Het zijn C7 boosters met de meest recente Ziggo firmware. Eentje is een bruikleen booster dus daar mag ik helemaal geen TP-Link of DD-WRT firmware opzetten. Verder faalt de connectbox, niet de wifibooster, die wifibooster triggert alleen maar de bug in de connectbox.
Ik heb er twee en ze waren allebei aangesloten via de blauwe poort aan de connectbox, maar op verzoek van Ziggo techneuten heb ik ze allebei via een gele poort aangesloten op de connectbox. Helaas lost dit het probleem niet op.
In de Ziggo connectbox DHCP is nog ruim voldoende ruimte in de ip-range >100 apparaten en voorheen was dit zelfs bijna het gehele bereik (gewoon de standaardinstellingen).
Kortom dit is geen user error, maar een bug in de connectbox. Daarin crasht af en toe de dhcp server, terwijl de rest van het modem nog wel functioneert inclusief IPv6. Dus dan doet nu.nl het niet en youtube.nl doet het wel.
Deze bug in de connectbox wordt ook na een reset direct weer getriggerd door ziggo wifiboosters C7 die actief op zoek zijn naar een ip-adres. Als je de wifiboosters eerst uitzet en dan pas de connectbox reset gaat het daarna weer een paar weken goed.
Dit is niet tegenstrijdig, maar wel ingewikkeld en de gemiddelde ziggo klant zal er niets van begrijpen als nu.nl het niet meer doet, en bijv. google.nl doet het nog wel. Via de helpdesk kom je nooit verder dan een modem reset. Maar eigenlijk moet die prutser die de firmware code voor de connectbox heeft geschreven op jacht naar de bug. Maar tja, de firmware doet het in 95% van de gevallen voldoende acceptabel, en programmeurs kosten geld, dus dat gebeurt gewoon niet.