |
5 | ATDMA | 0 | 0 | 2 | 0 |
6 | ATDMA | 0 | 0 | 3 | 0 |
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | SNR (dB) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
1 | 786000000 | 0.2 | 36 | 256 qam | 24 |
2 | 610000000 | 1.2 | 35 | 256 qam | 2 |
3 | 618000000 | 0.2 | 35 | 256 qam | 3 |
4 | 626000000 | 0.5 | 35 | 256 qam | 4 |
5 | 634000000 | 1.5 | 35 | 256 qam | 5 |
6 | 642000000 | 1.9 | 36 | 256 qam | 6 |
7 | 650000000 | 1.5 | 35 | 256 qam | 7 |
8 | 658000000 | 1.9 | 36 | 256 qam | 8 |
9 | 666000000 | 2 | 36 | 256 qam | 9 |
10 | 674000000 | 2.5 | 36 | 256 qam | 10 |
11 | 682000000 | 2.2 | 36 | 256 qam | 11 |
12 | 690000000 | 1.4 | 36 | 256 qam | 12 |
13 | 698000000 | 1.4 | 36 | 256 qam | 13 |
14 | 706000000 | 1.7 | 36 | 256 qam | 14 |
15 | 714000000 | 1.7 | 36 | 256 qam | 15 |
16 | 722000000 | 1.5 | 36 | 256 qam | 16 |
17 | 730000000 | 0.7 | 36 | 256 qam | 17 |
18 | 738000000 | 0.9 | 36 | 256 qam | 18 |
19 | 746000000 | 1.5 | 36 | 256 qam | 19 |
20 | 754000000 | 1.5 | 36 | 256 qam | 20 |
21 | 762000000 | 0.7 | 36 | 256 qam | 21 |
22 | 770000000 | 0 | 35 | 256 qam | 22 |
23 | 778000000 | 0 | 36 | 256 qam | 23 |
24 | 602000000 | 1.7 | 35 | 256 qam | 1 |
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal | Locked Status | RxMER (dB) | Fouten voor RS | Fouten na RS |
---|---|---|---|---|
1 | Locked | 36.6 | 106 | 721 |
2 | Locked | 35.5 | 715 | 32 |
3 | Locked | 35 | 3426 | 34 |
4 | Locked | 35.5 | 1070 | 14 |
5 | Locked | 35.5 | 594 | 21 |
6 | Locked | 36.3 | 207 | 0 |
7 | Locked | 35.7 | 172 | 0 |
8 | Locked | 36.3 | 105 | 15 |
9 | Locked | 36.3 | 170 | 0 |
10 | Locked | 36.3 | 93 | 158 |
11 | Locked | 36.6 | 75 | 86 |
12 | Locked | 36.6 | 85 | 72 |
13 | Locked | 36.6 | 87 | 184 |
14 | Locked | 36.3 | 61 | 79 |
15 | Locked | 36.3 | 69 | 80 |
16 | Locked | 36.6 | 75 | 107 |
17 | Locked | 36.6 | 120 | 17 |
18 | Locked | 36.3 | 86 | 80 |
19 | Locked | 36.6 | 97 | 49 |
20 | Locked | 36.3 | 94 | 265 |
21 | Locked | 36.3 | 75 | 325 |
22 | Locked | 35.7 | 45398815 | 64715 |
23 | Locked | 36.3 | 1599528 | 2841 |
24 | Locked | 35.7 | 241 | 127 |
24/01/2021 12:35:50 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
24/01/2021 12:30:15 | notice | LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
24/01/2021 00:45:26 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23/01/2021 23:04:59 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23/01/2021 20:47:49 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23/01/2021 20:38:8 | notice | LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23/01/2021 19:37:41 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23/01/2021 19:13:9 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23/01/2021 19:08:33 | notice | LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23/01/2021 18:37:38 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23/01/2021 18:13:10 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23/01/2021 17:28:52 | Fout | Service Change Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23/01/2021 14:31:11 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23/01/2021 14:03:44 | Fout | DCC rejected authentication failure;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/01/2021 23:35:24 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/01/2021 20:54:46 | notice | LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/01/2021 20:51:32 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/01/2021 18:36:15 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/01/2021 17:32:54 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/01/2021 17:06:38 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0 |
Er lijkt wat ruis op de lijn te zitten. De signaalwaardes zijn wel goed. Wellicht kan de helpdesk meer zien.
Wij hebben exact hetzelfde probleem, en hopen het met een nieuwe modem op te lossen. Laat even weten als je de oorzaak gevonden hebt. Sinds afgelopen maandag verschillende keren dat het internet 5-10 min weg valt.
Hello, we have the same problem with connect box. It reboots it self a few times per 24 hours.
The error log is the same as @Jellypudding.
Iraida wrote:Hello, we have the same problem with connect box. It reboots it self a few times per 24 hours.
The error log is the same as @Jellypudding.
you can create your own topic in which we can help you so we keep the community organized. if you use my tag I can help you in your own topic
En het is weer zo ver... Sinds afgelopen vrijdag ligt meerdere keren per uur de verbinding eruit. In januari al contact gehad met de klantenservice die zeiden dat ik mijn modem moest resetten. Heeft toen in januari niet geholpen en nu helaas ook weer niet. Toch vreemd dat de verbinding eind januari t/m eind maart in orde was...?
