Jellypudding

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Modem reset zichzelf dagelijks, T3 errors

Beste mensen,

Sinds afgelopen week (ik gok vanaf 18 januari) valt meerdere keren per dag mijn internetverbinding weg. De connectbox lijkt zichzelf opnieuw op te starten zodra de verbinding wegvalt, na ongeveer 5-10 minuten is de verbinding weer terug.

 

Vóór 18 januari werkte mijn verbinding prima. Ik heb geen nieuwe apparaten geplaatst, iets aan mijn installatie veranderd of een andere wijziging toegepast. Toen ik lid werd in 2019 is bij aanvang van het abonnement het AOP door een ziggo monteur vervangen.

Het is nogal vervelend, want ik ben docent en val daarom (ook tijdens avondlessen) midden in een les voor enkele minuten weg.

Hieronder de logs van de connectbox:

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 50900000 41.8 5120 64 qam 8
2 28600000 41.8 2560 64 qam 12
3 31800000 42 2560 64 qam 11
4 37100000 41.8 5120 64 qam 10
5 44000000 41.8 5120 64 qam 9
6 57800000 42 5120 64 qam 7


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 4 0
2 ATDMA 0 0 2 0
3 ATDMA 0 0 1 0
4 ATDMA 0 0 1 0
5 ATDMA 0 0 2 0
6 ATDMA 0 0 3 0

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 786000000 0.2 36 256 qam 24
2 610000000 1.2 35 256 qam 2
3 618000000 0.2 35 256 qam 3
4 626000000 0.5 35 256 qam 4
5 634000000 1.5 35 256 qam 5
6 642000000 1.9 36 256 qam 6
7 650000000 1.5 35 256 qam 7
8 658000000 1.9 36 256 qam 8
9 666000000 2 36 256 qam 9
10 674000000 2.5 36 256 qam 10
11 682000000 2.2 36 256 qam 11
12 690000000 1.4 36 256 qam 12
13 698000000 1.4 36 256 qam 13
14 706000000 1.7 36 256 qam 14
15 714000000 1.7 36 256 qam 15
16 722000000 1.5 36 256 qam 16
17 730000000 0.7 36 256 qam 17
18 738000000 0.9 36 256 qam 18
19 746000000 1.5 36 256 qam 19
20 754000000 1.5 36 256 qam 20
21 762000000 0.7 36 256 qam 21
22 770000000 0 35 256 qam 22
23 778000000 0 36 256 qam 23
24 602000000 1.7 35 256 qam 1


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 36.6 106 721
2 Locked 35.5 715 32
3 Locked 35 3426 34
4 Locked 35.5 1070 14
5 Locked 35.5 594 21
6 Locked 36.3 207 0
7 Locked 35.7 172 0
8 Locked 36.3 105 15
9 Locked 36.3 170 0
10 Locked 36.3 93 158
11 Locked 36.6 75 86
12 Locked 36.6 85 72
13 Locked 36.6 87 184
14 Locked 36.3 61 79
15 Locked 36.3 69 80
16 Locked 36.6 75 107
17 Locked 36.6 120 17
18 Locked 36.3 86 80
19 Locked 36.6 97 49
20 Locked 36.3 94 265
21 Locked 36.3 75 325
22 Locked 35.7 45398815 64715
23 Locked 36.3 1599528 2841
24 Locked 35.7 241 127

 

24/01/2021 12:35:50 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/01/2021 12:30:15 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/01/2021 00:45:26 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/01/2021 23:04:59 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/01/2021 20:47:49 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/01/2021 20:38:8 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/01/2021 19:37:41 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/01/2021 19:13:9 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/01/2021 19:08:33 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/01/2021 18:37:38 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/01/2021 18:13:10 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/01/2021 17:28:52 Fout Service Change Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/01/2021 14:31:11 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/01/2021 14:03:44 Fout DCC rejected authentication failure;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/01/2021 23:35:24 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/01/2021 20:54:46 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/01/2021 20:51:32 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/01/2021 18:36:15 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/01/2021 17:32:54 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/01/2021 17:06:38 Let op!

Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0

12 Reacties 12
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Er lijkt wat ruis op de lijn te zitten. De signaalwaardes zijn wel goed. Wellicht kan de helpdesk  meer zien.

JaspervdKlunder

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben exact hetzelfde probleem, en hopen het met een nieuwe modem op te lossen. Laat even weten als je de oorzaak gevonden hebt. Sinds afgelopen maandag verschillende keren dat het internet 5-10 min weg valt.

Iraida

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hello, we have the same problem with connect box. It reboots it self a few times per 24 hours.

The error log is the same as @Jellypudding.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Iraida wrote:

Hello, we have the same problem with connect box. It reboots it self a few times per 24 hours.

The error log is the same as @Jellypudding.

you can create your own topic in which we can help you so we keep the community organized.  if you use my tag I can help you in your own topic

Jellypudding
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

En het is weer zo ver... Sinds afgelopen vrijdag ligt meerdere keren per uur de verbinding eruit. In januari al contact gehad met de klantenservice die zeiden dat ik mijn modem moest resetten. Heeft toen in januari niet geholpen en nu helaas ook weer niet. Toch vreemd dat de verbinding eind januari t/m eind maart in orde was...?

