Mijn modem is vannacht spontaan gereset en ik heb nu software CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH.
Maar omdat ik ook de zwarte wifiboosters van Ziggo heb (rebranded TP-link archer C7 met ziggo firmware) klapt na een reboot van de Connectbox de DHCP server eruit. Ik moet dan eerst de wifiboosters uitzetten, daarna de DHCP server herstarten door deze uit en weer in te schakelen. Daarbij moet je wel via ipv6 inloggen op de connectbox, of met een apparaat waarvan de ipv4 leaser nog niet is verlopen, anders kom je er niet in, want de dhcp server ligt eruit.
Daarna kunnen de wifiboosters weer aan.
Erg onhandig dat Ziggo dus onaangekondigd software gaat updaten want dan gaat vervolgens mijn internet deels plat. Ipv6 doet het nog wel, dus bijv. google.nl werkt ook nog.
Iemand enig idee of dit is op te lossen? Ik heb dit al eerder gemeld, maar Ziggo is blijkbaar niet geïnteresseerd in deze bug, want oplosbaar door apparaten te herstarten, maar het blijft irritant. Zou dit op te lossen zijn met custom firmware op de ziggo boosters? (mag eigenlijk niet want ik heb er slechts 1 in eigendom en de andere in bruikleen) en het echte probleem zit in de connectbox, want daarin crasht de dhcp server.
Of zou ik nieuwere wifiboosters kunnen krijgen?