Guda94

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem reset meerdere keren per dag

Ik heb een internetprobleem van jullie. Voor het jaar dat ik uw klant ben. de modem reset meerdere keren per dag. je kunt niet normaal leven. soms duurt de reset 1 uur. kan 4 keer achter elkaar resetten.

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Welk type modem gebruik je?

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Guda94
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op dit moment zijn dit de foto's die ik heb. Ik gebruik ConnectBox.D0B78ED6-F55D-4170-BD79-9F709B962486.jpeg

22074A10-E874-4658-ADA6-004FD9AA508D.jpeg

26A79D2F-B00B-423C-A47E-8D7AFAF22D67.png

98CCDC02-49E6-4A2D-83ED-6C7EA0B482E1.png

CC73A86F-E0E3-46B4-AFC3-60D112BF5AB0.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Een aantal problemen. Het modem staat nu niet op de juiste locatie, moet bij het AOP staan (in de meterkast in jouw geval). Er bevind zich nu een te grote lengte kabel tussen AOP en modem, wat een te zwak signaal oplevert (downstream). Tevens is er veel ruis (te lage MER-waarden + grote hoeveelheden (un)correctable RS errors) te zien door instraling van 5G. De splitter in de meterkast is verouderd en overbodig, deze levert nog eens extra demping op.

 

Waar gaat de inkomende kabel ('voeding Ziggo') op de splitter naar toe? Ik mis nog een foto van het AOP, waarop de groene buitenkabel binnenkomt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

gezien je geen tv’s heb aangesloten is het aanbevolen het modem rechtstreeks zonder splitter op het aop aan te sluiten

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Guda94, welkom op de Community! 

Wat ontzettend irritant en balen dat je modem zich steeds reset. Ik kan mij voorstellen dat dit erg hinderlijk is, omdat je verbinding hierdoor ook steeds verbroken raakt. 

Ik zie dat @tobiastheebe en @anoniemforum nog gereageerd hebben op je. Heb je dat gelezen en heb je daar een terugkoppeling op? Dan kunnen we je via de Community snel verder assisteren! 

Guda94
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een sleutel nodig van de huiseigenaar voor de AOP. Dan kan ik je meer foto's van het probleem sturen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Is het nog gelukt met de foto's @Guda94 ?

Uitgelicht topic