Tijd Prioriteit Omschrijving
28/03/2021 22:26:25 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 22:02:35 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:59:52 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:36:1 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:33:18 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:23:8 Fout Service Add Ack rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:11:37 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:07:19 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:03:39 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:03:36 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:00:49 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 20:46:23 Fout DCC rejected authentication failure;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 20:43:18 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 18:13:33 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 18:12:1 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 18:09:15 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 18:09:12 Fout Service Add Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 16:47:19 Fout DCC rejected authentication failure;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 14:49:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 13:47:21 Fout DCC rejected authentication failure;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
@Jellypudding Poeh! Ik heb je verbinding vanuit hier ook door de mangel gehaald en zie het afgelopen weekend inderdaad behoorlijk wat instabiliteit. Vandaag lijkt het weer oké te zijn. k weet niet wat er precies gebeurd is, maar dit moeten we nader onderzoeken. Wil je een foto van de hoofdaansluiting maken en delen?
Bij deze.
Splitter is toen ik hier kwam wonen in 2019 vervangen door een monteur van Ziggo. Het betreft een drive-in woning, dus de coaxkabel op de 2e foto gaat vanaf de garage naar de 1e verdieping richting de splitter.
Op vrijdag 19 maart was er tussen 14.00-15.00 een monteur van ziggo bezig in het kastje in mijn straat, misschien dat daar iets is misgegaan?
Dank je @Jellypudding! Er vallen mij 2 dingen op:
- Op foto 1 zie ik een kabel met wat schade. Dat moet hersteld worden door de monteur
- Op foto 2 zie ik een POA1 splitter met een wit kapje gemonteerd. We raden aan om dit witte kapje te verwijderen, want hierdoor komt het soms voor dat de splitter niet goed aansluit op de wandcontactdoos. Hier vind je uitleg hoe je het kapje verwijdert.
Voor wat betreft punt 1 heb ik een gratis monteur ingepland voor aanstaande donderdag 1 april in het tijdvak 08.00 - 13.00 uur. Heb je corona gerelateerde klachten of komt het niet uit? Wijzig dan de afspraak via Mijn Ziggo.
Daarnaast deel ik deze aanvullende coronamaatregelen nog met je:
- De deur naar de tuin/balkon dient opengezet te worden indien er in de woonkamer wordt gewerkt
- Ventileer alsjeblieft in elke andere ruimte waar de monteur werkt
- Draag een mondkapje als je in dezelfde ruimte bent als de monteur
- Houdt 1,5 meter afstand tot de monteur
- De monteur mag het enige bezoek zijn op het moment van de afspraak naast het huishouden van jou, anders voert hij zijn werk niet uit
Houd je ons op de hoogte hoe het hierna functioneert?
Ik zal vanmiddag het witte kapje alvast verwijderen en de aansluiting er opnieuw in drukken. Alvast bedankt voor het aanvragen van een monteur. Je hoort nog van me :).
Moet eerlijk bekennen dat ik de monteursafspraak geannuleerd heb. Stond in de email dat me dat (minimaal) 50 euro ging kosten. Ik betaal 70 euro per maand aan ziggo, dus vind het wel prima.
Die kabel waar hij als eerste binnenkomt is toen de monteur in 2019 kwam geïnspecteerd en toen was er niks mis mee. In de tijd dat ik hier woon heb ik niet aan die kabel gezeten en tot ongeveer januari 2021 heeft het altijd prima gewerkt.
Inmiddels ziggo maar opgezegd en ga ik mijn geluk met kpn glasvezel proberen. Eigenlijk dit hele weekend niks kunnen doen waar internet voor nodig is, om de 20 minuten wordt de verbinding verbroken. Televisie werkt wel feilloos, dus dat scheelt............
Ook wel erg naar dat je gelijk op zaterdag gebeld wordt door iemand van ziggo of je zeker weet je dat wilt overstappen. Als je dan je probleem uitlegt komen ze aan de telefoon helaas ook niet verder dan "reset je modem".
Hi @Jellypudding
Ik snap dat je schrikt van een email waarin € 50,- wordt benoemd. Deze kosten zijn echter alleen voor jouw rekening op het moment dat het probleem zit bij een kabel/splitter die we zelf hadden kunnen checken en de monteur komt voor groene of in dit geval, geverfde witte kabel waar schade te zien is. De monteurskosten waren in dit geval niet voor jouw rekening geweest.
Ontzettend jammer om te lezen dat je er hierdoor oor kiest om je abonnement op te zetten maar dit is en blijft uiteraard helemaal je eigen keus. Ik wens je alle geluk bij je nieuwe provider en als je toch in de toekomst weer voor Ziggo kiest dan ontvangen we je met open armen 🙂
We merken dat internet nu onmisbaar is in onze samenleving. Het wordt steeds intensiever gebruikt. Live online TV kijken, gamen, videobellen en met meerdere mensen tegelijk thuiswerken zijn slechts en...