 

Tijd Prioriteit Omschrijving
28/03/2021 22:26:25 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 22:02:35 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:59:52 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:36:1 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:33:18 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:23:8 Fout Service Add Ack rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:11:37 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:07:19 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:03:39 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:03:36 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 21:00:49 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 20:46:23 Fout DCC rejected authentication failure;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 20:43:18 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 18:13:33 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 18:12:1 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 18:09:15 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 18:09:12 Fout Service Add Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 16:47:19 Fout DCC rejected authentication failure;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 14:49:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2021 13:47:21 Fout DCC rejected authentication failure;CM-MAC=18:35:d1:72:bc:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:ea:82;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Jellypudding
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

zig.png

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Jellypudding Poeh! Ik heb je verbinding vanuit hier ook door de mangel gehaald en zie het afgelopen weekend inderdaad behoorlijk wat instabiliteit. Vandaag lijkt het weer oké te zijn. k weet niet wat er precies gebeurd is, maar dit moeten we nader onderzoeken. Wil je een foto van de hoofdaansluiting maken en delen? 

Jellypudding
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bij deze.

 

Splitter is toen ik hier kwam wonen in 2019 vervangen door een monteur van Ziggo. Het betreft een drive-in woning, dus de coaxkabel op de 2e foto gaat vanaf de garage naar de 1e verdieping richting de splitter.

 

Op vrijdag 19 maart was er tussen 14.00-15.00 een monteur van ziggo bezig in het kastje in mijn straat, misschien dat daar iets is misgegaan?

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dank je @Jellypudding! Er vallen mij 2 dingen op:

- Op foto 1 zie ik een kabel met wat schade. Dat moet hersteld worden door de monteur

- Op foto 2 zie ik een POA1 splitter met een wit kapje gemonteerd. We raden aan om dit witte kapje te verwijderen, want hierdoor komt het soms voor dat de splitter niet goed aansluit op de wandcontactdoos. Hier vind je uitleg hoe je het kapje verwijdert.

Voor wat betreft punt 1 heb ik een gratis monteur ingepland voor aanstaande donderdag 1 april in het tijdvak 08.00 - 13.00 uur. Heb je corona gerelateerde klachten of komt het niet uit? Wijzig dan de afspraak via Mijn Ziggo.

Daarnaast deel ik deze aanvullende coronamaatregelen nog met je:

- De deur naar de tuin/balkon dient opengezet te worden indien er in de woonkamer wordt gewerkt
- Ventileer alsjeblieft in elke andere ruimte waar de monteur werkt
- Draag een mondkapje als je in dezelfde ruimte bent als de monteur
- Houdt 1,5 meter afstand tot de monteur
- De monteur mag het enige bezoek zijn op het moment van de afspraak naast het huishouden van jou, anders voert hij zijn werk niet uit

Houd je ons op de hoogte hoe het hierna functioneert?

Jellypudding
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik zal vanmiddag het witte kapje alvast verwijderen en de aansluiting er opnieuw in drukken. Alvast bedankt voor het aanvragen van een monteur. Je hoort nog van me :).

Jellypudding
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Moet eerlijk bekennen dat ik de monteursafspraak geannuleerd heb. Stond in de email dat me dat (minimaal) 50 euro ging kosten. Ik betaal 70 euro per maand aan ziggo, dus vind het wel prima.

 

Die kabel waar hij als eerste binnenkomt is toen de monteur in 2019 kwam geïnspecteerd en toen was er niks mis mee. In de tijd dat ik hier woon heb ik niet aan die kabel gezeten en tot ongeveer januari 2021 heeft het altijd prima gewerkt.

 

Inmiddels ziggo maar opgezegd en ga ik mijn geluk met kpn glasvezel proberen. Eigenlijk dit hele weekend niks kunnen doen waar internet voor nodig is, om de 20 minuten wordt de verbinding verbroken. Televisie werkt wel feilloos, dus dat scheelt............

 

Ook wel erg naar dat je gelijk op zaterdag gebeld wordt door iemand van ziggo of je zeker weet je dat wilt overstappen. Als je dan je probleem uitlegt komen ze aan de telefoon helaas ook niet verder dan "reset je modem".

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hi @Jellypudding 

Ik snap dat je schrikt van een email waarin € 50,- wordt benoemd. Deze kosten zijn echter alleen voor jouw rekening op het moment dat het probleem zit bij een kabel/splitter die we zelf hadden kunnen checken en de monteur komt voor groene of in dit geval, geverfde witte kabel waar schade te zien is. De monteurskosten waren in dit geval niet voor jouw rekening geweest. 

Ontzettend jammer om te lezen dat je er hierdoor oor kiest om je abonnement op te zetten maar dit is en blijft uiteraard helemaal je eigen keus. Ik wens je alle geluk bij je nieuwe provider en als je toch in de toekomst weer voor Ziggo kiest dan ontvangen we je met open armen 🙂 

Uitgelicht topic